דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

נגיף הקורונה / גננת שהתריעה על הפרת הנחיות נפטרה מקורונה

בהודעה ששלחה כשגילתה שנדבקה בקורונה כתבה להורי הגן: "ידוע בוודאות לרשויות על משפחות שהפרו בידוד. על אנשים כמוני, באה להגן ההנחיה" | הסתדרות המורים: "שמרו על גננות ישראל"

שלווה זלפריינד ז"ל (באדיבות המשפחה)
שלווה זלפריינד ז"ל (באדיבות המשפחה)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שלווה זלפריינד (64), גננת מגן עירוני בפתח תקווה, נפטרה אתמול (שישי) מקורונה. זלפריינד הייתה גננת מוערכת ואהובה. היא ככל הנראה נדבקה בגן הילדים בו עבדה לפני כשלושה שבועות. היא הותירה אחריה שני בנים וארבעה בנות.

זלפריינד נדבקה בנגיף לפני כשלושה שבועות. לפי הודעה ששלחה לאחר מכן, היא נדבק בנגיף בעת עבודתה בגן.

ענת דדון מנהלת מחלקת הגנננות בהסתדרות המורים אמרה: "הלב נשבר, אשה שגידלה דורות של ילדים, 40 שנה גננת מוערכת ואהובה, נדבקה מילד מהגן בקורונה. אני קוראת לממשלת ישראל, לראש הממשלה ולשר החינוך: נכון וחשוב לשמור על ילדי הגן, אך אנא, שמרו על גננות ישראל, שמסכנות את עצמן מדי יום בהגעה לגן.

לא יתכן שכל הזמן עוסקים באחוזי ההדבקה ולא מבינים מה זה להיות בגן עם 35 ילדים. הגננת מפתח תקווה מתה בעת מילוי תפקידה.”

ראש העיר רמי גרינברג אמר על זלפריינד  שהייתה "גננת מדהימה שחינכה ילדים רבים בעיר". הוא שיתף הודעה ששלחה להורי הגן לפני שבועיים, לאחר שחלתה במחלה: "אני קיבלתי כמה טלפונים בימים האחרונים מגורמים מוסמכים שכנראה ונדבקתי בגן… ודאי ראית שכתבתי בעבר כי אני מבקשת לקחת אחריות מאחר ואני בקבוצת סיכון. והנה- אשר יגורתי… בא!

"ידוע בוודאות לרשויות על משפחות שהפרו בידוד או שלא מילאו אחר הנחיית העירייה לא לשלוח ילדים שיש בביתם בן משפחה בידוד. על אנשים כמוני, באה להגן ההנחיה… לצערי, היו שהעדיפו לשלוח את הילד בגן מתוך הרגשת ה"סמוך' הישראלי תוך פגיעה אנושה בערך חשוב של 'ערבות הדדית' ו'לא תעמוד על דם רעך'. 

"… אני פשוט מתחננת ומבקשת עבור הסבים והסבתות, השכנים והדודים המבוגרים שמקיפים אותנו ולא מגיע להם למות! אני חלילה לא מאשימה אף אחד! שלא יובן כך מדבריי. יד ה' סובבה את הנסיבות והיא זו אשר הוציאה אותי מהמצב הקשה בו הייתי…

"…אובדן של אדם קרוב, או הידיעה כי מישהו חלה בגללך, קשה פי כמה וכמה מבידוד של שבועיים… יתכן והדברים קשים לקריאה. אבל נכתבים בדם ליבי ובתפילה שאזכה בקרוב לצאת ממסע היסורים שקבלתי באהבה מאיתו ית'

"..אני ב"ה מתאוששת והשלב הקשה ביותר של המחלה, כבר מאחורי. ואם יהיה מישהו אחד שיקרא את הדברים ויבין את ההשלכות של חובת הבידוד. והיה זה שכרי. אוהבת באמת כל אחד ואחת מכם, חיבוק גדול לילדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!