דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
17.4°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 17.4°תל אביב
  • 18.1°חיפה
  • 17.1°אשדוד
  • 16.8°באר שבע
  • 22.1°אילת
  • 17.7°טבריה
  • 17.0°צפת
  • 17.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / יואב גלנט ימנה את אל"מ במיל' עמית אדרי למנכ"ל משרד החינוך

אדרי שירת כקצין הלוגיסטיקה של פיקוד הדרום תחת גלנט, ובחמש השנים האחרונות היה ראש המטה שלו | לדברי גלנט, הוא נבחר עקב האתגרים הלוגיסטיים שמציבה מגפת הקורונה | בנוסף מינה גלנט מועצה פדגוגית שתייעץ לו בסוגיות חינוכיות

אל"מ עמית אדרי, מנכ"ל משרד החינוך הנכנס. (קרדיט: משרד החינוך)
אל"מ עמית אדרי, מנכ"ל משרד החינוך הנכנס. (קרדיט: משרד החינוך)
דוד טברסקי

אל"מ במיל' עמית אדרי ימונה למנכ"ל משרד החינוך הבא – כך הודיע היום (חמישי) שר החינוך, יואב גלנט, במסיבת עיתונאים. עוד הודיע גלנט על הקמת מועצה פדגוגית שתייעץ לו בניהול משבר הקורונה, ותורכב מאנשי אקדמיה וחינוך, ביניהם פרופ' דן אריאלי והיזמית החברתית עדי אלטשולר.

עמית אדרי (51) פרש מצה״ל בשנת 2013 בדרגת אלוף משנה לאחר 26 שנות שירות. בתפקידיו השונים בצבא פיקד על קורס קציני הלוגיסטיקה, הכשיר מאות קצינים וקצינות, פעל לקידום קצינות ולשילובן במערך השדה ופיקד על המערך הלוגיסטי של פיקוד הדרום במהלך מבצע ״עופרת יצוקה״. לפי הודעת משרד החינוך, במהלך הקריירה הצבאית שלו, עסק אדרי בפיתוח נהלים, שיטות עבודה, מערכי הכשרה והדרכה והתאמת הארגון לשינויים.

עם שחרורו מצה"ל פנה אדרי למגזר העסקי, היה שותף להקמת חברה והוביל אותה בתור המנכ״ל. בנוסף, אדרי ביצע תפקידי ראש מטה השר בשלושה משרדים ממשלתיים – הבינוי והשיכון, העלייה והקליטה והחינוך.

אדרי בוגר תואר ראשון משולב במדעי החברה (כלכלה, סוציולוגיה ומדעי המדינה) מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במדיניות ציבורית למנהלים מאוניברסיטת תל אביב. אב לארבעה, בן לאב עולה ממרוקו ולאם בת לניצולי שואה מהונגריה.

לפי הודעת שר החינוך, מאז כניסתו של השר לתפקיד מוביל אדרי את ההיערכות של משרד החינוך לפתיחת שנת הלימודים בצל נגיף הקורונה, ובתוך כך את נושא הלמידה הדיגיטלית מרחוק ואת מדיניות השר גלנט לגמישות ניהולית עבור מנהלי בתי הספר.

לדברי גלנט, הוא בחר באדרי מבין המועמדים האחרים בזכות נסיונו בהובלת מהלכים לוגיסטיים מורכבים. "כשבחנתי את המצב שבו אנחנו נמצאים, ראיתי שהבעיה העיקרית שניצבת בפני מערכת החינוך בעת הקרובה היא בעיה תפעולית, ארגונית וניהולית שקשורה בהתפשטות וירוס הקורונה", אמר גלנט, "אנחנו נצטרך לעשות פה מאמצים ארגוניים ולוגיסטיים מסדר גודל שלא היו במערכת החינוך עד כה. להעביר עשרות אלפי כיתות גן לבתי ספר תיכוניים, או לחווט 1,500 בתי ספר בתשתיות לימוד מרחוק הם ארגונים מורכבים ביותר".

מועצה פדגוגית תייעץ לשר

גלנט הודיע שבימים אלו תוקם מועצה פדגוגית שתייעץ לשר לטיפול במשבר הקורונה, בהתנדבות. הוא הציג שמונה מחברי המועצה, ולדבריו, בימים הקרובים יצורפו אליה חברים נוספים.

פרופ' דן אריאלי – מומחה בינלאומי לכלכלה התנהגותית

ד"ר גרנית אלמוג – מומחית לחינוך וראש מכון מנדל לשעבר

עדי אלטשולר – מקימת תנועת הנוער כנפיים של קרמבו ופרוייקט זכרון בסלון

אורנה שמחון – מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך

שרי אלבז – מנהלת בית הספר היובל בירושלים

תא"ל במילואים רם שמואלי – יזם חינוכי, עומד בראש הקבינט הציבורי לחינוך ושימש כיו"ר תנועת 'השומר החדש'

משה טור פז – איש חינוך מהציונות הדתית, היה מועמד מפלגת כחול לבן בבחירות לכנסת ה-21

אביב קינן – יור מנהלת חינוך ירושלים (מנח"י)

גלנט הוסיף שבימים הקרובים יצטרפו לצוות עוד שני אנשי חינוך, ככל הנראה מהמגזר הערבי והחרדי.

"המנכ"ל ואני נתייעץ עם הצוות הפדגוגי על מנת לעשות את כל השינויים שאנחנו רוצים  כדי להעביר את הניהול לשטח, והכנת מערך הלמידה מרחוק" סיכם גלנט.

המנכ"ל החדש אדרי יחליף את שמואל אבואב, שהיה בתפקיד מאז 2015 וניהל את מערך העברת מערכת החינוך למצב של למידה תחת שגרת חירום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!