דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבורסה לניירות ערך

עובדים מוגנים / מסיימים סכסוך ממושך: הסכם קיבוצי בבורסה לניירות ערך בת"א

לפי ההסכם יקבלו העובדים מענק שנתי חד-פעמי עבור השנים 2017-2019, ויוסדרו תנאי העבודה של עובדים במשמרות לילה, ערב ושעון גמיש | יו"ר הוועד, לארי שיפמן: "הדרך היחידה לפתור מחלוקות היא באמצעות שיח כן, פתוח ומכבד"

חתימת הסכם קיבוצי בבורסה לניירות ערך, 26 ביולי 2020 (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת הסכם קיבוצי בבורסה לניירות ערך, 26 ביולי 2020 (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת הבורסה לניירות ערך, ועד העובדים וההסתדרות חתמו היום (ראשון) על הסכם קיבוצי מיוחד, שמסיים סכסוך עבודה שארך למעלה משנתיים. במסגרת ההסכם יוענק לעובדים מענק שנתי חד פעמי עבור השנים 2017-2019, בגובה של משכורת אחת לכל שנה. לבקשת הוועד, המענקים לשנים 2017, 2018 ומחצית 2019 ישולמו באופן שקלי אחיד לכלל העובדים, ולא בהתאם למשכורת.

ההסכם מסדיר גם הליך לאיוש משמרות מפעילי המחשב – תחום שעמד במחלוקת בין הצדדים והוביל לעיצומים שנקטו העובדים ולהשבתות יזומות מטעם ההנהלה. כעת הוסכם כי שני מפעילים יאוישו במשמרות הלילה עד השעה 4:30 לפנות בוקר, ואחד מהם ימשיך במשמרתו עד כניסת משמרת הבוקר בשעה 7:30. הוועד וההנהלה ימשיכו לדון באופן הטעמת תהליכי מיכון בחדר המפעילים במטרה לייעל ולהבטיח ביצוע בקרה איכותית במערכות מחשוב הבורסה.

עוד הוסכם כי עובדים המשובצים לתורנות ערב יחלו את עבודתם בשעה 9:00 בבוקר לכל המוקדם. הסדרי השעון הגמיש החלים על חלק מהעובדים מהעובדים, ימשיכו להתקיים. עובדים שהתורנות שלהם חלה בימי ראשון, בהם מסתיים המסחר מוקדם, יהיו רשאים להשלים את שעות עבודה עד לשעות התקן. בנוסף, תבחן ההנהלה את האפשרות להחלת ליסינג תפעולי לעובדים בהתאם להסדרים הקיימים במשק.

"הדרך לחתימה על הסכם זה הייתה רצופת מהמורות, אך אני שמח ומודה לכל השותפים במשא ומתן, על כך שהשכילו להגיע להסכם מכבד וראוי" אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, "אנו נמצאים בתקופה שבה על כולנו להירתם להבראת הכלכלה הישראלית, תוך הגנה של העובדים".

יו"ר ההסתדרות במרחב ת"א-יפו, גרשון גלמן: "הרבה גורמים בחשו בסכסוך הארוך והמיותר שארך למעלה משנתיים, כולל יועצים למיניהם. אך רק משא ומתן ישיר, מקצועי וענייני בין הנהלת הבורסה, ועד העובדים וההסתדרות, הביא לחתימתו של הסכם זה". גלמן הוסיף: "קיימת הבנה ביני לבין מנכ"ל הבורסה, להתחיל במו"מ על הסכם קיבוצי לעשור קדימה, עם רשת ביטחון לעובדי הבורסה – ועל נכונות ההנהלה לפעול כך, אני מברך".

יו"ר ועד עובדי הבורסה, לארי שיפמן: "כידוע לכולם, סביב הסכסוך היו בין הצדדים מחלוקות רבות והן הגיעו לפתרונן. אנחנו מאמינים כי הדרך היחידה לפתור מחלוקות היא באמצעות שיח כן, פתוח ומכבד, ואכן בסופו של דבר בדרך הזאת נפתרו הדברים".

במו"מ השתתפו מטעם הנהלת הבורסה המנכ"ל איתי בן זאב,  מנהלת משאבי אנוש זהר סלע ועו"ד גלית קופרשמידט ממשרד עדי קפלן עורכי דין. את המו"מ ליוו גם עו"ד גיא רוטנברג מהאגף לאיגוד מקצועי במרחב ת"א יפו ועורכי הדין בני כהן וקרן קוטס אמיתי ממשרד בני כהן עורכי דין, והשתתפו בו גם חברי הועד: רבקה שדה ויוסי בן-סימון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!