דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צה"ל

נגיף הקורונה / שיא בנדבקים בקורונה בצה"ל, איסור על חיילים לצאת מהבית בזמן חופשות

לחיילים יותר לצאת למפגשים חברתיים מצומצמים בלבד, ובכפוף קבלת אישור | 66 חולים חדשים אובחנו בצה"ל אתמול (ד') - המספר הגבוה ביותר מפרוץ המגפה ביממה | 316 משרתים בצה"ל חולים כעת

חיילים בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
חיילים בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אסף צבי
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

צה"ל מחמיר את ההנחיות למשרתים כנגד הידבקות בקורונה: בהנחיה חדשה שפורסמה אתמול (רביעי) אסר צה"ל על חייליו לצאת מביתם ולקיים אירועים חברתיים בזמן חופשות מהצבא. לפי ההנחייה, "חיילים היוצאים לחופשה ישהו בביתם בלבד. תאושר תנועה למפגשים חברתיים מצומצמים מקרבה ראשונה או למפגשים חברתיים עד עשרה אנשים."

מספר הנדבקים בקורונה בצה"ל רשם אתמול (רביעי) שיא מפרוץ המגפה בישראל בחודש מרץ: בקרב משרתי צה"ל (חיילי חובה, משרתי קבע ועובדי צה"ל) 66 חולים חדשים. גם מספר החולים הפעילים בקרב משרתי צה"ל הוא הגבוה ביותר מהתפרצות המגפה – 316 חולים נכון לרביעי.

לפי הנתונים שפרסם דובר צה"ל,  עד כה חלו בצה"ל 562 משרתים בחובה, בקבע ועובדי צה״ל – כולם במצב קל, מתוכם 246 החלימו או השתחררו משירות.

אתמול (רביעי) פורסם ב'ישראל היום' כי מאות חיילים מגדוד נחשון בחטיבת כפיר הוצבו בבסיס סגור ללא מגע עם יחידות אחרות, בעקבות הידבקות של מספר חיילים בנגיף. לפי הפרסום, חיילת בגדוד ערכה על דעת עצמה מסיבת יום הולדת בבריכה במהלך סוף השבוע הקודם. בדיעבד התברר כי במסיבה נכח חולה קורונה מאומת, ולפיכך החיילת וחבריה החיילים שהיו במסיבה נכנסו לבידוד. לאחר כמה ימים נבדקו החיילים, והתברר שחלקם, ביניהם החיילת, נדבקו בנגיף.

בעקבות גילוי ההידבקות, החיילים שבאו במגע ישיר עם החיילת המאומתת נכנסו לבידוד ביתי, ואלה הסובלים מתסמינים ייבדקו בהתאם להנחיות הרפואיות. שאר הגדוד, שנחשף באופן נרחב לחולי הקורונה ולמבודדים, נמצא כעת בבידוד יחידתי בבסיס קלע חי"ר שברמת הגולן. עם זאת, לא ידוע כמה מהחולים החדשים שאובחנו בצה"ל קשורים לאירוע זה.

איסור על חיילים לצאת מהבית בזמן חופשה

בתחילת השבוע הוחלט בצה"ל להחמיר את ההנחיות למשרתים בעקבות העלייה בתחלואה. החל משלישי השבוע חיילים ביחידות קרביות ייצאו אחת ל-21 יום (לימי חמישי עד ראשון), תוך הגבלות על השהות בבית. באשר לאנשי הקבע – כל יחידה תקבל החלטה בנושא, תחת עיקרון של הקטנת שטח המגע. כאמור, אתמול הוחלט לאסור על חיילים לצאת מביתם בזמן החופשות, אלא למפגשים חברתיים מצומצמים.

בנוסף הוחלט בצה"ל להגביל את ההתכנסויות בבסיסים. מספר המשתתפים בדיונים הוגבל לעד 10 בלבד, התכנסות בשטח סגור הוגבלה ל-30 איש ובשטח פתוח ל-50. כל קיום דיון בצה"ל יהיה כרוך בעטיית מסכה לכל אורכו, ללא תלות במספר המשתתפים. הגיוסים יימשכו על פי ההתאמות הנדרשות, וללא אזרחים.

הטקסים בצה"ל הוגבלו לחמישים משתתפים, כאשר טקסי קבלת כומתה וסיומי קורסים ייערכו ללא בני משפחה כלל, אירועי פרידה יתקיימו בשטח פתוח ובהשתתפות משפחה גרעינית בלבד, וטקסי קבלת דרגה והחלפה של מג"דים ומקביליהם ייערכו בהשתתפות משפחה גרעינית בלבד ותוך הפרדה בין חיילים לאזרחים.

הקפסולות (קבוצות חיילים מצומצמות שנמנעות ממפגש עם קבוצות אחרות) יצומצמו ככל הניתן. ביחידות סגורות הוחלט כי החיילים יחזרו לקפסולה מחלקתית למשך חמישה ימים ולאחר מכן יחברו לקפסולה פלוגתית. עם זאת הוחלט כי הנסיעה ברכבת מותרת לכלל המשרתים בימים שני עד רביעי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!