דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
20.6°תל אביב
  • 16.5°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 19.0°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.9°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 15.8°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים: "עד שלא יענו הדרישות, השביתה לא תסתיים"

דרישותיה של ענבל חרמוני: תקצוב תכנית המוגנות, רפורמה במבנה השכר ותוספת רוחבית שקלית ומיידית של 1,250 שקלים לכל עובד סוציאלי | משרד האוצר: "האולטימטום לא מקובל עלינו"

הפגנת העובדים הסוציאליים (צילום: נבט כהנא)
הפגנת העובדים הסוציאליים (צילום: נבט כהנא)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני דורשת: תקצוב תכנית המוגנות, רפורמה במבנה השכר תוספת רוחבית שקלית ומיידית של 1,250 שקלים לכל עובד סוציאלי. חרמוני: "עד שלא יענו הדרישות השביתה לא תסתיים", בתגובה אמר נציג האוצר: האולטימטום לא מקובל עלינו".

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה הבוקר במחאת העובדים הסוציאליים, ששובתים החל מאתמול. ענבל חרמוני יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים הציבה שלוש דרישות לסיום השביתה: תקצוב של תכנית המוגנות לעובדים הסוציאליים "לטיפול באלימות הקשה שחווים העובדים, בייחוד במחלקות לשירותים חברתיים של הרשויות". לדבריה עלות התכנית היא כ-180 מיליון שקלים.

בנוסף, דורשת חרמוני כניסה מידית לתהליך של רפורמה במבנה השכר: "עד עכשיו נפנפו אותנו הלוך ושוב, לכן אני מבינה שזה לא יקרה מחר, אבל אפשר לעשות זאת תוך חודשיים".

הדרישה השלישית היא תוספת רוחבית שקלית ומיידית של 1,250 שקלים לכל עובד סוציאלי בכל הדרגים ובכל מקום "כדי לתת מענה לעומס הפניות ולהפגין את הרצינות שהמדינה מייחסת למשבר הזה" אמרה חרמוני.

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"סיות, נושאת דברים בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: טל כרמון)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"סיות, נושאת דברים בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: טל כרמון)

נציג משרד האוצר נתנאל אשרי, אמר בתגובה: "האמירה של 'נפנפו אותנו הלוך ושוב' אינה מקובלת עלינו. נפגשנו ועבדנו איתם. הסיטואציה הפוליטית בשנתיים האחרונות גרמה לידיים שלנו להיות כבולות אך בתקופה האחרונה שילבנו ידיים עם גורמים שונים ופעלנו רבות כדי להגדיל את השירות החברתי החירומי, בסדרי גודל של מאות מיליוני שקלים. אנחנו לא מקבלים את האולטימטום לקיום מו"מ של מתן 1,250 שקל לכל עובד סוציאלי. תוספת שיקלית כזו תינתן גם לאנשים שמרווחים את השכר הממוצע במשק ומעלה וזה לא מקובל עלינו".

ח"כ טלי פלוסקוב (הליכוד) שניהלה את הדיון אמרה: "אי אפשר לתת לאנשים האלה 1,250 שקלים כדי להגיד להם שאנחנו מעריכים את עבודתם? אלה האנשים שעומדים בפרונט של המשבר הזה. מדובר בפעולה חד פעמית. כמו שאנחנו יודעים לחזק עכשיו את המובטלים, הקשישים. זו קבוצה שעומדת ברונט של המשבר הזה וצריכה כרגע התייחסות ממוקדת, שתיתן להם כוח להמשיך לעשות את העבודה שבלעדיה אנחנו נצטרך להשקיע הרבה יותר כסף כדי להוציא את האנשים שיהיו עכשיו בלי שירותים חברתיים מהמשבר". בתום הדיון אמרה ח"כ פלוסקוב: "אני נפגשת היום עם שר האוצר ואעלה בפניו את הנושא. כנראה שהפתרון לא יהיה מידי אבל אני הולכת להלחם עבור האנשים האלה".

ח״כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר בדיון שהמדינה הפקירה את העובדות הסוציאליות, ״הן מקבלות שכר מעליב וחשופות לאלימות בלתי נסבלת. בעקבות משבר הקורונה עלה ב-70% מספר הפניות לשירותי הרווחה והעובדות נחנקות וקורסות. למה מחכים? שעובדת תירצח ואז הממשלה תתייחס אליהן ברצינות? לכן השביתה שלהן היא מוצדקת ביותר. במקום להטיף מוסר לעובדות, האוצר חייב להיכנס איתן למשא ומתן מידי".​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!