דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

כלכלת הקורונה / בשל ההפסדים: רכבת ישראל תקבל כחצי מיליארד שקלים מתקציב המדינה

הרכבת סיימה את הרבעון הראשון בהפסד | במסגרת ההסכם, בגין כל אחד מהחודשים אפריל, מאי ויוני לשנת 2020, יועבר לחברה סך של 140 מליון שקלים כמקדמה

תחנת רכבת תל אביב סבידור מרכז (צילום ארכיון: אבשלום ששוני/פלאש90)
תחנת רכבת תל אביב סבידור מרכז (צילום ארכיון: אבשלום ששוני/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

רכבת ישראל תקבל כחצי מיליארד שקלים מתקציב המדינה, כך על פי דיווח לבורסה מהיום (רביעי). הרכבת סיימה את הרבעון הראשון בהפסד תפעולי, שלא משקף עדיין את ההרעה המשמעותית החל מסוף מרץ ועד היום.

לפי הדיווח, רכבת ישראל החברה מעדכנת כי ביום שלישי נחתמה תוספת להסכם ההפעלה והפיתוח. במסגרת ההסכם בגין כל אחד מהחודשים אפריל, מאי ויוני לשנת 2020, יועבר לחברה סך של 140 מליון שקלים כמקדמה על חשבון ההוצאה המוכרת בגין נוסעים ובגין הסובסידיה למטענים. בגין התשלום לחודש אפריל 2020, יועבר לחברה בנוסף סך של כ-43.5 מליון ש"ח ובסך הכל, קרוב לחצי מיליארד שקלים.

הסכומים מוגדרים כ"מקדמות". במקביל, הסובסידיה לרכבת בגין התשלום המופחת של חיילים סטונדטים וקשישים תבוטל בדיעבד, מחודש ינואר ועד חזרת המשק לפעילות מלאה.

הרבעון הראשון ברכבת ישראל הסתיים לכאורה באופן סביר, עם רווח כולל של 32 מליון שקלים, לעומת 5 מליון שקלים ברבעון המקביל של 2019 על פי הדו"חות.

עם זאת, התוצאה החיובית הושגה בעיקר בשל החלטה חשבונאית לבטל חלקית ירידת ערך בנכסי החברה בהיקף של 49 מליון שקלים. בלעדיה, הרכבת הייתה מסיימת בהפסד כולל של 17 מליון שקלים ובהפסד תפעולי של 44 מליון שקלים.

נתון משמעותי הוא ההכנסות מהסעת נוסעים הסתכמו בסך של כ-147 מיליון שקלים, לעומת הכנסות בסך של כ -180 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ- 18%.

עליית תעריפים הובילה לגידול בהכנסות מהובלת מטענים של כ-5%, ל-44 מליון שקלים, ללא שינוי בכמויות – 2 מליון טון. החברה לא גבתה הוצאות שכירות לשוכרים מסחריים בתחנות בחודש מרץ, מה שהוריד את דמי השכירות מ-13 מליון שקלים ל-9 מליון.

הוצאות השכר גדלו ב-8 מליון שקלים, ו-5 מליון שקלים נוספים בהוצאות על שירותים לנוסעים, כמו שאטלים שהחליפו רכבות, בעת סגירת מסילות לצורך פרויקט החשמול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!