דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / הממשלה אישרה הגבלות חדשות: אולמות האירועים, הברים וחדרי הכושר ייסגרו

הישיבות יישארו פתוחות עם הגבלה של כמות המתפללים, וכך גם המסעדות | חופי הרחצה יישארו פתוחים | נתניהו: "בקרוב תובא חבילת קורונה כלכלית כדי לעזור לכל מי שנפגע גם מהצעדים האלה שאנחנו עושים היום"

בריכות השחייה והמסעדות יישארו פתוחות (צילום: אביר סולטן/פלאש90, הדס פרוש/פלאש90, אוליביה פטוסי/פלאש90)
בריכות השחייה והמסעדות יישארו פתוחות (צילום: אביר סולטן/פלאש90, הדס פרוש/פלאש90, אוליביה פטוסי/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (שני) את ההגבלות החדשות שכוללות את סגירתם של אולמות האירועים, הברים, המועדונים, אולמות התרבות, חדרי הכושר ובריכות השחייה הציבוריות. חופי הרחצה, הישיבות והמסעדות יישארו פתוחים.

במסעדות תתאפשר ישיבה של עד 20 סועדים בתוך המסעדה ועוד 30 סועדים בחוץ. השרים החליטו כי בתי הכנסת יישארו פתוחים עם הגבלה של עד 19 מתפללים, וזאת בניגוד להמלצת משרד הבריאות שקרא לסגור אותם.

עוד הוחלט כי בתי המלון לא ייסגרו אך יופעלו תחת הגבלות. שר התיירות אסף זמיר התייחס להמלצת משרד הבריאות לסגור את חדרי האוכל במלונות, ואמר שמדובר בדרישה אבסורדית לאור נתוני ההדבקה הנמוכים, כלשונו, במלונות. "הם סופר מקפידים. אם ייסגרו חדרי האוכל מה יעשו בתי המלון?".

עוד אישרו השרים מגבלת 20 נוסעים באוטובוסים בתחבורה הציבורית, בנוסף לאיסור על הפעלת המזגנים. שרת התחבורה מירי רגב תקפה את ההגבלה: "אני מתנגדת להגבלה על התחבורה ומבקשת כמה ימים להתארגנות".

שר החינוך יואב גלנט התנגד לדרישה לסגור את "בתי הספר של החופש הגדול", ועמדתו התקבלה. הוחלט כי המסגרות לילדי הגנים עד כיתות ד' יישארו פתוחות.

הממשלה אישרה גם את טיוטת החוק לתיקון וקיום תוקפן של תקנות שעת חירום, כך שההגבלות עליהן תחליט הממשלה יכנסו לתוקף באופן מיידי. לפי התיקון לחוק, הוועדה בכנסת תקיים דיון בהחלטות ותחליט אם לאשרן, כולן או חלקן, בתוך שבעה ימים. ככל שהוועדה הרלוונטית לא תאשר את החלטת הממשלה תוך פרק הזמן האמור, ההחלטות יובאו לאישור מליאת הכנסת בהקדם האפשרי. לצד הליך האישור בכנסת, ההחלטות ייכנסו לתוקפן וימומשו באופן מיידי עם אישור הממשלה. אם החליטה הוועדה או מליאת הכנסת שלא לאשר את הצו האמור או אם לא קיבלה החלטה בעניין בפרק הזמן שניתן – יפקע תוקף הצו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר בפתח הישיבה כי "המגפה מתפשטת. היא עולה בעלייה תלולה מדי יום וסוחבת איתה, בניגוד למה שנאמר לנו, שובל של חולים קשים. היום יש כ-90 חולים קשים, וזה מכפיל את עצמו בכל ארבעה ימים. אם לא נפעל עכשיו – אנחנו נקבל מאות, ואולי למעלה מאלף חולים קשים בשבועות הקרובים, דבר שישתק את המערכות שלנו. לכן אנחנו נדרשים לצעדים מיידיים שימנעו מאיתנו את הצורך לעשות צעדים הרבה יותר קיצוניים בהמשך.

"אנחנו חייבים כרגע לעשות פעולות מצומצמות עם הפגיעה הכלכלית המינימלית ביותר שאפשר, כדי להימנע מאותם צעדים קיצוניים שישתקו את הכלכלה".

נתניהו הבטיח כי תובא בקרוב חבילת קורונה כלכלית, "כדי לעזור לכל מי שנפגע גם מהצעדים האלה שאנחנו עושים היום, וגם מדברים אחרים. לעזור לעסקים, לעזור לעצמאיים, לעזור לעובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!