דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
26.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.1°חיפה
  • 25.7°אשדוד
  • 24.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 17.1°טבריה
  • 21.2°צפת
  • 26.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

תנועות הנוער / תנועות הנוער מפגינות מול הכנסת, מזכ״ל בני עקיבא: ״המשך הקיצוץ יביא לקריסה ואסון״

נפתלי דרעי, מזכ"ל מועצת תנועות הנוער: "אנחנו מציעים לממשלה חיסון חברתי לבני הנוער. הבחירה לעצור את הפעילות דווקא בתקופה הזאת תשיג את המטרה ההפוכה"

הפגנת תנועות הנוער מול הכנסת (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת תנועות הנוער מול הכנסת (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

כאלף חניכי תנועות הנוער מפגינים היום (ראשון), החל מהשעה 10:00, מול הכנסת,  בדרישה לאפשר להם להמשיך בפעילות הקיץ ובמחאה על פגיעה בתקציבי התנועות.

מזכ״ל תנועת הנוער בני עקיבע, יאיר שחל, אומר: "המשך הקיצוץ יביא לקריסה אמיתית ואסון בקנה מידה לאומי. ראש הממשלה חייב להתערב לפני שיהיה מאוחר מדי.

״כאשר המשק כולו עצר מלכת בחודשים האחרונים – תנועות הנוער היו החמצן של מדינת ישראל. עשרות אלפי חניכי בני עקיבא ובוגריה חילקו סלי מזון, ליוו וסייעו לקשישים בודדים, הגישו עזרה למשפחות של צוותי רפואה ויזמו ופעלו בעשרות פרויקטים חברתיים בכל רחבי הארץ. כך גם בתנועות הנוער האחרות – בכל מקום בו החברה הישראלית היתה זקוקה להם – הן התייצבו מייד למשימה הלאומית.

הפגנת תנועות הנוער (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת תנועות הנוער (צילום: דוד טברסקי)

״דווקא עכשיו מדינת ישראל החליטה להפנות עורף לתנועות הנוער. הקיצוץ המדובר בתקציב בגובה של עשרות אחוזים הוא אסון בקנה מידה לאומי. מדובר בפגיעה קשה בפעילות השוטפת של תנועות הנוער שמצטרפת לאובדן הכנסות קשה מאי תשלום דמי החבר של ההורים בשנת 2020״.

"אנחנו מציעים לממשלה חיסון חברתי לבני הנוער", אומר נפתלי דרעי, מזכ"ל מועצת תנועות הנוער (מת"ן), "הבחירה לעצור את הפעילות דווקא בתקופה הזאת תשיג את המטרה ההפוכה".

תנועות הנוער דורשות מהמדינה לאפשר את שגרת הפעילות לכלל החניכים, כולל אלו שמעל כיתה ה', על פי תקן התו הסגול, בהפרדת הפעילות החינוכית לקפסולות ובדומה לתקנות ההפעלה וההתכנסות של בתי הכנסת (עד 19 אנשים בקבוצה)

הפגנת תנועות הנוער (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת תנועות הנוער (צילום: דוד טברסקי)

"עד היום, לא ידוע על אף הדבקה במסגרת פעילות תנועתית", אומר מזכ"ל תנועת הנוער עזרא, שאול דה-מלאך, "אנו דורשים מהממשלה לתת מענה לאלפי בני הנוער בקיץ הזה ולאפשר לקיים פעילות תחת ההגבלות. מנהיגות לא יכולה לצאת לחופש".

עופר גלעד, מתנדב שנת שירות בתנועת השומר הצעיר, טוען כי "מדינת ישראל מזניחה את הנוער בישראל כבר חצי שנה. אנחנו דורשים לקחת אחריות על החניכות שלנו דווקא בימים הקשים האלה". עם זאת, הוסיף כי "נמשיך לשמור על כל הנחיה שנקבל".

לטענת מת"ן, המדינה עדיין לא העבירה את מלוא הכסף שאמור היה להגיע לתנועות ולארגונים עבור שנת התקציב 2019. "איך ייתכן שדווקא עכשיו בחר משרד החינוך להעניש את התנועות וארגוני הנוער בגלל שהממשלה החליטה להעבירם לטיפולו של משרד ממשלתי אחר?", נמסר ממת"ן, " ללא עורק החיים התקציבי המינימלי ,כפי שהיה בשנת 2019, ימצאו עצמן תנועות וארגוני הנוער בפני משבר חסר תקדים, ממנו קשה יהיה להתאושש".

הפגנת תנועות הנוער בכנסת (צילום- הנוער העובד והלומד)
הפגנת תנועות הנוער בכנסת (צילום- הנוער העובד והלומד)

ארגוני ותנועות הנוער פנו בשבועות האחרונים, מספר פעמים, לשר החינוך יואב גלנט ולראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה לא לבטל את פעילויות הקיץ ומחנות הילדים. עם זאת, ביום חמישי האחרון הוקפאה פעילות כלל התנועות בהתאם להנחיות הבריאות.

"מערכת החינוך הבלתי פורמלי נמצאת על סף קריסה", אמר שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, שהודיע שיעלה את הנושא בישיבת הממשלה ביום ראשון. "אדרוש לבחון מחדש את הגזירות על פעילות הקייטנות ועל פעילויות הנוער" הוסיף, "כמו כן, אפעל לגיבוש חבילת סיוע כלכלית, שתבטיח את המשך קיומו של החינוך הבלתי פורמלי".

הפגנת תנועות הנוער (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת תנועות הנוער (צילום: דוד טברסקי)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!