דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארצות הברית

קורונה בעולם / נגיף ללא גבולות | 280 אלף חולים אובחנו ברחבי העולם ביום ד' השבוע, פי 40 מאשר ביום ההכרזה על מגפה עולמית

קצב ההדבקה בארה"ב 2,600 מקרים בשעה, הגבוה בעולם | בגופם של רבע מתושבי ניו-דלהי שבהודו התגלו נוגדנים לקורונה | מעל 1,000 נדבקים ביממה בגל השני בספרד, ברצלונה היא מוקד ההתפרצות

כנסיית סגרדה פמיליה בברצלונה. מיסה ראשונה מאז תחילת מצב החירום בספרד, בעיר שהפכה למוקד הגל השני של המגפה (AP Photo/Emilio Morenatti)
כנסיית סגרדה פמיליה בברצלונה. מיסה ראשונה מאז תחילת מצב החירום בספרד, בעיר שהפכה למוקד הגל השני של המגפה (AP Photo/Emilio Morenatti)
אוריאל לוי

280 אלף חולי קורונה חדשים אובחנו ביום רביעי השבוע ברחבי העולם – המספר הגבוה ביותר של מאובחנים ביממה מאז פרוץ המגפה. מספר זה גבוהה ביותר מפי 40 ממספר החולים החדשים ביום בו הכריז ארגון הבריאות העולמי על מגפה עולמית (פנדמיה).

למעלה מ-15.5 מיליון בני אדם אובחנו עד כה כנשאי הנגיף, אולם 60% מהם כבר הבריאו מהמחלה. כמחצית מהחולים שאובחנו בעולם מרוכזים בשלוש מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל והודו. מניין החולים שאובחנו בארה"ב חצה את רף ה-4.1 מיליון; בברזיל עלה מניין החולים ליותר מ-2.3 מיליון; בהודו אובחנו למעלה מ-1.2 מיליון חולים. אחריהן ברשימה לפי הסדר: רוסיה, דרום אפריקה, פרו, מקסיקו וצ'ילה.

מניין הקורבנות ממגפת הקורונה עומד על כ-635 אלף בני אדם, מחציתם מארבע מדינות בלבד: ארה"ב, ברזיל, בריטניה ומקסיקו. מספר הקורבנות בנפש ב-22 מדינות גבוהה ממספר הקרבנות בסין, בה נרשמו יותר מ-95% מהקרבנות לפני ארבעה חודשים בלבד. נתונים אלה דווחו על ידי 213 מדינות וטריטוריות בעולם ופורסמו באתר worldometers.

ארצות הברית

לפי סוכנות הידיעות רויטרס, קצב ההדבקה בארצות הברית ממשיך להיות הגבוהה בעולם והוא מוערך בכ-2,600 מקרים חדשים בכל שעה. לפי הספירה של רויטרס, למיליון הנדבקים המאומתים הראשונים הגיעה ארה"ב בתוך כשלושה חודשים. לעומת זאת, העלייה מ-3 מיליון נדבקים ל-4 מיליון התרחשה בשבועיים בלבד.

הניו יורק טיימס דיווח שבקליפורניה, פלורידה, אלבמה, טקסס ואיידהו נרשמו אתמול (רביעי) שיאים יומיים חדשים במספר המתים, וכי מספר המתים היומי בכלל ארה"ב הגיע ל-1,205.

במחקר שפרסם שלשום המרכז לבקרה ומניעת מחלות (ה-CDC) נטען כי מספר נשאי הקורונה באזורים שונים בארצות הברית גדול פי 2 עד פי 13 ממספר המאובחנים הרשמי. הממצאים מצביעים על כך שמספר גדול של אנשים שלא סבלו מתסמינים או שלא פנו לטיפול רפואי עשויים לשאת את הנגיף ולהיות מדבקים.

המחקר, שהתבסס על סקר בדיקות קורונה אקראיות, הוא המקיף ביותר מסוגו שנערך עד כה. על פי המחקר, כ-25% מתושבי העיר ניו-יורק הם נשאי קורונה, אולם גם שם מצב העניינים רחוק מעוד מ"חסינות העדר" המובילה להפסקת התפשטות הנגיף. כותבי המחקר טוענים כי על מנת להגיע למצב של חסינות עדר שיעור הנשאים באוכלוסייה צריך להיות גבוה מ-60%.

