דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מצוקת האחיות / "שר הבריאות צריך להקפיד שתקני האחיות יגיעו למחלקות הפנימיות"

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, דורש להציב בעדיפות ראשונה את המחלקות הפנימיות בהקצאת תקני האחיות עליהם סוכם עם האוצר והסתדרות האחיות | "צריך לנהל מהמשרד את חלוקת התקנים"

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית ג' בבית חולים בילינסון בפתח תקווה (צילום: דפנה איזברוך)
פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית ומנהל מחלקה פנימית ג' בבית חולים בילינסון בפתח תקווה (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, דורש משר הבריאות יולי אדלשטיין להציב את המחלקות הפנימיות בבתי החולים בעדיפות ראשונה לקליטת הרופאים והאחיות החדשים שיצטרפו למערכת הבריאות. בעקבות ההסכם עם הסתדרות האחיות לפיו יתווספו 2,000 תקני אחיות חדשים למערכת, והודעת שרי הבריאות והאוצר על קליטת 400 רופאים, אומר אליס שמשרד הבריאות צריך לוודא שהתקנים אכן יגיעו למחלקות, ולא להשאיר את ההחלטה על איושם בידי בתי החולים בלבד.

המחלקות הפנימיות סובלות במשך שנים מתת-תקינה, שנובעת בין היתר מתעדוף לקוי של מנהלי בתי החולים. מספר המטופלים במחלקות הפנימיות אינו נגזרת ישירה של כוח האדם במחלקה, מכיוון שהן מאשפזות את כל מי שצריך. בנוסף, הן אינן מביאות הכנסות לבית החולים. כתוצאה מכך, ההשקעה בכוח האדם במחלקות אינה עדיפות ראשונה של מנהלי בתי החולים. עקב כך קרא פרופ' אליס אתמול לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, "לנהל מהמשרד את חלוקת התקנים, ולהקפיד על כך שלא ייעלמו, כרגיל, מהמחלקות הפנימיות".

"המחלקות הפנימיות הם מקומות קשים מאוד, ובמיוחד לאחיות," מסביר פרופ' אליס. "יש עומס פיזי, המחלקות נמצאות הרבה פעמים בתפוסה של מעל מאה אחוז, וכתוצאה מכך כל אחות צריכה לטפל ביותר חולים." בנוסף לכך, מטופלי המחלקות הפנימיות נוטים להיות מורכבים במיוחד. "המטופלים שלנו דורשים מהאחות ידע מקצועי ותשומת לב מקצועית, ולעתים קרובות גם תשומת לב סיעודית". גם דו"ח טור-כספא שבחן את מצב המחלקות הפנימיות המליץ על תוספת תקינת רופאים ואחיות למחלקות.

לפי פרופ' אליס, המחסור בתקנים ייעודיים במחלקות הפנימיות מייצר עומס, וגורם למצבים בהם האחיות אחראיות על יותר מדי חולים בו זמנית, בלי יכולת לתת לכל חולה את תשומת הלב הראויה. לדבריו, כתוצאה מכך אחיות לא מעוניינות לעבוד במחלקות הפנימיות במצבן הנוכחי. עם זאת, הוא מאמין כי תוספת תקנים למחלקות יכולה לשפר את חוויית העבודה של האחיות.

"הוספת תקני אחיות למחלקות הפנימיות תאפשר משמרות של 6 אחיות במקום 5, ועבודתן תהיה קלה ונעימה יותר. אם תהיינה שתי אחיות בחדר טיפול מוגבר במקום אחות אחת, הטיפול יהיה טוב יותר ומקצועי יותר". במצב כזה, לדבריו, יש סיכוי רב יותר שסטודנטים וסטודנטיות שסיימו לימודי סיעוד ירצו לעבוד במחלקות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!