דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שידור אינטרנטי

אינטרנט / יס ופרטנר משיקות שירות חדש שנועד לצמצם את השיהוי בשידורים חיים באינטרנט

בשורה משמחת לחובבי הספורט והאירוויזיון | שדרוג טכנולוגי מאפשר לשתי החברות להיכנס לתחרות ביניהן גם על איכות השידור לצד התחרות על המחיר והשירות | ככל הנראה בעיניי הישראלים המחיר עדיין יהיה הגורם המשמעותי

גול! (צילום: דניאל שיטרית/פלאש90)
גול! (צילום: דניאל שיטרית/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת yes הודיעה היום (רביעי) על פיתוח טכנולוגיה שהגדירה כ"פורצת דרך", המאפשרת צפייה בשידורים חיים בשירותי הטלוויזיה באינטרנט של החברה. חברת פרטנר הודיעה כמעט במקביל על מערכת שמתאימה את השידור למהירות האינטרנט בבית הלקוח: "טכנולוגיית Personal Buffering שפותחה בפרטנר תקצר לשניות בודדות את השיהוי ותתאים אותו בשידורים החיים לאיכות האינטרנט בבית הלקוח".

למה השידורים החיים באינטרנט מגיעים בעיכוב?

בשונה משידור חי בלוויין, כבלים או באוויר, שמגיע לבתים כמעט באופן מיידי, שידורים באינטרנט נדרשים להליך דחיסת מידע עמוק, שצורך מעט יותר זמן משידור חי רגיל. בנוסף, מכיוון שאיכות קו האינטרנט איננה קבועה, השידורים מתקבלים באופן מקוטע ומחוברים זה לזה בדיעבד. כדי לאפשר צפייה חלקה, כל אפליקציית שידור, או סטרימר, נוהגים ליצור עיכוב מכוון בשידור, בכדי לאפשר "מחסנית" (BUFFER) בו ממתינות מספר שניות של שידור, ובכך להשיג שידור רציף, שמתגבר על שינויים ואי-סדירויות בקצב קבלת המידע ברשת.

בניין חברת "Yes" בכפר סבא (צילום: פלאש90)
בניין חברת "Yes" בכפר סבא (צילום: פלאש90)

הפיתוחים החדשים מעידים כי קיימת תחרות בין החברות גם על איכות השידורים ולא רק על המחיר ומגוון התכנים. ב-YES החל התהליך של העברת הלקוחות משידורים בלוויין לשידורים באינטרנט. השירות החדש יוצע לבעלי מכשירי אנדרואיד – טלוויזיות חכמות או סטרימרים ולא לבעלי APPLE TV.

כיום העיכוב בפרטנר וסלקום הוא בין 30-40 שניות בשידור חי, אך אם איכות הקו טובה, ניתן להקטין את המחסנית באמצעות לחיצה על START OVER, ולהגיע לדיליי של 12-15 שניות, תוך לקיחת סיכון מסויים ל"תקיעת" השידור.

מתי זה חשוב?

שידור חי אמיתי חיוני בעיקר לאוהדי הספורט, שלא רוצים לקבל הודעת "פוש" על גול או לשמוע את השכנים מהדירה ליד צועקים, כשאצלם הוא יגיע למסך רק בעוד 30 שניות של השידור המעוכב. גם בשידור תוצאות המדגם בימי הבחירות או בשידור תחרויות כמו האירוויזיון יש יתרון לשידור חי של ממש.

אירוויזיון 2019 בתל אביב (באדיבות תאגיד השידור כאן)
אירוויזיון 2019 בתל אביב (באדיבות תאגיד השידור כאן)

בינתיים, המחיר ממשיך לשחק תפקיד יותר מהותי מאיכות השידורים. בשנתיים וחצי שהסתיימו במרץ האחרון, מספר המנויים של YES קטן ב-47 אלף לקוחות, לעומת גיוס של כ-200 אלף לקוחות בפרטנר וכ-110 אלף לקוחות בסלקום. HOT אינה מפרסמת נתונים על מספר המנויים שלה לשירותי טלוויזיה.

משרד התקשורת ממשיך באפליה

ההבדלים במחיר נובעים גם מרגולציה. HOT ו-YES משדרות ברישיון, לעומת סלקום ופרטנר, שמשדרות על גבי האינטרנט (OTT). משרד התקשורת לא מטיל כל רגולציה על שידורים באינטרנט, אף שהדבר מנוגד לחוק התקשורת. סעיף נוסף בחוק מחייב הוצאת רישיון על 'שידורים לפי דרישה', רישיון שאף חברה לא הוציאה. כך, כל השידורים ב-VOD מתקיימים בניגוד לחוק שמשרד התקשורת לא פועל לאכיפתו אך גם לא פועל לתיקונו. במקביל, חברות שידורים מחו"ל כמו נטפליקס ואמזון – שעברו התאמה לישראל בממשק בעברית ובכתוביות בעברית גם לא משלמות מסים בישראל על הכנסותיהן מלקוחות ישראלים, בשונה מספקי שידורים ישראלים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!