דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

עבודה / משרד העבודה והמגזר העיסקי יקימו גוף שיפעל לשיפור מערך ההכשרות המקצועיות

'מינהלת מעסיקים לאומית' תבצע מיפוי שיבדוק באילו תחומים מחפשים עובדים ותשדך בין מחפשי עבודה למעסיקים | השר איציק שמולי: "איחוד הכוחות בין המדינה למעסיקים הוא צעד חשוב בדרך להנעת הכלכלה הישראלית מחדש"

שר העבודה והרווחה איציק שמולי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. (צילומים: פלאש90, ויקימדיה)
שר העבודה והרווחה איציק שמולי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. (צילומים: פלאש90, ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה יקים 'מינהלת מעסיקים לאומית' חדשה בשיתוף עם נשיאות המגזר העיסקי, שתפעל לשיפור מערך ההכשרות המקצועיות וההשמה של המשרד. המינהלת תמומן בחציה על ידי המשרד ובחציה על ידי הנשיאות, תופעל באמצעות 'הפורום החברתי כלכלי' שהוקם על ידי נשיאות המגזר העיסקי, ותנוהל על ידי ועדת היגוי משותפת שבראשה יעמדו במשותף הממונה על זרוע העבודה מוטי אלישע ונציג בכיר מהמגזר העיסקי.

על-פי ההודעה המשותפת שפרסמו הארגונים, תפקיד המינהלת החדשה יהיה להתאים בין הכלים וההכשרות המקצועיות שמציעה זרוע העבודה במשרד, לצורכי המעסיקים במשק, במטרה להביא לגידול בשיעור המועסקים. היא אמורה למפות הכשרות מהירות ורלוונטיות המותאמת לתפקידים הפנויים בחברות במטרה להביא להשמה מהירה של עובדים בחברות אלו. המינהלת תבצע מיפוי תדיר שיבדוק באילו תחומים מחפשים עובדים וכמה מחוסרי עבודה יש בו. כך לדוגמא, ציינו כי בחודש מאי היו חסרים במשק 3,423 מטפלים סיעודיים, 3,247 מפתחי תוכנה, 2,755 עובדים בענף הבנייה, 2,401 עובדי מכירות, 1,533 נציגי מכירות טלפוניים, 310 טכנאי מחשבים ועוד.

בהודעה נכתב כי המינהלת החדשה תשדך בין מחפשי עבודה למעסיקים, דבר המעלה חשש ליצירת מערכת מקבילה לשירות התעסוקה, שהועברה רק לאחרונה ממשרד העבודה למשרד הכלכלה. במשרד הסבירו לדבר כי הם רואים חשיבות בשיתוף הפעולה עם שירות התעסוקה, ובכל מקרה המנהלת החדשה לא תתמקד בהשמה דה-פקטו כי אם בשיפור מערך ההכשרות המקצועיות של המשרד והכלים הנוספים שברשותו, והתאמתם הטובה יותר לצרכי המעסיקים.

יש לציין כי על אף שנשיאות הארגונים העסקיים השותפה במינהלת מייצגת 13 ארגוני מעסיקים גדולים, שניים מארגוני המעסיקים הגדולים ביותר – איגוד לשכות המסחר וארגון התעשיינים, פרשו ממנה לאחרונה והקימו גוף מקביל: 'נשיאות העסקים והמעסיקים' – שאיננו שותף למנהלת החדשה. שני ארגוני הגג של המעסיקים, טוענים במקביל כי הם מייצגים את מרבים המעסיקים בישראל.

"השותפות ההכרחית בין ההכשרות המקצועיות לבין המעסיקים, תהווה מפתח משמעותי ליציאת מדינת ישראל ממשבר האבטלה אליו הידרדרה" אמר שר העבודה והרווחה איציק שמולי בהודעה על הקמת המנהלת. "זוהי חובתנו להיאבק במשבר באמצעות כל הכלים העומדים לרשותנו, בין היתר דרך העמדה מחדש על הרגליים של כל ההכשרות המקצועיות והפיכתן למודרניות ורלוונטית. איחוד הכוחות בין המדינה למעסיקים הוא צעד חשוב בדרך להנעת הכלכלה הישראלית מחדש".

"מדובר בבשורה אמיתית ובמהלך פורץ דרך עבור שוק התעסוקה בישראל" אמר יו"ר נשיאות הארגונים העסקיים דובי אמיתי, והודה לשר שמולי על הפעולה המשותפת להקמת המינהלת. "בעת הזו, בעיצומו של משבר הקורונה אנו מבינים כי צו השעה הגיע וצריך להפוך המלצות למעשים ועל כן לראשונה נעשה מהלך משותף שבו הולכים יד ביד העסקים והמדינה, במטרה לפתור את האתגר המרכזי של מדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!