דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדים מוגנים / צמצום שעות העבודה בלי לפגוע בשכר: הסכם קיבוצי חדש במפעל הדרומי של קבוצת חיפה

במסגרת ההסכם, שנועד להתמודד עם מגפת הקורונה, יועסקו עובדי המשמרות 16 ימים בחודש, בסבבים של ארבע משמרות וארבעה ימי חופש | הנהלת הקבוצה, לשעבר 'חיפה כימיקלים', מתכוונת לאמץ מודל זה באופן קבוע

עובדים במפעל של קבוצת חיפה במישור רותם. (צילום: שמעון אביטן)
עובדים במפעל של קבוצת חיפה במישור רותם. (צילום: שמעון אביטן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות, הנהלת קבוצת חיפה (לשעבר חיפה כימיקלים) ונציגות העובדים, חתמו היום (שלישי)על הסכם  לעובדי המפעל הדרומי של החברה, הממוקם באזור התעשייה מישור רותם. ההסכם חל על עובדי המשמרות, ובין היתר נועד לאפשר יצירת "קפסולות" של עובדים וצמצום מפגשים רחבים, על מנת להתמודד עם השלכות מגפת הקורונה.

במסגרת ההסכם, ייושם מודל העסקה חדש שיקצר את ימי העבודה החודשיים של עובדי המשמרות, לכ-16 בלבד, אך בלי לפגוע בשכרם. משמרות העבודה במפעל יבוצעו מעתה בסבבים: ארבעה ימי עבודה של שתי משמרות בוקר ושתי משמרות לילה, ולאחר מכן ארבעה ימי חופשה. המשמרות יהיו ארוכות יותר, ובגין השעות העודפות יהיו זכאים העובדים לתשלום גמול שעות נוספות, כקבוע בחוק.

על פי הצדדים, תכלית ההסכם היא התמודדות עם ההיבטים המידיים של מגפת הקורונה. ההסכם יסייע להפחית את סיכוני ההידבקות והתפשטות המחלה בין העובדים, בשל הגברת ההפרדה בין העובדים על ידי צמצום חילופי המשמרות. מדובר במודל שאומץ כבר על ידי מספר חברות נוספות במשק, אך בכוונת הקבוצה לאמץ גם כמודל קבוע.

"קבוצת חיפה שמה דגש על ביטחון העובדים, תוך הקפדה על כל הנהלים, אך גם על איזון בין חיי העבודה לחיי המשפחה והפנאי. עבודה במתכונת החדשה תאפשר לעובדי המשמרות לשלב בין השניים", אמר מנכ"ל הקבוצה מוטי לוין, "מדובר בשינוי משמעותי שיאפשר לעובדים רבים להיות בקרב בני משפחתם וליהנות מזמנם החופשי, בייחוד בימים אלו בהם אין מסגרות חינוך והצורך להיות יותר נוכחים בבית, עולה. קיצור שבוע העבודה תורם לשגשוג המשק ולהעלאת הפריון, וקבוצת חיפה גאה להיות חלוצה ביישום מודל זה". לוין הודה ליו"ר ההסתדרות, יו"ר ועד העובדים וראשי המרחב בהסתדרות, "על הירתמותם ותרומתם".

יו"ר הוועד, יהודה פרץ  בירך אף הוא על ההסכם, ואמר כי הוא "גאה בכך שהחברה שמה דגש על נושא איזון חיי המשפחה והפנאי, ומתייצבת בין החברות הראשונות בתעשייה שמקצרות את מניין ימי העבודה החודשיים מבלי לפגוע בשכר העובדים".

יו"ר מרחב נגב מרכזי בהסתדרות, ארמונד לנקרי: "עובדי קבוצת חיפה וההנהלה מתאימים את המשמרות למודל חדש ואיכותי, שמאפשר לכל הצדדים להפיק יותר ולקבל יותר. אין לי ספק שההסכם יביא לפריון בעבודת המשמרות ומעסיקים רבים יאמצו את המודל. אני מברך את הוועד ואת היו"ר על ההישג החשוב לעובדים בתקופה זו של חוסר ודאות, המאפשר לעובדים ביטחון, יציבות ושיפור כלכלי".

מזכיר האיגוד המקצועי במרחב, תומר מרציאנו: "ההסכם מוכיח שבקבוצה יודעים להתאים את עצמם ולצמוח מכל אתגר, כאשר העובדים הם חלק מהותי וחיוני בקיום הפעילות. ההסכם טוב לעובדים, טוב לחברה וישמש כמודל מצוין לתעשייה בימי שגרה ובימי קורונה".

במשא ומתן לחתימת ההסכם היו מעורבים גם  סמנכ"לית התפעול בקבוצה שרון אייל, מנכ"ל המפעל הדרומי ארז זוהר, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה נטלי סיפדו ומנהלת משאבי אנוש במפעל הדרומי נעמי ברגיל.

קבוצת חיפה, שהוקמה בשנות ה-60, מתמחה בייצור פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לחקלאות והיא אחת החברות המובילות בעולם בתחום הדשנים המיוחדים. מוצרי החברה נמכרים ביותר מ-100 מדינות, באמצעות 16 חברות בת הפרוסות ברחבי העולם. מרכז המחקר, הפיתוח והייצור של החברה ממוקם בישראל והיא מעסיקה כ-5,000 עובדים באופן ישיר ועקיף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!