דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך בלתי פורמלי / יו"ר מרכז השלטון המקומי: "אם הבעיה עם תנועות הנוער וארגוני הנוער לא תיפתר, נשבות ב-1 בספטמבר"

בדיון בנושא שערכה ועדת החינוך עלה כי במעבר בין משרד החינוך למשרד להשכלה גבוהה קוצצו 40 מיליון שקלים מתקציבי התנועות והארגונים | מנהל מנהל חברה ונוער: "עצירת פעילות החינוך הבלתי פורמלי בלתי מתקבלת על הדעת"

הפגנת תנועות הנוער (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת תנועות הנוער (צילום: דוד טברסקי)
דוד טברסקי

"אם הבעיה עם תנועות הנוער וארגוני הנוער לא תיפתר, ב-1 בספטמבר אנחנו נעצור הכל", כך אמר היום (שני) חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, בישיבת ועדת החינוך של הכנסת. בדיון עלה כי תחת המעבר ממשרד החינוך למשרד להשכלה גבוהה, קיצץ האוצר כ-40 מילון שקלים מתקציבי תנועות וארגוני הנוער. ביבס טען כי "אלו בני הנוער שנכנסים מתחת לאלונקה, תורמים, מתגייסים ומובילים את בטחון המדינה.. אין פה בעיה תקציבית, היו צריכים להעביר את כלל התקציב, כולל התוספתי למשרד החדש".

חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי (צילום: מרים אלטשר/פלאש 90)
חיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון מקומי (צילום: מרים אלטשר/פלאש 90)

יו"ר הוועדה, ח"כ רם שפע (כחול לבן), ביקורת חריפה על ההתעקשות של משרד האוצר שלא להעביר את הכספים, שכבר אושרו בתקציב הקודם, בין המשרדים. "אין סיבה שהכסף ייבלע בתוך משרד החינוך ויימשך לצרכים אחרים", אמר, "הוא צריך לעבור כפי שהוא למשרד החדש ולעבור לתנועות הנוער והארגונים".

ח"כ אורלי פרומן (כחול לבן): "בימים אלה, כשהנושאים החברתיים נמצאים על סדר היום, מוטלת עלינו האחריות לשמר את קיומם של תנועות וארגוני הנוער למען הדורות הבאים, למען החברה הישראלית כולה".פרומן מחתה על כך שמשרד החינוך "החליט בהחלטה אחת להפסיק את פעילותן של התנועות ולקצץ בתקציבן".

במשרד החינוך טוענים שהאוצר אינו מאפשר כרגע את העברת הכספים, "יש הנחיה של החשב הכללי שלא מאפשרת לנו להשתמש בעודפים המחויבים", אמר משה שגיא, סמנכ"ל בכיר במשרד החינוך, "אין לנו כרגע אפשרות להעביר יותר ממה שעברנו עד עכשיו". שגיא הוסיף כי לא ידוע עדיין מתי יועברו הכספים.

באגף תקציבים הדפו את הטענות, והסבירו כי יחידות המועברות בין משרדים עושות זאת יחד עם תקציביהן. לטענתם, האוצר לא היה מעורב בתהליך קבלת ההחלטות.

"משרד החינוך מתחשבן על הקיצוצים הרוחביים, ומוריד אותם מתקציב תנועות הנוער. המצב יפגע בעיקר בפריפריה", אמר מזכ"ל מועצת תנועות הנוער, נפתלי דרעי.

שלומי קסטרו, מזכ"ל מועצת ארגוני הילדים והנוער אמר כי "האירוע הזה הוא קטן במספרים עבור המדינה, אבל לכל עיכוב בתקציב יש השלכה על שנת הפעילות הבאה ועל הוודאות התקציבית של ארגוני הנוער ותנועות הנוער".

חגי גרוס, מנהל מנהל חברה ונוער במשרד להשכלה גבוהה ומשלימה: "עצירת פעילות החינוך הבלתי פורמלי בלתי מתקבלת על הדעת. התסכול מתגבר לנוכח הפרסומים שיש היום דיון שעיקרו האם לפתוח ברכות שחיה וחדרי כושר, כאשר כל הפעילויות בתנועות ובארגוני הנוער מפוקחות בהתאם לכל כללי הבריאות".

גרוס ציין גם שהפסקת הפעילות השבוע, באופן חד צדדי, קטעה את תהליכי הכשרת המדריכים לשנת הפעילות הבאה, במרבית תנועות הנוער.

על פי הנחיות משרד הבריאות, חל איסור על קיום פעילות תנועות וארגוני נוער במהלך הקיץ, לרבות טיולים ומחנות. מלבד הפשרת התקציב, התנועות דורשות לאפשר להן לקיים פעילות על פי התו הסגול, בדומה לתקנות ההפעלה של בתי הכנסת, תוך הפרדת החניכים ל"קפסולות" של עד 19 משתתפים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!