דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נגיף הקורונה / ראש הממשלה: נוכחות באירועים ובמסעדות תוגבל ל-50 איש, תכנית כלכלית לחצי שנה

הממשלה החליטה להגביל את מספר הנוכחים באולמות אירועים, בתי תפילה ומסעדות יוגבל ל-50 - בכפוף לאישור הכנסת | התקהלויות אחרות במבנה יוגבלו ל-20 משתתפים - החל משישי בבוקר

הצהרת ראש הממשלה. (קרדיט: לע"מ)
הצהרת ראש הממשלה. (קרדיט: לע"מ)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הגבלת מספר המשתתפים באירועים ובמסעדות ל-50 איש, והגבלת התקהלויות חברתיות אחרות במרחבים סגורים ל-20 איש – אלו ההגבלות החדשות עליהן הודיע הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף התחייב נתניהו כי בימים הקרובים יגיש תכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה.

בישיבת הממשלה אתמול (חמישי) הוחלט להגביל התקהלויות חברתיות במבנה סגור לעד 20 איש בלבד – החלטה שתיכנס לתוקף החל ממחר (שישי) בבוקר. בנוסף החליטה הממשלה לצמצם את הנוכחות באירועים באולמות, במסעדות, בברים ובמועדונים ל-50 איש בלבד. החלטה זו טעונה אישור ועדה בכנסת. מדובר בצמצום משמעותי של מספר הנוכחים: עד כה התירו התקנות קיום אירוע באולם סגור לעד 250 איש בלבד, ובמסעדות או מועדונים – עד 100 איש, או עד 85% מתפוסת המקום (הגדול מביניהם).

ראש הממשלה הציב יעד של קיצור הזמן לקבלת תשובה לבדיקת קורונה ל-24 שעות, ולשפר את הניתוחים האפידימולוגים לקטיעת שרשרת ההדבקה.

"החולים הקשים מדביקים את הקצב", אמר נתניהו, "הנתונים האלה חדים וברורים ולא משאירים שום ברירה. אנחנו חייבים לחזור למדיניות של מגבלות. הכי קל להשאיר את המצב כמו שהוא, אבל נגיע מהר מאד לאבדן שליטה. כשהאויב משפר עמדות – חייבים לשנות עמדות".

"בימים הקרובים אציג תכנית סיוע כלכלית לחצי השנה הקרובה" אמר ראש הממשלה, "היא תספק הרבה יותר ודאות בתעסוקה ובהכנסה. לא נדאג לכם עד תאריך קרוב, אלא לתת רשת ביטחון לתקופת ההתמודדות עם הקורונה. אני מתכוון גם לדאוג שהאוצר יביא את הכסף במהירות ללא ביורוקרטיה, ללא עיכובים. יחד נחזיר את הכלכלה למסלול שהייתה בו."

"אני מייחס חשיבות עצומה לחידוש הפעילות הכלכלית במשק" אמר ראש הממשלה. "עם זאת הדגשתי שפתיחת הכלכלה מותנית בשמירה על הנחיות הבטיחות. בהתאם להערכת המצב אתה פותח את המגבלות, ומהדק אותם – זו שגרת הקורונה. אני יודע שרבים נפגעו, ואני פועל בשבילכם."

"במדינות רבות מספר החולים ירד, ואז טיפס שוב" אמר נתניהו. "אצלנו היו מי שהקלו בכך בראש. אמרו שהנגיף יעלם מעצמו, הוא לא נעלם. אמרו שהקיץ יחסל את הנגיף – גם זה התברר כחסר בסיס".

966 חולים חדשים

אתמול אובחנו בישראל 966 חולים – המספר הגבוה ביותר מאז פרוץ המגפה בישראל. סה"כ יש בישראל 8,647 חולים פעילים, 58 מהם במצב קשה.

על רקע העלייה החדה בתחלואה, כונס היום קבינט הקורונה לישיבת חירום, שם נידונו ההגבלות. על פי דיווחים השמיעו השרים ביקורת קשה על התנהלות משרד הבריאות, ודרישה מצד השרים של מפלגת כחול לבן להעביר סמכויות למשרד הביטחון.

שר הביטחון בני גנץ קרא להעברת השליטה באירוע לפיקוד העורף: " אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע."

עוד הציע גנץ ליצור תו ייחודי לאירועים שקורים בשטחים פתוחים: "התו הסגול לא רלבנטי לאולמות אירועים. אני מציע שנפתח תו לבן שיסדיר אירועים גדולים בחוץ תוך פיקוח הדוק. זו עבודת מטה שאני מציע להתחיל כבר היום."

שר הבריאות אדלשטיין: "פיקוד העורף וקציני וחיילי צה"ל שותפים יקרים שלנו. אבל כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!