דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | הפאבים באנגליה נפתחו לאחר כשלושה חודשי סגר

בספרד הוטל סגר על מחוז בקטלוניה ועיר בגליסיה | בנאומו של הנשיא טראמפ לרגל יום העצמאות של ארה"ב, הוא לא התייחס למשבר הרפואי

פאב נפתח לראשונה ברובע הצפוני של מנצ'סטר לאחר שלושה חודשי סגר, שבת, 4 ביולי 2020. (AP Photo/Jon Super)
פאב נפתח לראשונה ברובע הצפוני של מנצ'סטר לאחר שלושה חודשי סגר, שבת, 4 ביולי 2020. (AP Photo/Jon Super)
אוריאל לוי

מגפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם. כ-11.7 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף, אולם מחציתם כבר הבריאו מהמחלה. יותר ממחצית מהחולים מרוכזים בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, רוסיה והודו.

מניין החולים שאובחנו בארה"ב חצה את ה-3 מיליון; בברזיל עלה מניין החולים ל-1.6 מיליון; בהודו אובחנו 720 אלף חולים, וברוסיה 687 אלף. אחריהן ברשימה: פרו, ספרד וצ'ילה עם כ-300 אלף חולים מאובחנים בכל אחת. מניין הקורבנות ממגפת הקורונה עומד על כ-540 בני אדם, כאשר למעלה ממחציתם בארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, בריטניה ואיטליה. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר worldometers.

בריטניה

החזרה לשגרה נמשכת, ובמסגרתה נפתחו באנגליה בשבת האחרונה הפאבים, המסעדות והמספרות, לאחר סגר של כשלושה חודשים. ההנחיה תקפה רק לאנגליה ולא לכל בריטניה. בעקבות ציפייה לנהירה של לקוחות, הפאבים קיבלו אישור להיפתח כבר בשש בבוקר. ה'סאן' הבריטי העריך שבמהלך היום ימזגו בפאבים 8.5 מיליון ליטר של בירה.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון קרא לאזרחים לנהוג באחריות ולשמור על הנחיות שמירת המרחק. הוא הדגיש את הצורך בפתיחת העסקים: "הצלחת העסקים האלה והפרנסה של מי שתלויים בהם דורשות מכל אחד מאיתנו לפעול באחריות. אנחנו לא יכולים לאכזב אותם". עוד אמר ג'ונסון: "בואו לא נהרוס את זה, חברים. עבדנו קשה כל כך כדי להציל יחד חיים. הישמעו לכללים". שר האוצר רישי סונאק, קרא לבריטים "לאכול בחוץ ולעזור". הוא הזכיר שרוב העובדים בפאבים ובמסעדות הם צעירים שנכנסו לשוק העבודה וביקש מהבריטים לצאת לאכול ולשתות, כדי לספק פרנסה לאותם צעירים: "זה באמת צדק חברתי".

  • בבריטניה אובחנו עד כה 285,768 חולי קורונה ולפחות 44,236 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

ספרד

הממשלה המקומית בחבל גליסיה שבספרד הטילה סגר על אזור מרינה שבמחוז לוגו בצפון מערב המדינה, שבו מתגוררים כ-70 אלף בני אדם, אחרי שאותרו קרוב למאה מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה. הצעדים יהיו בתוקף החל מאתמול (שני) בחצות למשך חמישה ימים, ויסתיימו לפני הבחירות המקומיות ביום ראשון הבא.

חיילים ברחובות ספרד אוכפים את הסגר שהונהג על מנת לבלום את התפשטות נגיף COVID-19, מרץ 2020 (Photo by Álvaro Calvo / Getty Images)
חיילים ברחובות ספרד אוכפים את הסגר שהונהג על מנת לבלום את התפשטות נגיף COVID-19, מרץ 2020 (Photo by Álvaro Calvo / Getty Images)

בנוסף הטילה ממשלת חבל קטלוניה סגר על מחוז סגריה, שבו חיים כ-200 אלף תושבים. נתוני משרד הבריאות האזורי בקטלוניה הראו שבשבת אובחנו באזור הסגר 3,706 נדבקים חדשים, ו-3,551 ביום שישי. החל מאתמול (שני) ב-12:00 נאסר על התושבים לצאת מהאזור. המשטרה הספרדית הקימה מחסומים בכבישים בדרך לבירת המחוז, ליידה, והזהירה את הנהגים שהם נכנסים לשטח שבו הוטל סגר.

בניגוד לסגר הנוקשה שהטילה ספרד במרץ, הפעם לא חויבו כל התושבים להישאר בבתיהם. מי שעובד מחוץ לאזור הסגר יהיה רשאי לצאת לעבודה, אך החל מהיום (שלישי) יהיה חייב להציג אישור מהמעסיק. בנוסף נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים.

  • בספרד אובחנו עד כה 298,869 חולי קורונה ולפחות 31,119 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

ארה"ב

יום העצמאות ה-244 של ארצות הברית צוין בסוף השבוע האחרון באווירה חגיגית פחות מבעבר, בצל המגפה שהאמירה לשיאים חדשים של נדבקים מדי יום. החגיגות נערכו לאחר יממה עגומה, שבה נרשם שיא חדש של יותר מ־55 אלף מאובחני קורונה חדשים. גם הנשיא דונלד טראמפ לא תרם לאווירה, עם נאום מפלג נגד המחאה הנוכחית כנגד הגזענות, בו האשים כי "הילדים שלנו לומדים בבתי הספר כיצד לשנוא את ארצם". בנאומו טראמפ לא התייחס למשבר הרפואי ותקף את מה שהגדיר כניסיון "לסיים את אמריקה" עקב פגיעה בפסלים היסטוריים והשחתתם בשבועות האחרונים, בצל המחאה נגד הגזענות אחרי הריגתו של ג'ורג' פלויד.

אורחים ממתינים לתחילת אירוע 'הצדעה לאמריקה' שערכו נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ורעייתו מלאניה במדשאה הדרומית של הבית הלבן לרגל יום העצמאות ה-244 של ארה"ב (AP Photo/Patrick Semansky)
אורחים ממתינים לתחילת אירוע 'הצדעה לאמריקה' שערכו נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ורעייתו מלאניה במדשאה הדרומית של הבית הלבן לרגל יום העצמאות ה-244 של ארה"ב (AP Photo/Patrick Semansky)

במסגרת החגיגות ערך הנשיא טראמפ במדשאה הדרומית של הבית הלבן אירוע שכותרתו 'הצדעה לאמריקה' בהשתתפות מאות אנשים. על אף מספר המשתתפים הרב באירוע, רובם לא הקפידו על חבישת מסכה.

    • בארה"ב אובחנו עד כה 3,040,833 חולי קורונה ולפחות 132,979 מתו מהמחלה ומסיבוכיה. 
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!