דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נאבקים בקורונה / מנהל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, ימונה לפרויקטור הקורונה הלאומי

גמזו כיהן בעבר כמנכ"ל משרד הבריאות, ובתחילת התפרצות המגפה ניהל את ההיערכות אליה בבתי האבות | פרופ' גבי ברבש, שהיה אמור להתמנות לתפקיד, הודיע על הסרת מועמדותו עקב מחלוקת על "דרכי ניהול המאמץ הלאומי"

פרופ' רוני גמזו (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90)
פרופ' רוני גמזו (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

מנהל בית החולים איכילוב, פרופ' רוני גמזו, ימונה לתפקיד פרויקטור הקורונה הלאומי ולמנהל מרכז השליטה – כך הודיעו הלילה (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין. ההחלטה התקבלה לאחר שפרופ' גבי ברבש, שהיה אמור להתמנות לתפקיד, הודיע על הסרת מועמדותו עקב מחלוקת על אופן ניהול המאבק בקורונה.

פרופ' רוני גמזו (54), רופא מומחה לגינקולוגיה ומיילדות, ניהל את המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב בשנים 2008 עד 2010 ומשנת 2015 עד היום. בשנים 2015-2010 שימש כמנכ"ל משרד הבריאות תחת סגן השר יעקב ליצמן. הוא מילא תפקידי ניהול שונים במערכת הבריאות, בהן ראש ועדת סל הבריאות בשנת 2019 ומנהל התכנית לבריאות דיגיטלית של המשרד בשנים 2015-2017. בתחילת משבר הקורונה הקים את מטה "מגן אבות ואמהות" במשרד הבריאות, שריכז את ההגנה על דיירי בתי האבות והמוסדות הסיעודיים ממגפת הקורונה.

ברבש: "דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי, נראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה"

פרופ' גבי ברבש הודיע אמש על הסרת מועמדותו לתפקיד ניהול המאבק בקורונה, לדבריו עקב מחלוקות על אופן ניהול המאבק. בהודעה שפרסם כתב ברבש כי "נגיף הקורונה מציב את מדינת ישראל בפני אחד האתגרים המורכבים בתולדותיה. עוד מראשית האירועים סברתי שבאירוע עם כל כך הרבה משתנים, שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, ישנה חשיבות עליונה בריכוז כלל הכוחות תחת מעטפת ניהולית אחת שתמקד את המאמץ הלאומי הנדרש להתמודדות בסדר גודל שכזה.

פרופ' גבי ברבש (צילום: קובי גדעון/פלאש90)
פרופ' גבי ברבש (צילום: קובי גדעון/פלאש90)

"עבורי, התגייסות אישית לנושא היתה עניין מובן מאליו, ומשהגיעה לפתחי הצעה לבחון את הדרך הנכונה להשתלב באופן רשמי במאמץ הזה, האמנתי שיש לדון בה בכובד ראש.

"כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה. בימים האחרונים דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה – אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אלי."

"הצלחתה של מדינת ישראל במערכה מול נגיף הקורונה תלויה באמת בכל אחת ואחד מאיתנו. אני אמשיך לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי החשוב הזה בדרכים שונות, כשם שעשיתי מאז שהתפרץ הנגיף."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!