דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / למרות ההגבלות: הממשלה אינה מנחה להיערך לביטול בתי הספר של החופש הגדול

במרכז השלטון המקומי טוענים שהרשויות לא יוכלו לצמצם את מספר התלמידים בקבוצות במידה שיידרשו לכך | שרון אבן טוב, עיריית גבעתיים: "אין מבנים נוספים, ואין יכולת להרחיב את הצוותים"

תלמידות בית ספר יסודי (צילום: משרד החינוך)
תלמידות בית ספר יסודי (צילום: משרד החינוך)
דוד טברסקי

למרות העלייה הגבוהה בתחלואה והיקף ההגבלות, המדינה אינה מנחה את הרשויות המקומיות להיערך לאפשרות בה בתי הספר של החופש הגדול יבוטלו, או שההגבלות על הפעילות יוחמרו. "אם תהיה החמרת הנחיות שתביא לסגירת בתי הספר והגנים מעבר למה שיש לנו היום, לא יישאר מה להציע", אמרו במרכז השלטון המקומי. ברשויות המקומיות אומרים שמיצו את כלל המשאבים העומדים לרשותם, ולא תתאפשר הקטנה נוספת של קבוצות הפעילות.

בשני השבוע עלה החשש מפני סגירתם של בתי הספר של החופש הגדול, עם ההחמרה המשמעותית בהגבלות התקהלות במרחב משותף. לאחר פניית הנהגת ההורים הארצית ומרכז השלטון המקומי לשר החינוך, יואב גלנט, בדרישה שלא לסגור את הקייטנות גם במידה וההגבלות ימשיכו להחריף, אמר  גלנט שבניגוד לשאר תחומי הפעילות החינוכית, בתי הספר של החופש הגדול יוחרגו, לפחות לעת עתה, מתהליך החמרת הנהלים ויישארו פתוחים.

בית הספר של החופש הגדול (צילום: משרד החינוך)
בית הספר של החופש הגדול (צילום: משרד החינוך)

הקייטנות המיועדות לילדי הגנים (גילי 6-3) ולתלמידי כיתות א' עד ד' נפתחו לפני שבוע לאחרי שנעשו מספר שינויים באופן בו יפעלו, בניסיון לצמצם ככל האפשר את הסיכון להדבקה. במסגרת השינויים הוחלט שכל קבוצה תמנה בממוצע 28 תלמידים (במקום 35 קודם לכן), ופעילויות רבות יותר יועברו למרחב הפתוח, ככל שיתאפשר במסגרת התוכנית החינוכית.

במרכז השלטון המקומי טוענים שעד כה מוצו עד תום כל האפשרויות להפעלת הקייטנות מעבר לנהלים הנוכחיים. הרחבת הפעילות של הקייטנות, כולל הארכתן מה-1 ליולי עד ה-6 לאוגוסט, עלתה למדינה 750 מליון שקל. מגבלה נוספת תדרוש גיוס אנשי צוות נוספים ושימוש במבנים נוספים, שהרשויות המקומיות יתקשו להפעיל.

"אין מבנים נוספים ואין יכולת להרחיב את הצוותים"

במספר רשויות מקומיות אמרו ל'דבר' שלא קיימת היערכות לתרחיש של ביטול הפעילות, אך העיריות יצמדו להנחות משרד הבריאות והחינוך. "הבעיה הכי גדולה שלנו זה תשלום לעובדים המהותיים בקייטנות", אומר איציק עובדיה, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות וספורט ברחובות המתאר מצב בעייתי מאוד בפניו ניצבות כל העיריות במידה והקייטנות יסגרו. "אין דרך אחרת פרט מאשר להתגלגל עם האירועים כי אין יותר מדי גמישות. אנחנו לא יכולים להודיע לעובדים שהם לא יעבדו מהיום. מדובר בהרבה כסף, וגם אם יסגרו את הקייטנות נצטרך להעסיק את העובדים – זה דבר שאנחנו מנסים לתת עליו את הדעת".

בית הספר של החופש הגדול (צילום: משרד החינוך)
בית הספר של החופש הגדול (צילום: משרד החינוך)

 

"העניין היחיד המשמעותי זה אם יוחלט לעבור לקפסולות" אומר אביב קינן, ראש מנהל החינוך בעיריית ירושלים, "בשביל להשאיר גן בקפסולות צריך יהיה להיערך עם מקומות נוספים".

"צמצמנו את כניסת המדריכים שבאים מחוץ לגנים, ובמקום זה אנחנו מכשירים את הצוותים להעשרה פנימית" אומר שרון אבן טוב, האחראי על תחום הגנים בעיריית גבעתיים, "אין מבנים נוספים ואין יכולת להרחיב את הצוותים, כך שאם תהיה חלוקה לשניים נצטרך לעבור למתכונת של חצאי שבוע לכל קבוצה. אם יסגרו, אין לנו הרבה אפשרויות פרט לפעילות מקוונת"​.

סיבה נוספת שמציינים במרכז השלטון המקומי להמשך פעילות הקייטנות היא לאפשר גם לילדים שייכנסו לבידוד לתקופה של עד שבועיים את ההזדמנות לחוות לפחות שלושה שבועות של פעילות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!