דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כלכלת הקורונה / נציג העצמאים תוקף את התכנית הכלכלית המסתמנת: "אין שום בשורה"

"ניהול הכלכלה פה כמו מדינת עולם שלישי, הכל שליפות מהמותן" אמר עו"ד רועי כהן נשיא להב, בתגובה לפרסומים לפיהם עיקר התכנית המוצעת מתבססת על הרחבת התכניות הקיימות לשנה הקרובה

עוד רועי כהן נשיא להב (צילום: רמי זרנגר)
עוד רועי כהן נשיא להב (צילום: רמי זרנגר)
יונתן קירשנבאום

"התכנית הכלכלית שפרסם שר האוצר מגיעה מאוחר מדי ואין בה שום בשורה, זו אותה גברת בשינוי אדרת" כך אמר הערב (רביעי) עו"ד רועי כהן נשיא להב, על רקע פרסום פרטים ראשונים מתוך התכנית השנתית לכלכלת הקורונה. כהן ביקר את התכנית על כך אינה מחדשת דבר, וקרא לכינוס קבינט קורונה כלכלי ביחד עם המגזר העסקי.

על פי פרסומים תכנית האוצר המתגבשת מבוססת בעיקרה על המשך התכניות הקיימות על פני השנה הקרובה: תשלום דמי אבטלה לעובדים בחל"ת, מענקים לעסקים מול ירידה במחזור ותשלום שווה ערך לדמי אבטלה לעצמאים.

"יש משבר אמון עמוק בין המגזר העסקי לממשלה. במקום לשפוך עשרות מיליארדי שקלים על הארכת החל"ת ודמי אבטלה, את הכספים האלה היו צריכים לתת לבעלי העסקים על מנת שיוכלו להמשיך להעסיק עובדים ולשלם להם את המשכורות כדי לוודא שהעסק יתקיים גם ביום שאחרי" אמר כהן.

עוד הוסיף, "העצמאים לא זקוקים לדמי קיום, אנחנו לא מקבצי נדבות שזקוקים לחסדי הממשל כדי להתקיים. אנחנו דורשים פיצוי על כך שהמדינה סגרה לנו את העסק ולא לקחה אחריות. דרשנו מתווה פיצוי על הוצאות קבועות, בדיוק כמו "צוק איתן", בלי טריקים ובלי שטיקים.

כהן ביקר את ההתנהלות קצרת הטווח של משרד האוצר ואמר: שר האוצר מאבד שליטה על המשבר, הכל טלאי על טלאי, החלטות שרירותיות, זמן ביצוע ממושך, מענקים תקועים. בלי נתונים. כל מספר של מובטלים זוכה. חוסר תיאום. ניהול הכלכלה מתבצע כמו במדינת עולם שלישית, הכל שליפות מהמותן במקום להביא תכנית ארוכת טווח שמשלבת פיצוי אמיתי על אבדן ההכנסות עם תמריצים כמו פחת מואץ, קיזוז הפסדים לאחור, מנגנון של דמי אבטלה לעצמאים. זורקים לנו עצם של דמי קיום".

נשיא לה"ב קרא להקמת קבינט קורונה עם נציגי המגזר העסקי, ולהביא "תכנית אמיתית, יסודית, מקצועית שמטרתה לגרום לכך שהעסקים ישרדו, יחזירו עובדים לתעסוקה ויקבלו זריקת עידוד על מנת לפתח ולשדרג את אמצעי הייצור שלהם. כך עשו כל המדינות המפותחות בעולם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!