דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאת העובדים הסוציאליים

רווחה / עובדות סוציאליות הפגינו ברחבי הארץ | 32 ח"כים לשר כ"ץ: קבל את דרישותיהן

במכתב שנשלח לשר ביוזמת השדולה למען העו"ס בכנסת ונחתם על-ידי ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה נכתב: "יש לספק חיזוק תקציבי למי שאוספות את הרסיסים של אותם חיים שנפגעו ממשבר הקורונה" | 3 מפגינות התעלפו בשל החום הכבד

.הפגנת העובדות הסוציאליות. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
.הפגנת העובדות הסוציאליות. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדות סוציאליות הפגינו הבוקר (חמישי) בעשרות צמתים ברחבי הארץ במחאה על מה שהן מגדירות כ"קריסת שירותי הרווחה, מגפת האלימות, העומסים והשכר המביש". ההפגנות פתחו את היום האחד-העשר לשביתתן. במהלך ההפגנה בירושלים חסמו העובדות הסוציאליות את הרכבת הקלה ושלוש עובדות סוציאליות התעלפו כתוצאה מהחום הכבד.

האוצר מתעקש לא לתקן את השכר הנמוך שגורם לעזיבת המקצוע ולעומס בלתי אפשרי שרק הולך וגובר

יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות, ענבל חרמוני, אמרה כי אתמול הציגו בפני פקידי האוצר את העומסים הכבדים בשירותים החברתיים ונתונים אודות מקרי אלימות אך נתקלו בסירוב לממן באופן קבוע את תוכנית המוגנות עליה כבר הוסכם לפני כשנה. "לא נסכים לתקציב מוגנות לשמונה חודשים בלבד – הגנה על עובדות סוציאליות זו לא נדבה. בשלב זה האוצר מתעקש לא לתקן את השכר הנמוך שלנו שגורם לעזיבת המקצוע ולעומס בלתי אפשרי שרק הולך וגובר".

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"סיות, נושאת דברים בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: טל כרמון)
ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העו"סיות, נושאת דברים בהפגנה מול משרד האוצר (צילום: טל כרמון)

לדברי חרמוני העובדות הסוציאליות זוכות לגיבוי מהמטופלים וימשיכו לנהל משא ומתן אחראי כאילו אין שביתה, "ונמשיך במחאה ציבורית ושביתה כאילו אין מו״מ״.

בתוך כך זכו היום העובדות הסוציאליות לתמיכה מצד 32 חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה שפנו היום במכתב לשר האוצר, ישראל כ״ץ, בדרישה כי יפעל באופן מידי לפתור את המשבר בשירותים החברתיים ואת שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים. המכתב הוא יוזמה של יושבי ראש השדולה למען העובדות והעובדים הסוציאליים בכנסת, חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) וחבר הכנסת ינון אזולאי (ש״ס).

חברי הכנסת החתומים, מתוכם שישה ראשי וועדות מהאופוזיציה והקואליציה, קראו לכ״ץ לאמץ את דרישותיהן המרכזיות של העו״סיות וציינו כי כל עוד השביתה תימשך ודרישות העו״סיות לא יתקבלו – הקריסה החברתית עקב משבר הקורונה רק תחריף.

הפגנת העובדות הסוציאליות. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הפגנת העובדות הסוציאליות. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

״כפי שבתוכניות האוצר לסיוע למשק זוכים לתמיכה אנשים שעבודתם נפגעה עקב המשבר, כך יש לספק חיזוק תקציבי למי שאוספות את הרסיסים של אותם חיים שנפגעו מהמשבר״, נכתב במכתב. ״הצורך בחיזוק העו"סיות הוא אינטרס חברתי וכלכלי, אבל בהינתן תפקידן החשוב בהתמודדות עם המשבר, והבידודים והסגרים שהוא מחייב – הוא גם אינטרס בריאותי".

לציין כי המשבר בשירותי הרווחה ותופעות האלימות אותן מציינות העובדות הסוציאליות החלו לפני פרוץ הקורונה והמשבר הכלכלי-חברתי שיצרה וזה רק החריף והגביר את המצוקה בו שרויים הציבורים הנזקקים לשירותי הרווחה והגביר את העומס על העובדות הסוציאליות.

תמיכה נוספת לה זכו העו"סיות באה מיו"ר מרחב ירושלים של ההסתדרות, דני בונפיל, שאמר כי אם לא תהיה התקדמות במו"מ בשבוע הבא, "נחסום את כל הכניסות לירושלים, אף רכב לא ייכנס". בונפיל, בהתייחסו לתכנית המענקים של רה"מ נתניהו, אמר כי "הראשונים שהיו צריכים לקבל את התקציב הזה הם העובדים הסוציאליים" והוסיף כי העו"סים עצמם יהיו המטופלים הבאים אם לא יגיע תקציב שיטפל במשכורות הרעב שלהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!