דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החינוך

חינוך / עובדי תכנית קרב הפגינו בת"א במחאה על פיטוריהם

יו"ר הוועד, אורלי לוי: "לא ייתכן שבשיא משבר הקורונה והנזק שכבר נעשה לאלפי ילדים בפריפריה, 4,000 אנשי ונשות חינוך מסורים יצטרפו למעגל האבטלה"

הפגנת עובדי תכנית קרב מול קריית הממשלה בתל אביב, 22 ביולי 2020 (צילום: דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי תכנית קרב מול קריית הממשלה בתל אביב, 22 ביולי 2020 (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מאות עובדי תכנית קרב למעורבות בחינוך מפגינים מול משרד האוצר בקריית הממשלה בתל אביב במחאה על פיטורי כ-4,000 מדריכים ועובדי מנהל המתוכננים לסוף החודש.  לטענת העובדים, הסיבה לפיטוריהם היא "סחבת" בהעברת התקציבים הנדרשים על-ידי משרדי האוצר והחינוך, שעלולה להביא לסגירת התכנית החינוכית שפועלת בבתי ספר ובגני ילדים למעלה מ-25 שנה. העובדים הניפו שלטים עליהם נכתב "ישראל כ"ץ – 4,000 מובטלים", "מפקירים את ילדי הפריפריה" ו"עוצרים את סגירת תכנית קרב".

Posted by ‎התאגדות עובדי ועובדות תכנית קרב‎ on Wednesday, July 22, 2020

תכנית קרב מופעלת עבור משרד החינוך באמצעות החברה למתנ"סים והעמותה לתפנית בחינוך מיסודה של קרן רש"י. במסגרת התכנית נערכים שיעורי העשרה בבתי ספר ובגני ילדים, כחלק מיום הלימודים. התכנית מעבירה 2 מיליון שעות העשרה בשנה, ליותר מ-300 אלף תלמידים ותלמידות ב-125 רשויות בכל הארץ, בעיקר בפריפריה. בתכנית מועסקים כ-3,800 מדריכים ומדריכות ו-200 אנשי תשתית-פדגוגית.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, אמר: "בשעה קשה זאת, כשיש מאות אלפי עובדים מובטלים במשק, משרד האוצר מעביר את העובדים ייסורי בירוקרטיה, מכניס את ראשי הרשויות והתלמידים לחוסר ודאות, מעכב את כספי התכנית ומבקש לשלוח עוד אלפי עובדים לבתיהם. אני קורא למשרד האוצר לתת את הדעת, לשנות את סדר העדיפויות ולהגן על משרותיהם של אלפי עובדים ועובדות אשר מחנכים את ילדינו במסירות רבה מזה שנים".

Posted by ‎התאגדות עובדי ועובדות תכנית קרב‎ on Wednesday, July 22, 2020

יו"ר ועד עובדי תכנית קרב, אורלי לוי, אמרה בהפגנה: "לא ייתכן שבשיא משבר הקורונה והנזק שכבר נעשה לאלפי ילדים בפריפריה, 4,000 אנשי ונשות חינוך מסורים יצטרפו למעגל האבטלה, בגלל בירוקרטיה וסחבת. כל מה שצריך זה להתעורר ולחתום על אישור התקציב, או למצוא פתרון ביניים שיאפשר את המשך קיומה של התכנית. מתי יתעוררו? כשיגלו שאלפי ילדים חסרי מעש משוטטים ברחוב ואין מי שיעשיר את זמנם? כשיורחבו הפערים?".​

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מייחס חשיבות רבה להמשך הפעילות, ועושה כל שלאל ידו כדי לקבל אישור מהאוצר לעשות שימוש בתקציב שיועד לכך ולהשלים את תהליך ההתקשרות – בהקדם האפשרי".

ממשרד האוצר נמסר: "מאחר וטרם עבר תקציב מדינה לשנת 2020, הממשלה מתנהלת תחת תקציב המשכי. במסגרת התקציב ההמשכי, הועמדה מסגרת תקציבית למשרד החינוך בהתאם לחוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!