דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
14.2°תל אביב
  • 7.4°ירושלים
  • 14.2°תל אביב
  • 12.2°חיפה
  • 14.1°אשדוד
  • 11.5°באר שבע
  • 16.5°אילת
  • 15.0°טבריה
  • 8.4°צפת
  • 13.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / מועצת התלמידים הארצית, ארגוני ותנועות הנוער: "החלטת קבינט הקורונה מכניסה את הנוער לקבוצת סיכון"

במכתב ששלחו לשר החינוך דרשו ממנו לא לאפשר את סגירתה המסתמנת של הפעילות הבלתי פורמלית בקיץ ולאפשר את פעילותם של מחנות הקיץ לילדים וסמינרי ההדרכה לנוער | "ההחלטה שלא לסמוך על המדריכים לא מובנת. בהיעדרם בני הנוער מופקרים לגורלם"

עפיפוניאדה של המחנות העולים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
עפיפוניאדה של המחנות העולים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)
דוד טברסקי

קואליציית ארגוני ותנועות הנוער והילדים בישראל קוראת לשר החינוך ולראש הממשלה לא לסגור את הפעילות החינוכית הבלתי פורמלית. במכתב שנשלח היום (שלישי) לשר החינוך על ידי מועצת תנועות הנוער, ארגוני הנוער, מועצת התלמידים הארצית ואיגוד מנהלי ועובדי הנוער ברשויות המקומיות, קראו לשר לא לאפשר את סגירתה המסתמנת של הפעילות הבלתי פורמלית בקיץ ולאפשר את פעילותם של מחנות הקיץ לילדים וסמינרי ההדרכה לנוער.

"החלטת קבינט הקורונה מכניסה את הנוער לקבוצת סיכון", כתבו הארגונים בקול הקורא להמשך הפעילות. הדברים נכתבו בעקבות התכנסות קבינט הקורונה, בו הוחלט לא לאפשר את קיומן של הקייטנות ופעילויות הקיץ מכיתות ד' ומעלה. "ההחלטה המסתמנת על ביטול פעילויות הקיץ השונות לנוער היא טעות גדולה. בני הנוער זקוקים לבסיס יציב ובטוח ככל האפשר", כתבה הקואליציה.

ארגוני ותנועות הנוער פנו בשבועות האחרונים מספר פעמים לשר החינוך ולראש הממשלה בדרישה לא לבטל את פעילויות הקיץ ומחנות הילדים. לדברי התנועות והארגונים ללא מסגרת חברתית מסודרת, ואם במידה ולא יחול סגר מלא, בני הנוער יוותרו ללא אלטרנטיבה. "ביטול מסגרות החינוך הבלתי פורמליות הינו מעשה לא אחראי שעלול להוביל להתנהגויות סיכוניות, שוטטות, ומפגשים חברתיים שאינם באחריות מבוגר אחראי וכתוצאה מכך, אף להגדלת התחלואה", נמסר מהקואליצייה. "ההחלטה שלא לסמוך על מדריכי התנועות, הארגונים ומחלקות הנוער המוכשרים להתמודדויות עם הנחיות משרד הבריאות לא מובנת משום שבהיעדרם בני הנוער מופקרים לגורלם".

"אי ההכרה בחשיבותה של הפעילות הבלתי פורמלית לבני הנוער במדינת ישראל היא טעות קשה", מסר איתי קרויטורו, יו"ר מועצת התלמידים הארצית. "אסור לנו להפקיר את מאות אלפי בני הנוער, חניכי התנועות, הארגונים ומחלקות הנוער ברשויות המקומיות".

"עשרות אלפי מדריכים צעירים יוכשרו הקיץ להדרכה בשנת הפעילות הקרובה", מסר נפתלי דרעי, מזכ"ל מועצת תנועות הנוער. "במידה ויוחלט על הפסקת הפעילות, ימצאו את עצמם מאות אלפי חניכי התנועות והארגונים משוטטים ברחובות ללא מעש, דבר שיכול להביא לתופעות שליליות. תנו לנו להמשיך את הפעילות החינוכית, אנחנו נקפיד על ההנחיות ונשמור על חניכנו"​.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!