דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית כלכלית

כלכלת הקורונה / עיקר התכנית הכלכלית המסתמנת: הרחבת המנגנונים הקיימים לשנה הקרובה

על פי פרסומים מוקדמים, לצד המשך הרחבת ההקלות לקבלת דמי אבטלה ומענקים לעצמאים, בתכנית גם דחייה בתשלום משכנתאות והקלות במשיכת קרן השתלמות | נשיא לשכת ארגוני העצמאים: ״אין שום בשורה״

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ, בהודעה על הארכת הזכאות לדמי אבטלה. (צילום מסך)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ, בהודעה על הארכת הזכאות לדמי אבטלה. (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

הצמרת הכלכלית גיבשה אתמול (רביעי) את עיקרי התכנית לכלכלת הקורונה, אך זו טרם הוצגה לציבור. עיקר התכנית הכלכלית הוא הרחבת המנגנונים שהתפתחו בחודשים האחרונים על פני השנה הקרובה: הרחבת התנאים ומשך הזמן של תשלום דמי אבטלה, מענקים שווי ערך לדמי אבטלה לעצמאים ובעלי עסקים, מענקים והקלות לעסקים ואשראי בערבות מדינה.

התכנית תוגש לאישור הממשלה ביום ראשון ואז תועבר לאישור מהיר בכנסת. בגיבושה השתתפו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ, מנהל רשות המסים ערן יעקב, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, ראש אגף תקציבים שאול מרידור ומנכ"לית האוצר קרן טרנר.

דמי אבטלה: על פי פרסומים מרחיבה התכנית את ההקלות במתן דמי אבטלה, וממשיכה אותם עד ליוני 2021. עובדים בחל"ת ימשיכו לקבל דמי אבטלה, תקופה האכשרה תקוצר ל-6 חודשים, יבוטלו ימי ההמתנה בין הפיטורים לקבלת תשלום דמי אבטלה.

בנוסף, קיזוז הקצבאות יבוטל, ומענקי ההסתגלות לבני 67 ומעלה, שאינם זכאים לדמי אבטלה, יורחבו עד דצמבר 2020.

מענק לעצמאים ובעלי עסקים:  עצמאים ובעלי עסקים בעלי הכנסה חייבת של עד 640 אלף שקלים וחוו וירידה של 50% במחזור יקבלו מענק של עד 70% מהכנסתם ועד ל-15 אלף שקלים במענק דו חודשי.

סיוע לעסקים: עסק בעל מחזור של עד 300 אלף ש"ח יזכה במענק סיוע לעסק בגובה של 3,000 עד 6,000 ש"ח לחודשיים. עסק במחזור גדול יותר של עד 100 מיליון יהיה זכאי למעק של עד חצי מיליון לחודשיים. בנוסף תעניק המדינה הקלות בארנונה לעסקים שמחזור העסקים שלהם עד 100 מיליון ופעילותם ירדה מעל 60%. בנוסף תונהג דחיית החזר משכנתאות והלוואות עד יוני 2021.

משיכה מהירה מהחסכונות

בנוסף לתכניות אלה תסיר הממשלה את הקנס ממשיכת כסף מקרן השתלמות עד לגובה השכר הממוצע למשך שישה חודשים. גם חיילים משוחררים יוכלו למשוך את הפיקדון שלהם ללא תנאים. מערך ההכשרות המקצועיות יתוגבר, יופעלו תכניות לעידוד הצמיחה בהשקעה בתשתיות, ויורחב המענה הסוציאלי והרפואי למשבר.

רועי כהן, נשיא להב (לשכת ארגוני העצמאים בישראל), אמר שהתכנית מגיעה מאוחר מידי ואין בה שום בשורה: ״זו אותה גברת בשינוי אדרת. במקום לשפוך עשרות מיליארדי שקלים על הארכת חל״ת ודמי אבטלה, את הכספים האלה היו צריגים לתת לבעלי עסקים על מנת שיוכלו להמשיך להעסיק עובדים ולשלם להם את המשכורת כדי לוודא שהעסק יתקיים גם ביום שאחרי״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!