דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / אלפי חניכים מתנועות הנוער הפגינו במאות מוקדים ברחבי הארץ

בדיון שהתקיים בתחילת השבוע בוועדת החינוך נחשף ש-20 מיליון שקלים שהיו צריכים להגיע לתנועות נעצרו על ידי משרד האוצר | מיה גבע, רכזת הנוער העובד והלומד: ״רואים עלייה במקרי החרדה והדכאון של בני נוער, ודווקא כעת פוגעים בתקציב התנועות״

הפגנת תנועות הנוער מול משכן הכנסת (צילום: יוני בן דור)
הפגנת תנועות הנוער מול משכן הכנסת (צילום: יוני בן דור)
דוד טברסקי

חניכי תנועות הנוער העובד והלומד והצופים הפגינו אמש (שלישי) במאות נקודות ברחבי הארץ. התנועות מוחות נגד הפגיעה המתמשכת בתקציבן. אמש התכנסה ועדת החינוך לדון במשבר וגילתה שמעל ל-20 מיליון שקלים שהיו אמורים לעבור למשרד להשכלה גבוהה עבור התנועות, לא עברו עקב סירוב של משרד האוצר.

מיה גבע, רכזת הנוער העובד והלומד: "בשבועות האחרונים הולכות ומתרבות הכותרות בעיתונים לגבי העלייה במקרים של דיכאון, חרדה ובדידות בקרב בני הנוער בארץ. ההחלטה לבטל את פעילות תנועות הנוער ולפגוע בתקציבן, דווקא עכשיו, חסרת היגיון.

מחאת חניכי הנוער העובד והלומד (צילום: דוברות הנוער העובד והלומד)
מחאת חניכי הנוער העובד והלומד (צילום: דוברות הנוער העובד והלומד)

"לשמחתי הרבה מאוד שותפים, ביניהם מועצת תנועות הנוער, אנשי מינהל חברה ונוער, ראשי הרשויות המקומיות והמרכז לשלטון מקומי – מתייצבים לצידנו ומבהירים שזה לא רק עניין שלנו".

בתנועות אומרים שעד ספטמבר הקרוב, המדינה צריכה להעביר להן 75% מסך התקציב השנתי, אך משרד האוצר הודיע שלא יעביר את הכספים עד שלא יאושר תקציב חדש. כך נוצר מצב שהתנועות יקבלו רק 40% מתקציבן לשלושת רבעי שנה.

בתנועות הנוער גם מודאגים מההשלכות של חופשת קיץ ללא פעילות על שלומם הפיזי והנפשי של הילדים ובני הנוער בישראל, לאחר ארבעה חודשים של בידוד, ריחוק ושיבוש בשגרת החיים.

גבע, רכבת הנוער העובד והלומד: ״מה מצפים מהנוער לעשות אם לא להיות בתנועה? שישבו בחוסר מעש? הקנים והסניפים בתנועה פועלים בהתאם להנחיות ולפי 'התו הסגול'. דווקא פעילות מסודרת, עם מדריכים שדואגים לעמוד בהנחיות, זה מה שישמור על כולנו ויצמצם הדבקה״.

ראובן ראובן (י'): ״הפסיקו לנו את הפעילות באמצע. היו פעולות בקן כל הזמן גם לנו וגם עשינו לחניכים שלנו. מאוד מתגעגעים פשוט להיות בקן עם החברים שלנו״.

נחמה כהן (י'): ״החניכים שלנו מאוד מאוכזבים. אם לא יפתחו את השנה אנחנו מפחדים שהם יתדרדרו למקומות לא טובים. בערבים גם ככה מסתובבים ברחובות פה מסביב לקן במקום להגיע לקן עצמו״.

ירדן מן (רכזת פעילות בראשון לציון): ״ההחלטות שמתקבלות מתוך הסתכלות של כדאיות כלכלית ולא לפי מחשבה על מה שחשוב וצריך בשביל החניכים. לעשרות חניכים בסניף נקטע קורס המדריכים באמצע. המדינה חייבת לתת לתנועות לעשות פעילות, כמובן תחת ניהול קפדני של הנחיות הבריאות – אבל צריכים לסמוך עלינו שאנחנו יכולים לעשות את זה״.

מחאת תנועות הנוער (צילום: דוברות הנוער העובד והלומד)
מחאת תנועות הנוער (צילום: דוברות הנוער העובד והלומד)
מחאת תנועות הנוער (צילום: דוברות הנוער העובד והלומד)
מחאת תנועות הנוער (צילום: דוברות הנוער העובד והלומד)
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!