דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ב' באייר תשפ"ד 10.05.24
36.4°תל אביב
  • 33.1°ירושלים
  • 36.4°תל אביב
  • 32.5°חיפה
  • 35.1°אשדוד
  • 38.6°באר שבע
  • 36.8°אילת
  • 40.8°טבריה
  • 31.2°צפת
  • 37.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

כלכלת הקורונה / התכנית הכלכלית של ח"כ ניר ברקת: 68 מיליארד שקלים להצלת חצי מיליון מקומות עבודה

במסגרת התוכנית יוענק סיוע לעסקים שמחזורם נפגע, הצריכה הפרטית ורכישת תוצרת הארץ יקבלו עידוד, וייערכו הסבות מקצועיות ל-100 אלף מפוטרים

ח"כ ניר ברקת (צילום: תומר ניוברג)
ח"כ ניר ברקת (צילום: תומר ניוברג)
יונתן קירשנבאום

ח"כ ניר ברקת (הליכוד), הציג היום תכנית כלכלית אלטרנטיבית להצלת המשק הישראלי, בהיקף של 68 מיליארד שקלים. לטענתו, התכנית צפויה להביא לשמירה או יצירה של 500 אלף מקומות עבודה. "זה הזמן שבו המדינה צריכה לפתוח את הארנק ולהשקיע", אמר ברקת.

במסגרת התכנית יוקצו 28 מיליארד שקלים לתמיכה בעסקים שמחזורם נפגע, 10 מיליארד שקלים יוקדשו לעידוד הצריכה הפרטית, 20 מיליארד שקלים יושקעו ברכישת מוצרים כחול לבן ו-10 מיליארד שקלים יוקדשו להסבה מקצועית למפוטרים.

ברקת מציע להעניק סיוע בגובה של חצי מהפגיעה הכלכלית, לעסקים שמחזורם נפגע ב-50%. את העסקים שמחזורם נפגע ב-25%-50%, מציע ברקת לפצות ברבע מהפגיעה. התמיכה תהיה בדמות מענקים, ולא הלוואות דרך הבנקים. לטענתו, מהלך זה יכול להציל 60 אלף עסקים, שהם חצי מהעסקים בסיכון, ולשמור על 250 אלף מקומות עבודה. ברקת הדגיש כי מדובר בהשקעה שצפויה להחזיר את עצמה לקופת המדינה, דרך עלייה בפעילות הכלכלית והכנסה ממיסים, בתוך שנה אחת.

"צריך לתת לאנשי עסקים ודאות" הסביר, "הם לא צריכים לרוץ אחרי המדינה כל הזמן, המדינה צריכה לדעת להגיע אליהם כל חודש".

כדי להביא לתמרוץ הכלכלה ברקת מציע להשקיע 10 מיליארד שקלים בתכנית עידוד צריכה פרטית, בדמות סבסוד שירותים מוצרים או מענקים לאזרחים שיוכלו לשמש לצריכה. בנוסף, כאמור, מציע ברקת להשקיע 20 מיליארד שקלים נוספים בהשקעות ציבוריות, שיכללו רכישת מוצרים כחול לבן. לטענתו, שתי תכניות אלו יביאו ליצירת 150 אלף מקומות עבודה.

כדי לסייע לעובדים שאיבדו את מקום עבודתם ברקת הציע להשקיע 10 מיליארד שקלים בהסבות מקצועיות, של כ-100 אלף עובדים.

ברקת מתח ביקורת תפקודו של משרד האוצר בזמן משבר הקורונה. "יש אנשים באגף התקציבים שרוצים לשמור כל הזמן על הכסף", טען, "הם מסתכלים על מה שיוצא כהוצאה, אבל זאת השקעה. אני מסתכל על 68 מיליארד השקלים האלה כהשקעה, הם יצילו עסקים שישלמו מיסים".

"תקציב הסיוע הוא החזרת המצב לקדמותו", הוסיף, "זה כמו במלחמה, התקציב הזה הוא בלתי תלוי בתקציב המדינה. כמובן שהמדינה צריכה לשבת ולראות איך מנהלים את ההוצאה נכון. לא צריך לשאול את עצמנו איך נממן את זה כל הזמן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!