דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

השידור הציבורי / צו על תנאי נגד מעבר תאגיד השידור הציבורי למודיעין

שופטי בג"ץ קבעו כי על המדינה להשיב בתוך 20 יום מדוע תאגיד השידור הציבורי החדש לא יפעל ממתקני רשות השידור בירושלים. ניר ברקת: "מברך על החלטת בג"ץ שעוזר לנו להילחם על ירושלים"

בית רשות השידור. צילום: דבר ראשון.
בית רשות השידור. צילום: דבר ראשון.

בג"ץ הוציא ביום חמישי צו על תנאי כנגד יציאת התאגיד מירושלים, בו ביקש מהמדינה להסביר בתוך 20 יום מדוע תאגיד השידור הציבורי החדש לא יפעל ממתקני רוממה של רשות השידור המצויים בבעלות המדינה לתקופת הביניים או במתקן הלני המלכה עד לכינון משכן קבע. משמעות הדבר כי כי בשלב זה לא יוכל התאגיד לעבור למודיעין.

הצו ניתן במסגרת עתירה שהגישה עיריית ירושלים בנושא, אליה הצטרפו ח"כ רועי פולקמן (כולנו), ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) ואגודת העיתונאים בירושלים.

בתאגיד השידור הציבורי הבהירו כי ההחלטה שלא לפעול במתקנים הקיימים בירושלים, מקורה באיסור שהוטל מצד משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, שכן קיימת כבר תב"ע (תכנית בניין עיר, ד.ר.) להקמת יחידות דיור במקום. עם זאת, במהלך הדיון בעתירה טענו נציגי התאגיד כי המתחמים בירושלים- זה של שידורי הטלוויזיה וזה של שידורי הרדיו – לא עומדים בדרישות הטכנולוגיות  הדרושות לו וכן קיימים במקום בעיות של רישוי עסקים ותקנות כיבוי אש.

עוד טענו נציגי התאגיד החדש כי המעבר למודיעין הוא חלק  ממהלך ההתנתקות מהדימוי השלילי של רשות השידור. על כך השיבה שופטת העליון, אסתר חיות, כי "גם מודיעין לא פתרון למיתוג. המיתוג לפי החוק היא ירושלים". השופט אליקים רובינשטיין השיב גם הוא לטענות בדבר המיתוג המחודש ואמר "שמענו כאן, שאחת הסיבות למה לא רוממה, זה כדי להתנתק מהדימוי של המותג הקודם. לכך יש פתרון – אפשר לעשות סוג של הפרדה. עושים שבוע נתק ועכשיו יש שלטים חדשים".

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בירך על החלטת השופטים ואמר כי "מישהו היה יכול להעלות על דעתו שבית המשפט העליון או הכנסת יעברו למודיעין? בימים אלו כשאנחנו נלחמים על מעמדה של ירושלים בעולם ומאותגרים השכם וערב על ידי חורשי רעתנו, מבייש ומאכזב שאנחנו נדרשים לעתור נגד התאגיד כדי לדרוש את חיזוק מעמדה של ירושלים. בזמן שאנו עמלים על בניית כלכלתה וחיזוקה של בירת ישראל , היד השנייה פועלת בניגוד לחוק ולמדיניות הממשלתית ופוגעת בירושלים. נמשיך לעמוד על המשמר ולא לאפשר זאת בשום אופן".

מרשות מקרקעי מקרקעי ישראל סירבו להגיב להחלטת בג"ץ. תגובת משרד האוצר לא נתקבלה עד לשעת פרסום כתבה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!