דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משפט נתניהו

משפט נתניהו / השופטת קבעה: דיוני הראיות במשפט רה"מ נתניהו יתקיימו 3 ימים בשבוע, החל מינואר

בתום דיון בלוח הזמנים לניהול המשפט החליטה השופטת רבקה פרידמן-פלדמן כי הדיונים יתקיימו בימים שני, שלישי ורביעי | שאלת המימון לייצוג המשפטי של רה"מ טרם הוכרעה

רה"מ נתניהו נותן הצהרה לפני הכניסה לפתיחת משפטו. 24 במאי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
רה"מ נתניהו נותן הצהרה לפני הכניסה לפתיחת משפטו. 24 במאי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אסף צבי

דיוני הראיות בתיקים 1,000, 2,000 ו-4,000, בהם נאשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשוחד, מרמה והפרת אמונים, יחלו בינואר – כך קבעה היום (ראשון) שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים רבקה פרידמן-פלדמן העומדת בראש הרכב השופטים במשפט.

פרידמן-פלדמן התחשבה בבקשת ההגנה, שטענה כי חלק מהסנגורים של נתניהו התחלפו והם נדרשים ללמוד את חומר הראיות. עם זאת, היא לא נעתרה לבקשתם ביקשו לדחות את תחילת הדיונים ליותר משנה.

לצד נתניהו מואשמים במשפט גם בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. בדיון עצמו השתתפו רק באי כוח הצדדים, השופטת פרידמן-פלדמן, והנאשם שאול אלוביץ' שהגיע לדיון על אף שלא נדרש לכך.

השופטת פרידמן-פלדמן קבעה גם כי בתוך שבוע תשיב המדינה לטענות שהעלו עורכי דינם של חלק מהנאשמים בנוגע למידע חסר בהקלטות הנכללות בחומרי החקירה. היא אפשרה לסנגורים להגיש בקשה לגילוי חומרי חקירה והסרת חיסיון עד 13 בספטמבר. הסנגורים יגישו תשובה לאישום וטענות מקדמיות עד 18 באוקטובר, והתביעה תשיב בכתב לטענות המקדמיות עד 1 בנובמבר. בנוסף נקבע כי הצדדים יסכמו מועד לדיון במעמד הנאשמים, בפני הרכב השופטים, בעניין תשובה לאישום וטענות מקדמיות שיוגשו בכתב בתאריך זה. בינואר, כאמור, יחל לב המשפט – הדיונים בראיות, שיתקיימו שלושה ימים בשבוע, בימים שני, שלישי ורביעי.

את נתניהו ייצגו בדיון עורכי הדין עמית חדד וד"ר יוסי שגב. חדד מייצג את נתניהו מתחילת התיק. שגב התייצב בדיון והצהיר שייצג את נתניהו באופן חד פעמי, בין היתר עקב אי בהירות בנוגע לסוגיית מימון ההגנה במשפט. זאת מאחר שוועדת ההיתרים שליד משרד מבקר המדינה קבעה בתחילת החודש כי נתניהו לא יוכל לקבל מימון למשפטו מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' המקורב אליו, מאחר שמדובר במתנה אסורה. הוועדה קבעה גם כי על נתניהו להחזיר לבן דודו, איש העסקים נתן מיליקובסקי, 30 אלף דולר אותם העביר לו למימון הגנתו עד כה.

בעקבות ההחלטה פרש עו"ד מיכה פטמן מייצוג ראש הממשלה, לאחר שייצג אותו בדיון בפתיחת המשפט.הוא הצטרף לשורת עורכי דין שייצגו את נתניהו ופרשו עקב אי הבהירות בסוגיית מימון ההגנה במשפט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!