דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אל על

כלכלת הקורונה / ח"כ יעקב מרגי: עד שלא יושג מתווה סיוע לאל על, אישור חוק ביטול הטיסות לא יקודם

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית את התיקונים לחוק ביטול הטיסות | על פי ההצעה, כספים על טיסות שבוטלו בתקופת הקורונה יוחזרו בעוד כחודש | מנכל אל על, גונן אוסישקין: "הכוונה של החברה היא להחזיר את כל הכסף ללקוחותיה והצעת החוק תסייע לנו בכך"

חבר הכנסת יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
חבר הכנסת יעקב מרגי, יו"ר ועדת הכלכלה (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שניה ושלישית את התיקונים לחוק ביטול הטיסות, לפיהם חברות התעופה יחלו להחזיר כספים על טיסות שבוטלו בתקופת הקורונה בעוד כחודש. עם זאת, יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) התנה את קידום הצעת החוק בהשגת מתווה סיוע לחברות התעופה.

בשל משבר הקורונה מבקשת הממשלה לצמצם את נזקי חברות התעופה ולקבוע הוראת שעה, לתקופה מוגבלת, שתצמצם את זכויות הנוסעים לפיצוי. הזכות לסיוע כמעט ולא תיפגע, הזכות להחזר כספי תישמר, אך הזמן עד לקבלת ההחזר יוארך וחברות התעופה יוכלו להציע שוב כרטיס טיסה חלופי במקומו, והזכות לפיצוי כספי תבוטל למשך תקופת הוראת השעה.

לפי ההצעה שאושרה, הוראת השעה תחול עד 31 באוגוסט 2020, כאשר ניתן יהיה להאריכה לתקופה שלא תעלה על 9 חודשים נוספים. עוד נקבע כי השינויים יחולו גם רטרואקטיבית על כל הטיסות שבוטלו מה-1 במרץ 2020 ועל טיסות שבוטלו אל ומיעדים שעל החוזרים מהם חלה חובת בידוד גם לפי ה-1 במרץ.

הזכאות ללינה לנוסע שטיסתו בוטלה במהלך תקופת הוראת השעה תוגבל לשני לילות בלבד ללא הגבלה במחיר. עוד אושר כי חברות התעופה תחויבנה להחזיר את הכסף ללקוחות מיוזמתן תוך 90 ימים מיום ביטול הטיסה, או לאחר 30 ימים מכניסת הוראת השעה לתוקף – לפי המאוחר מבניהם זאת במקום 21 יום מיום פניית הלקוח, כפי שקבוע בחוק כיום.

חברי הוועדה קבעו גם כי בניגוד למצב כיום, בו הלקוח הוא זה שצריך לפנות לחברת התעופה, בתקופת הוראת השעה חברות התעופה יצטרכו להחזיר את הכסף מיוזמתן.

בנוסף לכך ניתנה לחברות התעופה אפשרות להציע שובר זיכוי, במקום השבת התמורה. שובר הזיכוי יינתן לצרכן רק אם הוא יסכים לכך בכתב, על מנת לוודא שהצרכן מודע לאפשרות לקבל את כספו בחזרה במקום השובר. עוד נקבע כי השוברים יונפקו בתוך 14 יום מקבלת הסכמת הנוסע, שוויים יהיה לפחות בסכום ששילם הנוסע עבור הטיסה שבוטלה והם יהיו בתוקף לשנה לפחות. לקוח שלא יממש את השובר יהיה זכאי לקבל את כספו בחזרה.

כאמור, בתום הדיון הודיע היו"ר מרגי כי הוא יבקש מהיועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, שלא להניח את הצעת החוק על שולחן המליאה עד להתקדמות במתווה הסיוע לחברות התעופה. מנכל אל על, גונן אוסישקין, התייחס לכך ואמר: "אלה לא ימים כתיקונם. אנחנו עם 95% ממצבת העובדים בחל"ת ונגמר לנו הכסף. נשאף לסכם את המתווה עם האוצר בימים הקרובים. הכוונה של החברה להחזיר את כל הכסף ללקוחותיה והצעת החוק תסייע לנו בכך"​.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!