בארה"ב אובחנו עד כה 4,118,684 חולי קורונה ולפחות  146,500 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

הודו

אחד מכל ארבעה תושבי ניו-דלהי פיתח נוגדנים לקורונה, כך התגלה בסקר סרולוגי מדגמי שנערך ברחבי העיר לפני שבועיים. בסקר שנערך על ידי 'מרכז הבקרה והמחלות הלאומי של הודו' נלקחו 21,387 בדיקות דם מתושבים אקראיים בבירה ההודית.

התוצאות הפתיעו אפידמיולוגים רבים ברחבי העולם: 23.48% מהבדיקות יצאו חיוביות, בעיר שעל פי הנתונים הרשמיים רק כ-1% מתושביה אובחנו כנשאי קורונה. על פי הסקר ניתן להעריך כי כ-4 מיליון מבין 16.78 מיליון תושבי ניו-דלהי נושאים את הנגיף בעוד 125,096 בלבד אובחנו.

ניו דלהי היא העיר שבה מספר חולי הקורונה הגבוה ביותר בהודו, אך המגפה מתפשטת במהירות גם באזורים אחרים במדינה. אתמול נרשם בהודו שיא של 45,599 מאובחנים חדשים ביממה.

ממשלת הודו נקטה במדיניות נוקשה של מגבלות על האוכלוסייה בעקבות התפרצות הקורונה. עם תחילת הסגר לפני ארבעה חודשים, היו בניו-דלהי רק 606 חולים מאומתים. לפני חודשיים, עם ההסרה ההדרגתית של המגבלות, נמנו בעיר כ-40,000. מאז, על כף סגרים מקומיים, חובת עטית מסכה ומגבלות על התכנסות ממשיך מספר החולים בהודו לטפס במהירות.
בהודו אובחנו עד כה 1,284,638 חולי קורונה ולפחות 30,601 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

ספרד

ספרד היא המדינה האירופית הראשונה שנפגעת מגל שני של מגפת הקורונה. בשבוע האחרון אובחנו ברחבי ספרד מעל 1,000 חולים חדשים מדי יום, מרביתם בעיר ברצלונה. ביום שבת האחרון הוטלו מגבלות חדשות על תושבי חבל קטלוניה שברצלונה היא בירתו.

התכנסויות הוגבלו ל-10 משתתפים, נאסרו הביקורים בבתי אבות, המועדונים ומכוני הכושר נסגרו, הוטלו הגבלות על המסעדות והברים, ופעילויות התרבות והספורט הלא מקצועני הושבתו. בנוסף, התושבים הונחו לצאת מבתיהם רק לביצוע פעולות הכרחיות, והרשויות בקטלוניה הפצירו בהם להישאר בהם ככל הניתן.

בספרד אובחנו עד כה 317,246 חולי קורונה ולפחות 28,429 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

מקסיקו

נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, אמר כי איבד כמה קרובי משפחה שמתו מקורונה. לופז אוברדור, שספג ביקורת קשה על הדרך שבה מתמודדת מקסיקו עם המגפה, נשאל היום במהלך מסיבת עיתונאים על דיווחים בתקשורת לפיהם אחד מבני דודיו אושפז לאחר שנדבק בקורונה, והשיב:  "כן. כן, יש לי קרובי משפחה חולים. לרוע המזל קרובי משפחה שלי גם איבדו את חייהם".

לופז אוברדור מסרב לעטות מסיכה. בימים הראשונים של המגפה הוא טען שלא מדובר במחלה מסוכנת ואף עודד אנשים לחבק זה את זה ולהמשיך לצאת לבלות. בהמשך הוא שינה את דעתו בנושא, אבל מבקריו חוששים מכך שהממשלה פותחת את הכלכלה מחדש בטרם הושגה שליטה על הנגיף.

במקסיקו אובחנו עד כה 362,274 חולי קורונה ולפחות 41,190 מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!