דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נאבקים בקורונה / שרי האוצר והבריאות סיכמו: 2,000 אחיות ו-250 רופאים ייקלטו מיידית למערכת הבריאות

הודעת אדלשטיין וכ"ץ מגיעה לאחר יום בו שבתו האחיות במערכת הבריאות בדרישה לתוספת תקנים | 700 עובדי משק ומקצועות הבריאות ייקלטו למחלקות הקורונה | נציגי האוצר ייפגשו עם הסתדרות האחיות לדיון בסיכומים

אדלשטיין וכ״ץ (צילומים: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
אדלשטיין וכ״ץ (צילומים: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו על קליטה מיידית של 2,000 אחים ואחיות, 250 רופאים ו-700 עובדים נוספים למערכת הבריאות. הודעת השרים מגיעה לאחר שביתה בה החלו האחיות במערכת הבריאות הבוקר (שני), בדרישה לתוספת מיידית של תקני אחיות שתאפשר להתמודד עם העומס שיצרה מגפת הקורונה. נציגי הסתדרות האחיות ייפגשו עם נציגי משרד האוצר בשעה 20:30 כדי לדון בפרטי הסיכום בין המשרדים.

לפי הודעת השרים, 1,600 אחים ואחיות יתווספו לבתי החולים ו-400 לקופות החולים. למערכת יצורפו 400 רופאים, אשר אינם עובדים כיום, בשתי פעימות, שהראשונה מביניהן תכלול 250 רופאים שיצטרפו באופן מיידי. בנוסף יצורפו 700 עובדי מנהל ומשק ומקצועות הבריאות (פיסיותרפיסטים, תזונאים, רנטגנאים ועוד), אשר יוקצו למחלקות הקורונה. לדברי השרים, מדובר בתוספת כח אדם השקולה לתוספת שגרתית של שמונה שנים.

בהודעה לא צוין האם תוספת כח האדם תהיה זמנית או קבועה. שר האוצר כ"ץ, שהשתתף בדיון ועדת הכספים של הכנסת בבוקר, אמר כי זוהי אחת המחלוקות המרכזיות עם הסתדרות האחיות, שדורשת כי התוספת תהיה קבועה.

בהסתדרות האחיות אמרו שאינם מכירים את פרטי ההסכם, שיוצג בפגישה עם משרד האוצר. "אנו בהחלט מקווים שמדובר בפתרון הולם למחסור עבור האחים והאחיות ואזרחי ישראל".

השרים אדלשטיין וכ"ץ הודיעו גם כי סיכמו על תוספת של "מיליארדי שקלים" לטיפול בקורונה – אך בהודעה לא צוין באיזה סכום מדובר. לפי ההודעה, התוספת תאפשר היערכות של משרד הבריאות להרחבת מערך בדיקות הקורונה עד ליכולת לקיים 60 אלף בדיקות ביום בתקופת החורף. הסכום אמור לכלול גם רכש חיסוני שפעת והשקעה בתשתיות טכנולוגיות, כולל דיגיטציה לשירותי רפואה עבור קופות החולים שישכללו את הרפואה מרחוק ויקטינו את הסיכון לחולים.

שר האוצר ישראל כ״ץ: ״אנחנו במצב חירום בריאותי ולכן פעלתי בצורה מהירה כדי להביא לפתרון מהיר על מנת לאפשר למשרד הבריאות להתמודד עם האתגרים הרבים איתם הוא מתמודד בתקופה זו. אין רופא/ה פנוי/ה ולא תהיה אחות זמינה שלא יוכלו לעבוד בתקופה זו בגלל תקציב שלא יעבוד. אני מלא הערכה לצוותים הרפואיים הרופאות והרופאים האחות והאחים וכל אנשי מערכת הבריאות על המסירות הרבה ועל עבודת הקודש שאותה הם עושים. פתרון זה יביא לעבודה יעילה יותר ויסייע לצוותים הרפואיים ולאזרחי המדינה.״

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "מערכת הבריאות הורעבה במשך שנות דור. יחד עם חברי שר האוצר ישראל כץ פעלנו לתיקון מהיר של בעיות העומק שנוצרו במערכת ותגבור משמעותי של הטיפול בקורונה. קבענו שהבריאות מעל הכל. אני שמח שהצלחנו להגיע במהירות לתוצאה הראויה והטובה ביותר האפשרית."

"מערכת ששיוועה לתקציבים ולתקנים, זוכה לחמצן שכה זקוקה לו. מערכת שהוזנחה, זוכה לתשומת הלב שמגיעה לה. זה לא הסוף, אבל זו התחלה טובה לחיזוק מערכת הרפואה בישראל, המערכת עם האנשים הכי טובים בעולם, שמקבלת הכרה למקום המגיע לה בסדר העדיפויות הלאומי."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!