דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בזק

תקשורת / מכה לבזק: הצוות המקצועי ממליץ לא לבטל את ההפרדה המבנית

הצוות המליץ על הגמשת ההפרדות הקיימות, אבל לא ביטולן המלא | בבזק צפויים להתנגד להמשך ההפרדה, שפוגעת מאד ברווחי החברה

נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת היוצא (צילום: יח"צ משרד התקשורת)
נתי כהן, מנכ"ל משרד התקשורת היוצא (צילום: יח"צ משרד התקשורת)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

לא לביטול ההפרדה המבנית – כך לפי מסקנות צוות בין משרדי שבחן את האפשרות לאפשר להוט ולבזק לפעול ללא מגבלות בכל מקטעי שוק התקשורת. הצוות ממליץ להגמיש במעט את ההפרדות הקיימות.

חברי הצוות ממשרד התקשורת בראשות המנכ"ל היוצא נתי כהן, והמשקיפים מאגף תקציבים במשרד האוצר ומרשות התחרות, הגישו היום (שלישי) לשר התקשורת את המלצות הצוות הבין-אגפי לנושא בחינת חובת ההפרדה המבנית בקבוצות בזק והוט, אף שההמלצות נחתמו ב-4 ליוני.

בצוות חברו נציגים ממשרד התקשורת בראשות כהן, לצד נציגים משמרד האוצר ומרשות התחרות.

לגבי חברת בזק נמסר כי "השילוב של קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית לבזק כמפעיל פנים ארצי בהיקף פרישה נרחב, יחד עם היכולת לנצל את מלוא כוחה ויתרונותיה הייחודיים כתוצאה משילוב כוחות בין החברות השונות בקבוצה, בתוספת היתרון הפיננסי האדיר שעומד לרשותה לעומת הקבוצות האחרות בשוק – עלולים להביא לפגיעה בתחרות המתפתחת ולהביא לפגיעה משמעותית בתועלת הצרכנים בשוק התקשורת". לבזק אושר הקלה בהפרדה בדמות היכולת לשווק בעצמה חיבורים לאינטרנט בחשבונית אחת עם ספק בשיטת "באנדל הפוך" וכן התלכדות בין החברות הבנות: YES, בזק בינלאומי ופלאפון. בעתיד תיבחן חובת ההפרדה בין תשתית בזק לספק אינטרנט אחר.

לגבי חברת הוט נמסר כי אף שהחברה נחותה בכוח השוק שלה מחברת בזק, "לא בשלה העת לביטול ההפרדה המבנית בקבוצת הוט". ההפרדה המבנית בהוט, משפיעה הרבה פחות מההפרדה בבזק, וכך, למשל, הוט יכולה לשווק חבילות טריפל, המגלמות הנחה מסוימת ללקוח.

בסיכום נכתב כי הצוות ממליץ שלא לבטל את ההוראות הקיימות הנוגעות לעניין ההפרדה המבנית בקבוצות בזק והוט בעת הזו. יחד עם זאת  הצוות סבור כי יש להמשיך לבחון את הנושא, לאור השינויים בשוק.

ככלל, הדוח כתוב בהנחה שהגברת התחרות פועלת לטובת הצרכנים, הנחה שלא נתמכה בראיות, כאשר יש ראיות רבות שהסדרת התחרות בשיטות בה נוקט משרד התקשורת פוגעות בציבור – בייחוד בחובה לשמור על מחירי בזק גבוהים ובסרבול החיבור לאינטרנט דרך ספק ותשתית נפרדים, סרבול שגם מייקר את השירות עצמו.

כנגד משרד התקשורת תלויה ועומדת עתירת בזק לבג"ץ לביטול ההפרדה המבנית, אשר מתבקשת לטענת בזק, בהתאם למסמך מדיניות של משרד התקשורת משנת 2012, לאחר עמידה בתנאים שקבע המשרד לצורך זה.​

מבזק נמסר בתגובה: "מצער מאד לגלות שלאחר שנים ארוכות של עבודה, ולאחר עשרות שנים של הפרדות מבניות, מסקנות הצוות לבחינת ההפרדה המבנית הן שמה שהיה הוא שיהיה, וישראל תמשיך להיות המדינה היחידה בעולם המנהיגה רגולציה פוגענית ומיותרת של הפרדות מבניות ופיצולים ביחס לקבוצת בזק, והכל על בסיס ניתוח שגוי של המציאות התחרותית בשוק התקשורת. חשוב לזכור שהפגיעה אינה רק בבזק, אלא במיליוני לקוחותיה, והכל ללא טעם ממשי".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!