דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים במאבק

עובדים במאבק / ח"כ משה גפני: "תהיה בעיה להעביר את התקציב בוועדת הכספים בלי אופק למאבק העובדים הסוציאליים"

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני: "אם האוצר לא מנהל איתנו דיונים רציניים, הוועדה צריכה לעצור את דרישות המשרד עד שנגיע לפתרון" | משרד הרווחה דיווח על עלייה של 47% בפניות לשירותים החברתיים בשבוע הראשון של יולי

מחאת העובדים הסוציאליים (צילום: נבט כהנא)
מחאת העובדים הסוציאליים (צילום: נבט כהנא)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

"עוברים ימים שלמים בשביתה ולא מדברים אתנו בכלל, איך זה לא דחוף ולא בוער? העובדות ערוכות לשביתה ארוכה", כך אמרה הבוקר (שני) יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני בדיון בוועדת הכספים. לדברי חרמוני, עלות הדרישות של האיגוד עומדת על חצי מיליארד שקלים לשנה.

חרמוני ביקשה מיו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), ללחוץ על האוצר במטרה שינהל עם העובדים משא ומתן כראוי. גפני: "יגיע לכאן תקציב במדינה, תהיה בעיה להעביר אותו בלי אופק או אור בקמה המנהרה לסוגיה הזו".

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"ס דיון ועדת הכספים בנושא העובדות הסוציאליות. 13 ביולי. (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"ס דיון ועדת הכספים בנושא העובדות הסוציאליות. 13 ביולי. (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

חרמוני הוסיפה כי "למעלה משבוע לא מקבלים טיפול ילדים בסיכון, קשישים, נשים נפגעות אלימות, נפגעי הקורונה, מובטלים וערים אדומות. אנחנו נמצאים בשביתה שיכולה להמשך עוד הרבה זמן. המטרה שלנו היא הסכם להצלת השירותים החברתיים"

"אני יודעת גם להתפשר" טענה, "אבל אי אפשר להתפשר על אפס. צריך להיכנס לדיונים גם על הרפורמה המבנית בשכר: אנחנו דורשים תקצוב מוגנות, תוספת שכר זמנית וכניסה להליך רפורמה מבנית במשא ומתן לתקופה מוגדרת".

לטענתה, "עובדת סוציאלית אחת מטפלת ב-600 מטופלים, היא לא באמת מטפלת בהם. זה שיש שירותי רווחה בישראל זה 'פייק ניוז'. אין שירותי רווחה באמת. העומס מחריף כי עובדות נוטשות את המקצוע בגלל האלימות, העומסים הכבדים, השכר המביש, לצד אחריות ענקית. אלף משרות עומדות ריקות ברחבי הארץ כי העובדות נוטשות".

"היום בשעה 17:00 תהיה פה מחאה ענקית" הוסיפה חרמוני, "ולא נעצור ללא תוספת מידית, תקצוב מערך המוגנות וכניסת לתהליך רפורמה מואץ. אם האוצר לא מוצא לנכון לנהל איתנו דיונים רציניים, אני חושבת שוועדת הכספים צריכה לעצור את דרישות האוצר שמגיעות הנה עד שנגיע לפתרון".

גפני: "משרד האוצר, מגיע להם או לא? למה הממונה על השכר לא יכול להגיב? למה אמרתם שאתם תגיבו בשמו? אנחנו רוצים לדעת מה עמדת הממונה על השכר".

נתנאל אושרי מאגף התקציבים באוצר אמר כי "אנחנו מעריכים את עבודת העובדים הסוציאליים, בטח בתקופת הקורונה. אנחנו לא מתעלמים מהסיטואציה". בהמשך דבריו התחיל להקריא רשימה של עובדים סוציאליים בדרגת א1, שמקבלים שכר גבוה לטענתו, ותהה מדוע מגיעה להם תוספת שכר. לאחר מכן גם הטיח ביקורת בתפקוד ועדת החריגים שבוחנת את מקרים יוחרגו מהשביתה.

ח"כ גפני: "אנחנו ביום שני, מחר אתם נפגשים, אני מבקש ביום רביעי תשובה האם התקדמתם, במה, הוועדה רוצה לדעת במה התקדמתם בנושא הכספיים. יגיע לכאן תקציב, תהייה בעיה להעביר תקציב בלי אופק או אור במנהרה לסוגיה הזו".

עלייה במספר הפונים החדשים לשירותי הרווחה

עם כניסת שביתת העובדות הסוציאליות ליומה השמיני,  פרסם משרד הרווחה כי בשבוע הראשון של יולי נרשמה עלייה של 47% במספר הפונים למחלקות לשירותים חברתיים ביחס לשבוע המקביל ב-2019.

עוד דיווח המשרד כי נרשמה עלייה של 6% מהשבוע האחרון של יוני לשבוע הראשון של יולי ועלייה של 10% במספר הפונים שלא היו מוכרים כלל לרווחה קודם לכן. הערים שבהן מספר הפניות החדשות הוא הגדול ביותר: אילת, עפולה וטבריה.

הערים  שבהן נפתחו מספר התיקים הרב ביותר בהשוואה לגודל הרשות המקומית הן יבניאל, טובא זנגריה, אילת, בני שמעון, טירת הכרמל, שלומי, ג'לג'וליה, עפולה, קרית טבעון וטבריה.

שר הרווחה איציק שמולי: "ככל שיתמשך המשבר אנו צופים נזקקות גדולה יותר גם של המשפחות אשר מוכרות לרווחה וגם פניות של משפחות שלא היו מוכרות קודם לכן וכל זאת כאשר העובדות הסוציאליות שאמורות לסייע לכל אותן משפחות רווחה נמצאות בשביתה במחאה על תנאי העסקתן. התכנית הכלכלית שהצענו לממשלה מתייחסת לאחד המשתנים החשובים ביותר שיכולים לסייע בצמצום הנתונים הקשים האלו: החזרה של אנשים למעגל העבודה באמצעות השקעה ממשלתית בהכשרה מקצועית. אסור לתת למאות אלפי ישראלים לטבוע ולהפוך לעניים החדשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!