דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / מתווה משרד החינוך לשנה הבאה: עד 18 תלמידים בכיתה ושילוב למידה מרחוק

השר יואב גלנט הציג את תכנית מערכת החינוך לשנה הבאה | עוד בתכנית: גיוס מורות חיילות ומובטלים עם הכשרה אקדמית לתגבור צוותי החינוך

שר החינוך יואב גלנט (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
שר החינוך יואב גלנט (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
דוד טברסקי

לא מחכים לנתוני התחלואה של אוגוסט. משרד החינוך הכריז היום (רביעי) ששנת הלימודים תפתח במתכונת של קפסולות משולבות בלמידה מרחוק. אנשי חינוך בפנסיה, סטודנטים, מורות חיילות ומובטלים עם הכשרה אקדמאית יגוייסו לטובת תגבור צוותי החינוך.

בעקבות המשך העלייה בתחלואה אמר השר, יואב גלנט, שמשרד החינוך מתכוון לפתוח את שנת הלימודים ב'מתכונת מניעתית' שתכלול למידה מרוחק משולבת בהפרדה לקפסולות ובמתכונת למידה של לא יותר מ-18 תלמידים בכיתה או בחדר פעילות. השר הדגיש שתידרש תוספות משמעויות לכוח אדם, בעיקר לגנים ולכיתות א' עד ג'.

"אנחנו פותחים מראש במצב שיאפשר למידה בצל קורונה שיפחית את המחלה, ולא תרחיש שהוא בתגובה להתפתחות הקורונה" אמר גלנט וציין שמתכונת ההפעלה של מתווה הלימודים יהיה גמיש. "אי אפשר שכל שבוע ננוע מתרחיש קיצון אחד לשני, נבחר תוכנית אחת ונרוץ איתה".

נכון להיום, שנת הלימודים תחל עם התכנית המניעתית כתכנית ראשית. תחתיה יוכנו מראש מתווים חלופיים, אותם ניתן יהיה ליישם בהתאם לשינוי בתחלואה והוראות משרד הבריאות. כך רוצים במשרד החינוך לאפשר לבתי הספר, היישובים והמחוזות השונים להתאים את המתווים תחת הצרכים הייחודים להם.

מורה מלמדת בכיתה עם ציוד מגן נגד מגפת הקורונה. 17 במאי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
מורה מלמדת בכיתה עם ציוד מגן נגד מגפת הקורונה. 17 במאי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בשבוע שעבר ציין גלנט שבאחד התרחישים הקיצוניים, כלל בתי הספר העל יסודיים יוסבו לצורך החלת גנים וכיתות נמוכות כדי לאפשר את המשך פעילות המשק. "עלות התכנית תדרוש מילארדים רבים ואנחנו נדון על כך מול משרד האוצר כבר מהיום".

השר ציין שעלות יום אחד של השבתת מערכת החינוך למשק הישראלי מוערכת על ידי הכלכלנית הראשית של משרד האוצר ב-300 מליון שקלים. נכון להיום, גלנט הצהיר שהמשרד ידרוש מהאוצר כ-3 מליארד שקלים תוספת רק לשם פתיחת השנה, ועוד כ-12 מיליארד שקלים עד סוף שנת הלימודים, כדי ליישם תכניות למידה מרחוק והכשרת צוותי הוראה ומבנים; יש לציין שהסכום הזה נקבע לפני הצהרת השר על גיוס המוני של אנשי חינוך, מהלך אשר ידרוש הגדלה משמעותית של התקציב.

על פי המתווה המניעתי יושם דגש על למודים פרונטליים של תלמידים בכיתות א' עד ג', ובעיקר על לימודי החשבון והשפה במתכונת של קפסולות, רוב תלמידי החטיבות והתיכונים ילמדו במתכונת של למידה מרחוק, אך מבתי הספר יידרש לפתח תכנית שתאפשר לתלמידים להגיע לפחות פעם בשבוע לבתי הספר לפגוש את מוריהם. היכן שיתאפשר, הגנים יופרדו לחצאים וסייעת שנייה תצורף לכל גן בו עדיין אין כזו "איפה שיהיה יותר פיקוח על הילדים כך תימנע הדבקה" ציין השר והוסיף שתישקל פעילות בחצר הגנים, במידה ומזג האוויר יאפשר זאת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!