דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

נגיף הקורונה / ועדת הקורונה החליטה: הבריכות וחופי הים יישארו פתוחים בסופי השבוע

הוועדה תצביע מאוחר יותר על פתיחתן של מסעדות | נושא פתיחת חדרי הכושר יעלה לדיון בוועדה רק ביום רביעי

חוף הים בתל אביב. 15 ביולי 2020. (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
חוף הים בתל אביב. 15 ביולי 2020. (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

ועדת הקורונה אישרה היום (שני) לפתוח את חופי הים ובריכות השחייה בסופי השבוע. בהמשך, צפויה הוועדה להצביע גם על פתיחתן של מסעדות. נושא פתיחת חדרי הכושר יעלה לדיון רק ביום רביעי השבוע.

ח"כ יפעת שאשא ביטון, יו"ר ועדת הקורונה בכנסת (צילום: יעקב אליאך, דוברות הכנסת)
ח"כ יפעת שאשא ביטון, יו"ר ועדת הקורונה בכנסת (צילום: יעקב אליאך, דוברות הכנסת)

הנושא המסעדות קיימת עדיין מחלוקת בין הממשלה לוועדה. בעוד הוועדה דורשת לאפשר את הפעלתן במסגרת תו סגול מחמיר, עם 35% תפוסה מותרים בתוך שטח המסעדה, מבקשת הממשלה לאפשר רק ישיבה בטח פתוח מחוץ למסעדה. 

בעניין חדרי הכושר, שיעלה לדיון ביום רביעי, בוועדה דנים בהצעה לפעילות ביחס של אדם לכל 10 מטרים (במקום 7 מטרים כפי שהיה עד כה) ודורשים למצוא פתרון לפעילות האטרקציות באילת. לגבי חדרי הכושר אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד), שייצג את עמדת הממשלה: "צריך להמשיך לבחון בימים הבאים אולי שיטות חדשות לפתוח את חדרי הכושר בהגבלות קצת יותר מחמירות. זה לא אומר שלא יפתחו, אבל זה גם לא אומר שיפתחו היום – עד שלא ימצאו מבנה שיגן על מי שבא להתאמן".

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בפתח הדיון: "אתמול היה יום מעודד, פחות מאלף מאומתים. ירדנו באחוז החולים המאומתים מסך הנדבקים. אנחנו לא יודעים אם זה נקודתי, מציע לכולם להיזהר לחגוג יותר מדי". סגן השר הבהיר מה המתווה המוצע להגבלות: "הקונספט – מקומות סגורים אנחנו דורשים שיישארו סגורים. מקומות פתוחים – אפשר להפעיל תחת מגבלות התו הסגול".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל שמרד הבריאות (צילום: פלאש90)
פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל שמרד הבריאות (צילום: פלאש90)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו נימק את הדרישה לסגור את חדרי הכושר: "ארגון הבריאות העולמי פרסם לאחרונה שהנגיף עובר ב-3 דרכים: דרך הדבקה טיפתית, העברה באמצעות חפצים וגם הדבקה דרך האוויר. גם אם ננקה ונחטא את חדרי הכושר כל היום, יש סכנה בהדבקה דרך האוויר".

פרופ' גרוטו הציג במהלך הוועדה תחזית קודרת: "אני מודאג מהמצב. אני אדם אופטימי מטבעי אבל בתי החולים עמוסים בחולי קורונה. מעל 550 חולי קורונה מאושפזים כעת בבתי החולים. אנחנו מודעים לבתי חולים שמגיעים לקצה, צריך לזכור שמרגע שבן אדם נדבק ועד שהוא מתדרדר לוקח שבועיים. מספר החולים הקשים ילך ויעלה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!