דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משבר הקורונה

מחיר הקורונה / מנהל אולם אירועים נדהם לגלות שהמשכיר נעל את אולם השמחות עם שרשראות ברזל, רגע לפני האירוע

מנהל אולם אירועים בתל אביב, התעכב בתשלום דמי שכירות לחודשים אפריל ומאי, ובעל הנכס סגר לו את האולם והוריד את החשמל | לאחר התערבות בית משפט נפתח האולם אבל ״המזון נהרס, ולא התקבלו פיצויים או הוצאות משפט״

ליאור בבג'ני, מנכ״ל אולם האירועים ׳מנדרין אירועים׳. (צילום: אלבום פרטי)
ליאור בבג'ני, מנכ״ל אולם האירועים ׳מנדרין אירועים׳. (צילום: אלבום פרטי)
הדס יום טוב

מנעול על דלת האולם, וניתוק חשמל בגלל עיכוב בתשלום שכירות. ליאור בבג'ני, מפעיל אולם האירועים "מנדרין אירועים" בחוף הצוק בתל אביב, נפגע כלכלית בעקבות המשבר ולא הצליח לשלם את דמי השכירות לאפריל ומאי. חודשים בהם אולם האירועים היה סגור, בהוראת משרד הבריאות.

לאחר שסוף סוף אושרה פתיחת האולמות, ביום רביעי שעבר, הגיע בבג'ני לאולם ונדהם לגלות שבעלי הנכס, מהם הוא שוכר את המקום, נעלו את כל דלתות האולם בשרשראות ברזל, וניתקו את החשמל. כל זאת מספר ימים לפני אירוע בר מצווה שאמור היה להיערך במקום.

אולם 'מנדרין אירועים' נעול. (צילום: אלבום פרטי)
אולם 'מנדרין אירועים' נעול. (צילום: אלבום פרטי)

"הייתי בשוק טוטאלי", אומר בבג'ני ל'דבר'. "החליפו לי את המנעולים, הורידו את החשמל במקום, דבר שגרם נזק למזון שהיה במקררים". בבג'ני מספר שהזמין משטרה, והשוטרים אמרו שאין ביכולתם להתערב כל עוד, לדבריהם, אין צו בית משפט או אלימות. "הם אמרו שזה סכסוך אזרחי ולכן הם לא יכולים להתערב, שאם אני מעוניין אני יכול לפרוץ את המנעול בחזרה, ושהם לא יכולים לאכוף את ההסכם. הם פשוט הלכו והשאירו את המצב כמו שהוא".

לאחר שעורכי דינו של בבג'ני עתרו לבית המשפט, הוענק לו צו מניעה דחוף להמשך הפעלת אולם האירועים, ואירוע בר המצווה שתוכנן להתקיים באולם, התקיים במועדו.

עו"ד שלי אדרי, שמייצגת את בבג'ני, אומרת "בעלי הנכס פעלו בבריונות ונעלו מחוץ לאולם את בעל האולם שהיה במצב כלכלי שמעולם לא חווה, זאת בנוסף לכוחניות של בעל המבנה שמשכיר לו את הנכס כבר כ-6 שנים ותמיד שילם את השכירות חודש בחודשו וכל תקופה זו מסתכמת בשרשראות ומנעולים מצד בעל הנכס״.

עו"ד שלי אדרי (צילום: גיל נחושתן)
עו"ד שלי אדרי (צילום: גיל נחושתן)

לדברי בבג'ני, חוץ מלנזוף בבעלי הנכס, בית המשפט לא עזר באופן בעניין התשלום. "השופט נזף בהם שהם מתנהגים כמו במערב הפרוע, אבל לגבי המחלוקת העיקרית, שאלת דמי השכירות, הוא אמר שאין כרגע חוק שמתיר לשוכר לא לשלם או לקבל הנחה על דמי השכירות ברקע המשבר".

הצו שהעניק בית המשפט קיבל תוקף של פסק דין בהסכם פשרה בין הצדדים, וחוזה השכירות יעמוד בתוקפו כל עוד דמי השכירות משולמים, כלומר עד שנת 2024, ולא ניתן יהיה לבטל את החוזה באופן חד-צדדי.

"שילמתי כבר את מרץ ויוני ולא הצלחתי לשלם לו את אפריל ומאי, ולא הייתה לי ברירה אלא לשלם לו את השכר של אפריל ומאי במקום לפרוש ל-12 חודשים קדימה, שזה מה שהמשכיר רצה מלכתחילה, עוד לפני המשפט. לא נעשה דבר עם זה שנעלו את האולם מבחוץ, לא נאמר למשכירים לשלם את הנזק שנגרם מניתוק החשמל ומביטול פגישות, והשופט לא הסכים להטיל על המשכיר גם את הוצאות המשפט".

בבג'ני אומר שכעת, בגלל ההנחיות החדשות, הוא שוב נמצא במצב של חוסר ודאות. "שוב סוגרים את העסק, יש לי אירועים מתוכננים ואני לא יודע מה לעשות. כבר קיבלתי ביטול שבוע הבא מחברה שהייתה צריכה לעשות אירוע באולם. העברתי צ'קים אבל הם לא יעברו אם אין שום הכנסה, זו שכירות שמגיעה למאות אלפי שקלים".

עו"ד בלהה מצגר, מייסדת ומנכ"לית משרד עורכי הדין המייצג את בבג'ני, הוסיפה כי "חשוב להבין שבעלי האולמות הם בין הנפגעים העיקריים ממשבר הקורונה וראוי שהממשלה תוציא הנחיות ברורות להתנהלות מול בעלי הנכסים ולא תפקיד את קבלת ההחלטות בידי בתי המשפט בישראל. כמו כן ראוי שהממשלה תזרים כספים לענף שנמצא במשבר עמוק בעל כורחו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!