דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יורו 2016

יורו 2016 / במדד הקובע, כדורים בתוך הרשת, ניצחו הצרפתים 2:0 את גרמניה

על אף דומיננטיות גרמנית לאורך רוב המשחק תהיה זאת צרפת, בראשותו של אנטואן גריזמן הנהדר שכבש צמד, שתפגוש את פורטוגל בגמר.

צרפת-גרמניה חצי גמר היורו 2016 צילום: סוכנות AP.
צרפת-גרמניה חצי גמר היורו 2016 צילום: סוכנות AP.

אמש נפגשו במרסיי נבחרות גרמניה וצרפת למשחק חצי הגמר השני כדי לראות מי תפגוש בגמר את פורטוגל.

אלופת העולם, שקיוותה לסיים את הטורניר הזה גם עם התואר היבשתי, תחזור הביתה מאוכזבת, לאחר שאמש, חרף משחק מצויין, ספגה שני שערים מהמארחת.

המשחק החל בתנופה צרפתית כשכבר בדקה השביעית גריזמן הצליח לקבל כדור פנטסטי בתוך הרחבה, אך בעט אותו מעט חלש מדי ולנוייר לא היתה בעיה להדוף. גריזמן הצליח להגיע גם אל הכדור החוזר, אך לא הצליח לייצר מצב להמשיך את ההתקפה.

בדקה ה-13 התנופה התחלפה כשאוזיל ודרזלר העבירו במשותף כדור לקימיצ' שבעט אך נבלם על-ידי פטריס אברה הוותיק. מכאן הכל נהיה שחור-לבן כשנבחרת גרמניה, בשיתופי פעולה נהדרים, הצליחה לייצר מצבים פעם אחר פעם אך ללא הצלחה. קאן, אוזיל, מולר, קרוז וקימיצ' איימו על השער הצרפתי בזה אחר זה בתוך פחות מ-10 דקות אך ההגנה הצרפתית, בניצוחו של לוריס המצויין, עמדה בפרץ.

בדקה ה-25 צרפת זכתה בכדור חופשי מכ-30 מ' מהשער. פאייה בחר לבעוט ישירות אל השער ואל תוך הידיים של נוייר. את המהלך הלא מוצלח הזה צרפת שיחזרה גם שמונה דקות לאחר מכן, עם פוגבה בתפקיד הבועט ונוייר במקום הנכון.

בדקה ה-41 הכניס אברה כדור מצויין לגריזמן, שבו\עט בשמאלית אך הכדור ראה את הרשת מצידה החיצונית בלבד.

המהפך הגיע כשבתוך תוספת הזמן בסוף המחצית, נגיעת יד שלומיאלית של שוויינשטייגר בתוך הרחבה של נוייר זיכתה את צרפת בבעיטה חופשית מהנקודה הלבנה. גריזמן נבחר לבעוט ובעוד נוייר זינק ימינה, גריזמן בעט בעיטה מדוייקת לפינה השמאלית העליונה, ובשערו ה-5 בטורניר הראה לכולם כמה הפכפך הספורט הנפלא הזה. 1:0 לצרפת.

צרפת פתחה את המחצית השנייה עם רוח גבית מהמפנה של סוף המחצית הקודמת והצליחה לאיים על השער הגרמני שלוש פעמים בתוך דקותיים. גם ההתקפות שגרמניה כן הצליחה לייצר נתקלו בהגנה צרפתית איתנה ומלוכדת.

בדקה ה-61 גרמניה ספגה מכה נוספת כשבואטנג, אחד משחקניה המרכזיים ירד מן המגרש עקב פציעה, והוחלף במוסטאפי. בדקה ה-67 כבר ביצע יוגי לם את החילוף השני, כשבנסיון לחזק את הצד ההתקפי של נבחרתו, הוציא את קאן והכניס במקומו את ג'צה.

בדקה ה-72 הצליח פוגבה לחדור את ההגנה הגרמנית מהאגף השמאלי, והעביר כדור לגריזמן שעקץ והצליח להכניע את נוייר בשנית. 2:0 לצרפת.

גרמניה לא וויתר ובמשך 22 הדקות שנותרו, עד לתום תוספת הזמן, המשיכה לתקוף אך שוב ושוב ההגנה הצרפתית יכולה לה.

בסופו של יום, גרמניה איימה יותר על השער, החזיקה בכדור 65% מהזמן והצטיינה בהעברות כדור מדוייקות עם מעל פי שתיים מסירות מוצלחות מצרפת, אך עם שריקת הסיום, חייכה המארחת בידיעה שהיא המשיכה לספק את הסחורה. במדד הקובע, כדורים בתוך הרשת, היא זאת שהובילה הפעם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!