דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
13.9°תל אביב
  • 8.0°ירושלים
  • 13.9°תל אביב
  • 12.3°חיפה
  • 14.2°אשדוד
  • 11.2°באר שבע
  • 16.0°אילת
  • 14.4°טבריה
  • 7.2°צפת
  • 12.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קיץ

קיץ / לידיעת המתרחצים: שירותי ההצלה במספר ערים הוארכו עד שעות הערב

בין הערים שהאריכו את שעות שירותי ההצלה: תל אביב, ראשון לציון, הרצליה, חיפה, חדרה, נתניה וחיפה | בחופי ים המלח החניה בכחול לבן תהיה חינם בחודשי יולי אוגוסט

בחלק מחופי הים הוארכו שעות הרחצה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
בחלק מחופי הים הוארכו שעות הרחצה (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

מספר עיריות, ביניהן ראשון לציון, אשקלון, חדרה, חיפה, תל אביב, נתניה, חיפה והרצליה, האריכו את שעות הרחצה בפיקוח מציל ל-12 שעות.

בילוי בים בחודשי יולי – אוגוסט ממשיך להיות מועדף על ידי רבים מהישראלים, למרות תקופת הקורונה והגבלות ההתקהלות. בנוסף, החום הגדול מביא רבים מהאנשים להגיע לים דווקא בשעות ערביים שבהן לרוב אין פיקוח מציל. העיריות הגיבו בהתאם וחלקן הגדילו את שעות הרחצה בשטחיהן.

המצילים בחוף צ'ארלס קלור בתל אביב (באדיבות המצולמים)
המצילים בחוף צ'ארלס קלור בתל אביב (באדיבות המצולמים)

עיריית ראשון לציון האריכה את שעות הרחצה עם הצלה עד השעה 20 בערב (מ-8 בבוקר) ופרסמה כי מתוך הנחת עבודה שרוב מקרי הטביעה מתרחשים בהעדר מציל ובחופים לא מוכרזים. "בעירייה מודעים לכך שבתקופת הקיץ רבים מהמתרחצים מגיעים לחוף בשעות הפחות חמות שהנן שעות הערביים ולכן החליטו לתקצב את המשך שירותי ההצלה" אמר ראש העירייה, רז קינסטליך, "שעת הערביים היא אחת השעות היפות ביותר, נדאג שהיא גם תהיה בטוחה למתרחצים. כל עוד יש אור יום, יהיו מתרחצים בחוף הים ועלינו האחריות לדאוג לשלומם".

צו הסדרת מקומות הרחצה של המדינה קובע כי שירותי ההצלה בעונת ההצלה יינתנו בשעות מוגדרות – שמונה שעות ביום לפחות, כאשר הרשויות המקומיות יכולות לקבוע את שעת ההתחלה ושעת הסיום, ויכולות להוסיף שעות מעבר לשמונה השעות המינימליות. ברוב החופים, שעות הפעילות משתנות במהלך עונת הרחצה, כאשר בחודשים יולי – אוגוסט שעות הרחצה ממושכות יותר, ובשאר חודשי עונת הרחצה השעות מצומצמות יותר.

בחדרה, באשקלון ובהרצליה שעות הרחצה ביולי אוגוסט יהיו 12 שעות: 7:00 עד 19:00, באשדוד  מ-7:30 עד 19:00.

בתל אביב-יפו, שעות הפעילות בחופי תל אביב-יפו בחודש יוני הוארכו בשעה ויחלו ב-7:15 עד השעה 18:45, בהתאמה לשעות הפעילות בחודשים יולי – אוגוסט.

מתרחצים בחוף הים בעכו, מקפידים על הנהלים החדשים. 23 למאי (צילום: דוד כהן/פלאש90)
מתרחצים בחוף הים בעכו, מקפידים על הנהלים החדשים. 23 למאי (צילום: דוד כהן/פלאש90)

בחיפה, שעות פעילות המצילים הוארכו בחופי הרחצה העירוניים עד השעה 19:00 (משעה 7:00 בבוקר) וזאת עד לסוף עונת הרחצה 2023. בהודעה שיצאה בתחילת חודש יולי, ראש העיר עינת קליש רותם: "אנחנו שמחים לבשר לציבור בחיפה על הארכת שעות הפעילות של תחנות ההצלה לאורך חופי הרחצה העירוניים עד השעה 19:00 לרווחת המתרחצים. אני מבקשת להודות למצילים של עיריית חיפה אשר עושים מלאכת  קודש מצילת חיים ולמנכ"ל העירייה אוהד שגב על ההבנות שלהם הגיעו היום".  מנכ"ל העירייה, אוהד שגב: "הודה למנהל אגף החופים, חיליק אמסלם, ולוועד העובדים. בעבודה משותפת הגענו להבנות שיאפשרו לכל תושבי העיר ליהנות מהחופים המדהימים של חיפה עד השעה שבע בערב".

בנתניה, יש נוהל היחיד בארץ לטובת משכימי קום והחל מיוני 2015, פועלים 2 מגדלים חוף סירונית דרום – תחנה מס' 6 ותחנה מס' 5 משעה 06:30 ועד לחצי שעה לפני שקיעה. בחודשים יולי – אוגוסט ורק בסופי שבוע וחגים, גם חוף פולג (תחנה מס' 8) נפתחת בשעות אלו. שאר חופי הרחצה, מתחילת עונת הרחצה ועד להפעלת שעון חורף, יעבדו משעה 08:30 ועד חצי שעה לפני השקיעה.

חוף בים המלח (צילום: נתי שוחט/פלאש90)
חוף בים המלח (צילום: נתי שוחט/פלאש90)

לרוחצים בים המלח נעשתה גם כן מחווה ובחודשי הקיץ יולי אוגוסט, החניה בכחול לבן תהיה חינם. על פי ההודעה, ההחלטה נועדה לתמוך במלונאים ובבעלי העסקים במתחם התיירות שנפגעו קשות בחודשים האחרונים בשל משבר הקורונה, ובאה לעודד את תיירות הפנים ולהקל על ציבור המבקרים בחופים ובאזור עין בוקק.

חופים נוספים שפירסומיהם נבדקו נשארו על ממוצע של 10 שעות ליום בחודש יולי אוגוסט, כמו עכו ונהריה – 8:00 עד 18:00, בת ים מ-08:15 עד 18:45, ואילת 9:00 עד 17:00.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!