דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מערכת הבריאות / אדלשטיין על תוספת הרופאים והאחיות: "כל מי שייקלט במערכת הבריאות ייקלט לצמיתות"

שר הבריאות התחייב כי התוספת הזמנית עליה סוכם אמש (ב') תהפוך לקבועה | הוא ביקר בחריפות את ועדת הקורונה בכנסת: "אנחנו מתקשים להעביר הגבלות מינימליות. ההתנהגות שלהם תביא אותנו בעל כורחנו לסגר מלא"

שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה, 21 ביולי 2020
שר הבריאות יולי אדלשטיין בביקור בבית החולים רמב"ם בחיפה, 21 ביולי 2020
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"כל מי שייקלט במערכת הבריאות ייקלט לצמיתות. האחיות נכנסות על מנת להישאר. איננו משחקים בבני אדם" – כך אמר היום (שלישי) שר הבריאות יולי אדלשטיין ביחס לסיכום על קליטה זמנית של 2,000 אחיות, 400 רופאים ו-700 עובדים נוספים למערכת הבריאות. אדלשטיין דיבר בתדריך לתקשורת במהלך סיור בבית החולים רמב"ם בחיפה.

לפי הסיכום שהושג אמש (שני) בתום יום שביתה כללית שהובילה הסתדרות האחיות, צוות משותף להסתדרות, לאוצר ולמשרד הבריאות יקבע בתוך 30 יום מתווה לקליטה קבועה של התקנים הנוספים. בנוסף סוכמה הקצאת מיליארדי שקלים לתוספת רכש לבתי החולים, מבלי לציין את הסכום המדויק.

אדלשטיין חזר על תמיכתו בשביתת האחיות. "מיום כניסתי לתפקיד דיברתי על הצורך בתגבור המערכת הרפואית, ואני שמח לומר שמאתמול, לאחר שיחה עם שר האוצר, סיכמנו שנוכל לקלוט עד 400 רופאים חדשים. בנוסף, ביום הקשה מאוד לאחים ולאחיות, שעם כל הקושי החליטו לשבות מסיבות מוצדקות, לא כהתרסה וכדרישה לתנאי יתר אלא בדרישות חיוניות – הצלחנו להביא בשורה של תוספת 2000 תקנים בבתי חולים ובקהילה."

"אני לא משלה את עצמי. זה לא סוף הדרך. מערכת הבריאות בישראל הורעבה עשרות שנים ואנחנו בתחילת הדרך לייצוב המערכת והבאתה לסטנדרטים של מדינות שאנחנו רוצים להשוות אותנו אליהן".

"התנהגות ועדת הקורונה תביא אותנו לסגר מלא"

אדלשטיין התייחס להאטה המסוימת בנתוני ההדבקה בימים האחרונים ואמר כי הוא "לא יודע מהיכן נובעת האופטימיות" של מי שמדבר על כך. לדבריו, "המספרים עדיין מאוד מדאיגים". הוא ביקר את החלטות ועדת הקורונה בכנסת שהסירו את ההגבלות שעליהן החליטה הממשלה על חופי הים, הבריכות והמסעדות: "לצערי אנחנו מתקשים להעביר הגבלות מינימליות במשק. מתפתחים מאבקים על כל דבר". הוא הוסיף כי "ההתנהגות של ועדת הקורונה תביא אותנו בעל כורחנו לסגר מלא במדינה. כשעל כל ענף אנחנו מתחילים במאבק קשה על מקום ישיבה זה או אחר, ההתדרדרות תהיה של כולנו."

על התחושה הציבורית שאין הגיון בהגבלות אמר אדלשטיין: "אני מבין את תחושת האזרחים שחשים בלבול. הדבר לא נובע מהחלטות משרד הבריאות. הבלבול נוצר ממאבקים שמתפתחים בממשלה ובכנסת."

אדלשטיין ציין את החשיבות בתמיכה בעסקים שנפגעים מההגבלות, והדגיש את החשיבות בבלימת ההדבקה בנגיף. "לבי עם כל אנשי העסקים. הם חייבים לקבל סיוע משמעותי ביותר מהאוצר. אבל אם באמת רוצים סיבה לאופטימיות, על כולנו להתגייס להורדת אחוזי ההדבקה. כך נוכל להגיע למספרים עליהם נוכל להשתלט, ונלמד לחיות בשגרת קורונה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!