דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תכנית קרב

כלכלת הקורונה / עשרות אלפי תלמידים יישארו ללא חינוך חברתי, ואלפי מדריכים ללא תעסוקה

יו״ר הסתדרות המעוף דורש מהחשב הכללי באוצר להתערב במציאת פתרון לתכנית ״קרב״ הנמצאת בסכנת סגירה: ״למנוע פגיעה אנושה, בלתי חוזרת וחסרת תקדים בתלמידים ובעובדים״

הפגנת עובדי קרן קרב. ארכיון (ללא קרדיט)
הפגנת עובדי קרן קרב. ארכיון (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף דורש מהחשב הכללי באוצר להתערב במשבר תכנית קרב, ולמנוע פיטורי עובדים. תכנית העבודה והסכמי ההתקשרות של קרב טרם אושרו על-ידי החשב הכללי, והחשש הוא שהם לא יצליח להסדיר את פעילות התכנית בזמן מול הרשויות המקומיות.

"מדובר בתכנית ידועה ומוכרת שמטרתה להביא לשינוי חינוכי-חברתי בקרב הילדים ובני הנוער. התכנית פועלת בכדי לצמצם פערים בקרב האוכלוסיות, לעודד שוויון הזדמנויות בחברה ולהעשיר את ילדי מערכת החינוך באמצעות הקניית ערכים ופעולות פדגוגיות שונות ומגוונות", כתב גיל בר טל לרוני חזקיהו.

רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר (יונתן זינדל/פלאש90)
רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר (יונתן זינדל/פלאש90)

"אנו מבקשים ממך לסייע למשרד החינוך בהעברת תקציב בהקדם, כדי למנוע פגיעה אנושה, בלתי חוזרת וחסרת תקדים בתלמידים ובעובדים, שכן האישור התקציבי מתעכב אצלכם״.

לאחרונה קיבלה נציגות עובדי קרב מכתב מהנהלת התכנית בחברה למתנ"סים, שמתריע כי בשל העובדה שהתקציב לשנה הבאה טרם אושר, בכוונתה לפעול להפסקת המשך העסקתם של העובדים. בר טל הדגיש כי בשל כך נפגעה זכאותם לדמי אבטלה, דבר המדגיש אף יותר את הצורך לסייע להם בתקופה זו, ולמנוע מצב בו יישארו בלא פרנסה.

"זה המקום להזכיר ולציין כי במהלך התפשטות נגיף הקורונה וסגירת מוסדות החינוך, הפעילו המדריכים את הילדים באמצעות פגישות זום, ועשו זאת בהתנדבות מלאה ועל חשבון זמנם הפרטי, שכן הוצאו לחופשה ללא תשלום", ציין במכתבו.

גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
גיל בר-טל, יו"ר הסתדרות המעו"ף (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

בתוכנית קרב מועסקים כ-3,600 מדריכים ועוד כ-200 עובדי מנהלה. עובדי התוכנית התאגדו ב-2015 בהסתדרות והצליחו להסדיר את העסקתם הרציפה לאחר שנים בהן היו מפוטרים מדי קיץ, זאת בין היתר באמצעות שילובם בתוכניות 'בית הספר של החופש הגדול'. השנה הם נשמו לרווחה כשהחברה למתנ"סים, זכתה שוב במכרז להפעלת התכנית, מה שהבטיח שהתנאים שסוכמו עמה בהסכם הקיבוצי יישמרו.

רק חלק מתקציב התוכנית מגיע ישירות ממשרד החינוך, כשהשאר משולם על-ידי הרשות המקומית וההורים. המשמעות היא שמשרד החינוך נהנה באמצעותה מפעילות חינוכית, ואף משעות הוראה בבתי הספר, בעלות נמוכה יחסית מתקציבו. במידה והתוכנית לא תצא לפועל, הדבר עשוי להשפיע גם על היקף שעות הלימוד בבתי הספר בהם היא פעלה עד היום. התוכנית זוכה לשבחים רבים הן מצד ציבור המורים והן מצד הרשויות המקומיות המפעילות אותה.

בחברה למתנ"סים הגיבו לחששות באשר לעתיד התוכנית: ״החברה למתנ"סים בישראל גאה בהישגי תכנית קרב ובמקצועיות ומחויבות עובדי התוכנית שזוכה לשבחים ולאמון ההורים והרשויות המקומיות. אנו מאמינים שמשרד החינוך מודע לחיוניות התוכנית ולהישגיה וימשיך לתקצבהּ.

״עם זאת, לצערנו, עד כה לא אישר משרד החינוך את כלל תכניות המשרד לשנת הלימודים הקרובה. אם לא יתקבל אישור זה עבור תכנית קרב עד השבוע השלישי של חודש יולי, תיאלץ החברה לפעול על מנת לסיים את העסקת עובדי התוכנית עד ה-31 באוגוסט על מנת להימנע מגירעונות כבדים״.

ממשרד האוצר טרם נתקבלה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!