ועד טייסי אל על עתר לבית הדין לעבודה כנגד הסכם ההתייעלות שנחתם בין ההסתדרות לבין הנהלת החברה בדרישה שלא ייכנס לתוקף. ההסכם נחתם לאחר מו"מ ממושך, בלא הסכמת הטייסים – זאת על רקע כינוס דירקטוריון החברה שצפוי היה להכריע על פירוק החברה במידה ולא היו מוצגים לו הסכמים עם כלל ועדי החברה. קודם לכן, חתמו שלושת הסקטורים האחרים בחברה על הסכמי התייעלות במאמץ להציל את החברה.

לטענת הטייסים, ההסתדרות ערכה ויתורים מרחיקי לכת מדי, על יסוד נתונים שגויים. יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר לטייסים טרם הגשת העתירה כי החברה הסכימה למנות רואה חשבון לצורך בוררות באשר לטענותיהם, אולם המהלך לא צלח על רקע מחלוקת על זהות משרד רואי החשבון שיבצע את הבדיקה.

הסכם ההתייעלות של הטייסים אמור להביא לחיסכון של כ-105 מיליון דולר בשנה לאל על. חתימתו, לצד שלושת ההסכמים האחרים הצפויים להביא לחיסכון נוסף של 118 מיליון דולרים בשנה, במטרה לאפשר לאל על לקבל הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה של 75%, באמצעות בנק דיסקונט. ההסכם אמור להביא לפרישתם של כ-71 קצינים ראשונים ועוד כ-50 טייסים וותיקים.

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בצהרי יום החתימה לפני כשבוע התפוצצה הישיבה המשותפת של הטייסים עם ההסתדרות – ובעקבות כך נחתם ההסכם בלעדיהם. חוק ההסכמים הקיבוציים בישראל, מקנה את הסמכות לחתימת הסכמים קיבוציים לארגון העובדים היציג בארגון. יש לזכור, כי סקטור הטייסים באל על מונה כ-650 עובדים מתוך כ-6,000 עובדי החברה, המאוגדים כולם בהסתדרות ונכללים רובם תחת ההסכמים הקיבוציים שנחתמו בהסכמת הוועדים.

בהסתדרות הודיעו כי קיבלו את עתירת הטייסים וכי יגיבו עליה באופן ענייני בבית הדין לעבודה. לצד זאת, ציינה ההסתדרות כי יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, עשו וימשיכו לעשות כל מאמץ על מנת לשמור על זכויות הטייסים באל על ולמנוע את מחיקתה המוחלטת של חברת התעופה. "עם כל הכבוד הרב שההסתדרות רוכשת לטייסים על פועלם ומסירותם לאורך השנים, בשעה קשה זו בה מצויים המשק וחברת אל על, חשוב להתייחס לעובדות ולא לבדיות. לא ייתכן שבעת פנייתם לבית הדין יכתימו הטייסים את שמה של ההסתדרות שנאבקת למענם, בפנייה מלאת אי-דיוקים. ההסתדרות דוגלת בהידברות ובשיתוף פעולה ותוסיף לעשות זאת עם כל ועדי העובדים באל על".