דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה ורווחה

מחיר הקורונה / ח"כ פלוסקוב: "347 אלף אנשים נמצאים בבידוד והנטל הכלכלי נופל על המעסיקים"

ועדת העבודה והרווחה קראה לממשלה לסייע במימון ימי הבידוד של העובדים | ח"כ טלי פלוסקוב (הליכוד): "לייצר הגדרה חדשה של 'דמי בידוד' ומנגנון בביטוח הלאומי שיפצה מעסיקים על עלות ימי הבידוד"

ח"כ טלי פלוסקוב (הליכוד), מ"מ יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
ח"כ טלי פלוסקוב (הליכוד), מ"מ יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת קראה לממשלה לסייע במימון ימי הבידוד של העובדים. "347,000 אנשים נמצאים היום בבידוד. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להעמיס את הנטל הזה על מעסיקים וגם לא להשאיר אדם שנדרש לבידוד ללא פרנסה" אמרה מ"מ יו"ר הוועדה ח"כ טלי פלוסקוב (הליכוד).

"יש לעודד מעסיקים לאפשר עבודה מהבית, איפה שזה מתאפשר ובמקביל לייצר הגדרה חדשה של 'דמי בידוד' ומנגנון בביטוח הלאומי שיפצה מעסיקים על עלות ימי הבידוד". עד אז קראה פלוסקוב לאפשר לעובדים בבידוד לצאת לחל"ת ולהיות זכאים לדמי אבטלה בגין ימי הבידוד. "אעלה את ההצעות לשר האוצר וכן לוועדת הכספים של הכנסת לקידום הליכים, כולל חקיקה ככל שתידרש".

"העלות הכלכלית של הדבר הזה היא אדירה ועומדת על קרוב למיליארד וחצי שקלים, שנופלים באופן מלא על המעסיקים שקורסים תחת הנטל" אמרה עו"ד מיכל וקסמן מהתאחדות התעשיינים. וקסמן הוסיפה, כי תשלום שכר העובדים בימי הבידוד על חשבון זכאותם לימי מחלה, זאת על אף שעל פי הנתונים שבידיהם רק 11% מהמבודדים נמצאים בסופו של דבר כחולים מאומתים, היא מנוגדת לתכלית ימי המחלה ופוגעת בזכויותיהם הסוציאליות הבסיסיות של העובדים המגיעות להם בימים כתיקונם. לדבריה במרץ הוגשה עתירה כנגד 'תעודת המחלה הגורפת' שניתנה לאנשים בבידוד, ובהמשך החודש צפוי להתקיים דיון בנושא.

ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) שיזם את הדיון, הדגיש כי במצב הנוכחי, עובד שסיים את מכסת ימי המחלה הצבורה לו, מוצא עצמו בלא מקור הכנסה בתקופת הבידוד. ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) הוסיף: "קיבלתי פניות רבות של גננות ומורות שנמצאות בסיכון גבוה ועלולות לצאת לבידוד שוב ושוב. לא יתכן שאנחנו מבקשים מהן לעשות זאת מבלי להבטיח שיהיה מי שישלם להן אם יגמרו להן ימי המחלה. גם הפן הבריאותי החשוב לא פחות החשש הוא שעובדים שיגמרו להם ימי המחלה יימנעו מלדווח שהיו בקרבת חולה מאומת וימשיכו להגיע לעבודה כדי לא להיפגע כלכלית".

היועץ המשפטי להסתדרות עו"ד יחיאל שמיר הוסיף: "כרגע גם העובדים נושאים בנטל ולא רק המעסיקים. השכר שמקבלים על ימי מחלה הוא לא שכר מלא. ימי המחלה נלקחים מהעובד ואם יזדקק להם בהמשך ולא יישארו לו לא יקבל דבר. עם זאת, מבחינתנו לאור המשבר האיזון שנוצר כרגע הוא סביר. אם יהיה הסכם טוב יותר בין המדינה למעסיקים בהמשך אנחנו נברך על כך ונבקש שיחזירו לעובדים את ימי המחלה שנגרעו מהם".

ישראלה שטין אינשטיין, מאיגוד לשכות המסחר דרשה שבמידה והמדינה אינה מממנת את ימי הבידוד, שלכל הפחות תבצע לכולם בדיקת קורונה, ויאפשרו להם לשוב לעבודה אם התוצאה שלילית במקום לשהות בבידוד 14 יום גם אם הם בריאים על חשבון ימי המחלה. עו"ד נינה כהן קרן ממשרד הבריאות הבהירה: "יש לזכור שאנשים בבידוד הם חולים פוטנציאליים וחלקם בטוח נשאים של הנגיף. בדיקות הן משאב מוגבל ולבדוק את כל מי שבידוד זה לא פתרון כי גם אם יצא שלילי עדיין יצטרך להישאר בבידוד, שכן לפעמים לוקח מספר ימים עד שניתן לגלות את הנגיף. זו המדיניות בכל העולם".

ח"כ היבה יזבק (הרשימה המשותפת) אמרה: "הבידוד הוא לא אינטרס אישי אלא אינטרס ציבורי ולכן הממשלה חייבת למצוא פתרון למימון הימים האלה. הנטל הנפשי בבידוד הוא גבוה גם כך וצריך להפחית מהם את החשש הכלכלי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!