דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

עובדים במאבק / ארנון בר-דוד: "האחיות והעובדות הסוציאליות הובילו את המערכה בקורונה, צריך להוסיף תקנים"

בסיור בבית החולים פדה-פוריה אמר יו"ר ההסתדרות: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שהמערך הסיעודי בבתי החולים יקרוס" | על מאבק העובדים הסוציאליים: "יש מתווה, מקווה לפריצת דרך ביומיים הקרובים. העו"סים זקוקים למענה"

رئيس اتحاد نقابات العمال (الهستدروت)، ارنون بار – دافيد (تصوير: شعبة الناطق بلسان اتحاد نقابات العمال ‘الهستدروت‘)
رئيس اتحاد نقابات العمال (الهستدروت)، ارنون بار – دافيد (تصوير: شعبة الناطق بلسان اتحاد نقابات العمال ‘الهستدروت‘)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"אני תומך במאבק האחיות ככל שיידרש" – כך אמר הבוקר (שני) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בסיור שערך במרכז הרפואי פדה-פוריה בטבריה ובמקומות עבודה נוספים. בדבריו קרא בר-דוד לממשלה להוסיף באופן מיידי תקני אחים ואחיות. בנוסף קרא בר-דוד למשרד האוצר להתערב ולפתור בהקדם את המחלוקות עם העובדים הסוציאליים, השובתים בשבועיים האחרונים במחאה על מחסור בתקנים, תנאי עבודה ירודים וחשיפה לאלימות. לדבריו, הוא יקיים מחר פגישת מו"מ בהשתתפות נציגי העובדים הסוציאליים, נציגי משרד האוצר וסגן השר ח"כ יצחק כהן.

"אנחנו בשביתה מוצדקת של האחיות", אמר בר-דוד, "האחיות סובלות מתת-תקינה כבר הרבה מאוד שנים. זה דבר שהוא אסון לבתי החולים ולמחלקות. כרגע בבתי החולים, האחיות נדרשות לעבודה סביב השעון, נכנסות לבידודים, יורדות מהמחלקות הפנימיות אל תוך מחלקות הקורונה. זה מייצר לנו מצב שהאחיות קורסות. האם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו שהמערך הסיעודי בבתי החולים יקרוס? אני אומר לכם שלא".

בר דוד הוסיף כי הוא מגבה את אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, המובילה את המאבק. "אני וחברתי אילנה כהן הולכים יד ביד הרבה מאוד שנים" אמר. "ההסתדרות נותנת גיבוי מלא לכל האחים והאחיות שנמצאים כרגע בקו הראשון. אני קורא למשרד הבריאות ולמשרד האוצר, אלו לא דברים מסובכים: אפשר וצריך להוסיף במידית כמה מאות תקנים אל תוך המערך הסיעודי. זה דבר שיעזור למערך הרפואי במדינת ישראל, להתקדם ולהתפתח".

על מאבק העובדות הסוציאליות אמר בר-דוד: "אירוע העובדות הסוציאליות מתמשך יותר מדי זמן. אני מקווה לפריצת דרך ביומיים הקרובים על מנת שהן יחזרו לעבודה וימשיכו לתת למטופלים את הסיוע שהם צריכים". הוא הוסיף כי הוא מלווה את העובדות והעובדים הסוציאליים מתחילת מאבקם, ומסייע להם בחיפוש פתרונות למצב. "יש איזשהו מתווה, אבל עדיין אין פריצת דרך. זימנתי אלי את הצדדים למחר (שלישי) וביקשתי מסגן שר האוצר איציק כהן שיצטרף למו"מ. העו"סים זקוקים למענה ולתשובות לשכר הנמוך, ללחצים שהם נמצאים תחתיהם ולרמת האיום שיש בתחנות העבודה שלהם", אמר בר-דוד.

עוד ציין יו"ר ההסתדרות כי "מדינת ישראל לא צריכה עכשיו את המאבקים האלה ולהיכנס לעימותים מול עובדים, בטח לא בתקופת הקורונה. העובדים במדינה, המגזר הציבורי כולו ובטח מערכי האחיות והעובדות הסוציאליות, הם אלה שהובילו את המערכה וניהלו אותה. לכן צריך לטפל, להוסיף תקנים איפה שצריך ולשפר את תנאי העבודה על מנת שנוכל להיות ערוכים לגלים הבאים, אם יבואו – בתקווה שזה כמובן לא יקרה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!