דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נאבקים בקורונה / בדיון אצל רה"מ סוכם: החלטה על החמרת הגבלות - בסוף השבוע

שר הבריאות אדלשטיין תמך בהטלת סגר מלא | שר המדע יזהר שי הציע: סגר בלילות ובסופי שבוע בלבד

שוטרת אוכפת סגר בבית שמש. 10 ביולי (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
שוטרת אוכפת סגר בבית שמש. 10 ביולי (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

דיון מיוחד שכינס ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (שלישי) בנושא הצעדים הנדרשים לבלימת התחלואה בקורונה הסתיים ללא החלטות על מגבלות נוספות כרגע. סגן שר הבריאות, יואב קיש, אמר הבוקר (רביעי) כי אם העלייה בתחלואה תימשך, ההחלטה על סגר תתקבל עד סוף השבוע או מיד אחריו.

עמדת שר הבריאות יולי אדלשטיין בדיון היתה שיש להטיל סגר מלא של שבועיים שלושה. ב'ישראל היום' פורסם כי אדלשטיין אמר: "אני הייתי מהמתנגדים לסגר אבל למדתי את הדינמיקה. מההמלצות שמשרד הבריאות מביא, חותכים עוד ועוד, כך שבסופו של דבר גם הצעדים שאישרנו בשבוע שעבר לא היו דרמטיים. בסך הכל הפסקנו את החתונות וצמצמנו את המסעדות. עם צעדים כאלה, אין שום סיכוי שנראה ירידה בתחלואה ולכן אני מציע שנתחיל לדבר על סגר מלא. אם תוך שלושה ימים לא נראה שינוי בתחלואה נצטרך להגיע לשם. זה לא יהיה סגר של שבוע שאין בו טעם, אלא של שבועיים או שלושה".

בראיון לגלי צה"ל אמר קיש כי "אתמול, בפעם ראשונה מזה שבוע, ראינו ירידה באחוז הבדיקות החיוביות. ההחלטה בדיון המיוחד הייתה לחכות שלושה ימים כדי לראות אם הצעדים שכבר הטלנו יעילים". בחדשות 12 פורסם כי שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי הציע בדיון להטיל סגר בלילות ובסופי שבוע בלבד.

בהודעת משרד ראש הממשלה בתום הפגישה נכתב כי ראש הממשלה נתניהו הנחה לחזק את מערכת הבריאות בתוספת תקנים, תקציב ועיבוי כוח האדם, וכי יש לגבש סיוע כספי נוסף למשפחות.

בדיון השתתפו גם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ, שר האוצר ישראל כ"ץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר המדע והטכנולוגיה יזהר שי, ראש המל"ל מאיר בן שבת, ראש סגל רה"מ אשר חיון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ רונן פרץ, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, וראש אגף תקציבים שאול מרידור. עוד השתתפו פרופ' אורי חפץ, פרופ' נעמי פלדמן, ד"ר לימור סמימיאן-דרש, קובי הבר ופרופ' רן בליצר. לראשונה מאז פרישתו השתתף גם מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב בדיון. הפורום יתכנס שוב בימים הקרובים.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר אתמול (שלישי) לחדשות 12 כי "אני חושב שבהחלט אפשר למנוע את ההידרדרות לסגר נוסף אם יקבלו את ההמלצות שלנו, להגביל התקהלויות. כמובן הקפדה על נושא המסכות והמרחק, אלה הכלים שבידינו ואם נקפיד עליהם נוכל להימנע מסגר. יש לנו מאגר נתונים מצוין, לא תמיד אפשר לעלות על איפה הבנאדם נדבק. אנחנו מסתמכים על שני פרמטרים: מספר הנדבקים הידוע במקומות השונים, והידע האפידמיולוגי. אנחנו מסתכלים מה קורה בעולם, יש הרבה הדבקות בחדרי כושר בארה"ב, אנחנו לא צריכים להוכיח גם בישראל שזה קיים"

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!