דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד האוצר

כלכלת הקורונה / מנכ"לית האוצר הגיבה לנתניהו: "שיח אלים ברשתות" ; כ"ץ נזף: "זה לא תפקידך"

יאיר נתניהו פרסם היום פוסט באינסטגרם בו טען כי פקידי האוצר תוקעים כסף במכוון כדי להתסיס את הציבור | טרנר: "פקידי האוצר עובדים מסביב לשעון" | כ"ץ נזף בטרנר: "אין זה תפקידך להגיב ולהגן על פקידים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר (צילום: אוליביה פיטוסי/ יונתן זינדל/פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר (צילום: אוליביה פיטוסי/ יונתן זינדל/פלאש90)
יונתן קירשנבאום

מנכ"לית משרד האוצר הנכנסת קרן טרנר הגיבה היום (שבת) לביקורת שהושמעה כלפי פקידי משרד האוצר בפוסט משלה, לאחר שראש הממשלה וח"כ שלמה קרעי (ליכוד) ביקרו את פקידי המשרד ברשתות החברתיות אתמול.

שר האוצר ישראל כ״ץ נזף בטרנר על כך שהגיבה לתקשורת בנושא המתקפות על פקידי האוצר מבלי לקבל את אישורו המוקדם: "אין זה מתפקידך להגיב ולהתנצח ולהגן על פקידים מול הדרג המדיני, וזאת בלי קשר לתוכנם של הדברים. תפקידכם הוא לבצע את החלטות הדרג המדיני. אני כשר אוצר נושא באחריות העליונה לפעילות משרד האוצר וידעתי ואדע גם בעתיד להגן באופן ברור על תרומתם החיובית של הגורמים המקצועיים באוצר להצלחת וביצוע התוכניות הכלכליות."

"קשה לי מאוד להישאר אדישה לביקורת חסרת התקדים כלפי אנשי המשרד ובפרט כלפי הממונה על התקציבים באוצר שאול מרידור, ובכלל לשיח האלים ממש המתפתח ברשתות החברתיות" כתבה טרנר.

טרנר הגנה על הביקורת הציבורית שהשמיע שאול מרידור על תכנית מענקי הקורונה של נתניהו וכץ, וטענה שמדובר בסיוע לעיצוב מדיניות הממשלה. " חשוב לי להזכיר / להבהיר – תפקידו של כל דרג מקצועי בממשלה הוא לסייע בעיצוב ובגיבוש המדיניות הציבורית, ובכלל זה לחתור לקיום דיון רחב ומעמיק בכלל האפשרויות הרלוונטיות כפועל יוצא של האחריות הכבדה וההשלכות המשמעותיות הנגזרות מהן. לאחר מכן ההחלטות על דרך הפעולה הנבחרת הן של הדרג הנבחר ועלינו מוטלת החובה לפעול ליישום מיטיבי של ההחלטות".

"גורמי המקצוע באוצר, הנהלת האוצר ובפרט שאול מרידור עובדים מסביב לשעון כדי להביא קול מקצועי וערכי שרואה את טובת הציבור היום וגם בעתיד, לצד יישום כלשונן של כל החלטות הדרג הנבחר. כך היה וכך נמשיך לעשות. התמודדות מוצלחת עם המשבר הכלכלי ועם התקופה הזאת שלא ידענו כמוה, מחייבת בראש ובראשונה אמון ויושרה – הציבור מצפה זאת מאיתנו עכשיו יותר מתמיד. והעבודה רבה. יש לנו תכנית כלכלית להוציא לפועל ולעדכנה ככל שיידרש, יום יום. שבוע טוב והרבה בריאות" היא הוסיפה.

טרנר הגיבה בין היתר לפוסט שהעלה בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו, שבו טען שפקידי האוצר פוגעים במכוון במדיניות ראש הממשלה כדי להביא למחאות נגדו: "האמת היא שפקידי האוצר "מחבלים" ולא מעבירים את הכספים לעצמאים ולאזרחים כדי להתסיס את העם" כתב יאיר נתניהו.

ביום שישי צייץ ראש הממשלה ציוץ בו ביקר את התנהלות פקידי משרד האוצר, שביקרו את החלטתו להעניק מענק קורונה. "בלתי נתפס שפקידים מתדרכים נגד החלטות שהתקבלו בממשלה ומנסים לסכל אותן. לא נקבל זאת"  כתב נתניהו.​

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!