דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

צרכנות / משחק חדש מנסה לחנך צעירים לצרכנות נבונה

זאת במסגרת הקייטנה המקוונת של המועצה הישראלית לצרכנות | מנכ"ל המועצה, עופר מרום "ישנה תופעה חמורה שאנחנו רוצים לטפל בה. יש למעלה מ-26 אלף תיקים פתוחים בהוצאה לפועל של צעירים מתחת לגיל 24"

שר המטבעות (צילום מסך)
שר המטבעות (צילום מסך)
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

משחק חדש 'שר המטבעות' – משחק אינטרנטי חדש אשר יצא לאור השבוע ומנסה לחנך צעירים לצרכנות נבונה. מאחורי היוזמה עומדת המועצה לצרכנות. עופר מרום, מנכ"ל המועצה, "המטרה היא לנצל את שעות הפנאי כדי להקנות לילדים מידע פיננסי שיסייע להם להתנהל נכון מבחינה צרכנית בהווה ובעתיד. כמובן בדרך נעימה, ידידותית ומותאמת לגיל המשתמשים".

עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות (צילום: אלבום פרטי)
עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות (צילום: אלבום פרטי)

מדובר במשחק מסלול בצורת עלילון (קומיקס) המדמה מציאות צרכנית ומצבים אליהם הם עשויים להיחשף כצרכנים צעירים. 64 שאלות הפזורות לאורך המסלול ב-16 תחנות בדרך אל "עודוס" דמות של עריץ מסתורי המעודד את התושבים לקנות עוד ועוד ללא הגבלה. השאלות במשחק מתייחסות לסיטואציות שונות ולהתמודדויות צרכניות שונות (השוואת אריזות, מציאת המוצר המשתלם והתחשבות בזולת בקנייה מתקציב משותף).

חמישים אחוז מהקניות ברשת נעשות על ידי צעירים מתחת לגיל 18

היקף הקניות הנרחב ברשת על ידי ילדים, מעלות את הצורך בחינוך לצרכנות נבונה. על פי המועצה לצרכנות למעלה מ-50% מהקניות נעשות באינטרנט – ו-50% אחוז מהן על ידי צעירים וצעירות מתחת לגיל 18.

"גם אחרי גיל 18 נדרשת צרכנות נבונה", אמר מרום, "נער מתגייס ובמשכורת הצבאית הראשונה פוגש בתחנת אוטובוס מישהו שמוכר לו פלאפון ב-36 תשלומים בקרדיט. רוב האנשים לא יודעים שמדובר בריבית רצחנית עם ריבית גבוהה. החבר'ה האלה קנו פה ושם וחילקו בקרדיט ואז הבנק חוסם את החשבון והוצאה לפועל".

לחוסר בחינוך לצרכנות נבונה יש מחירים כבדים.  "ישנה תופעה חמורה שאנחנו רוצים לטפל בה. ישנם למעלה מ-26 אלף תיקים פתוחים בהוצאה לפועל של צעירים מתחת לגיל 24". במועצה לצרכנות מאמינים כי משחק משותף של הורים וילדים ב'שר המטבעות' יאפשר דיאלוג בריא ביניהם.

קייטנה לצרכנות נבונה בזמן הקורונה

הציפייה של המועצה לצרכנות היא שבקיץ למעלה מ-10,000 ילדים ישחקו במשחק ומצפים למעלה מ-20 אלף יכנסו לקייטנה וישלימו את הפעילויות בה.

"הקייטנה היא מעטפת נוספת לחינוך צרכני", אמר מרום, "ימי החופש שנכפו על כולנו מהווים תקופה לחוצה ומשמעותית עבור הכיס שלנו. משפחות רבות מאבדות שליטה על ההוצאות וסופגות פגיעה קשה בהכנסות, דבר שעלול להשפיע כמובן גם בעתיד. הקייטנה שיזמנו 'הופכת את הלימון ללימונדה', במטרה לנצל את שעות הפנאי כדי להקנות לילדים מידע פיננסי שיסייע להם להתנהל נכון מבחינה צרכנית בהווה ובעתיד – כמובן בדרך נעימה, ידידותית ומותאמת לגיל המשתמשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!