דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / אחרי חודש של סגירה: תנועות הנוער יחזרו לפעילות, ללא קייטנות

השר להשכלה גבוהה ומשלימה, זאב אלקין, התיר לתנועות לקיים פעולות וחוגים בשטח פתוח, ואף סמינרים עם לינה תחת הגבלות משרד הבריאות | התנועות עדיין ממתינות להעברת 20 מיליון ש"ח שנגרעו מתקציביהן

הפגנת תנועות הנוער בכנסת (צילום: הנוער העובד והלומד)
הפגנת תנועות הנוער בכנסת (צילום: הנוער העובד והלומד)
דוד טברסקי

משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה הודיע היום (שלישי) שתנועות הנוער רשאיות להחזיר את הפעילות  לילדי כיתות ה' עד י"ב תחת ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, שיגבילו את מספר החניכים בכל קבוצה וסניף. לפי ההנחיות התנועות יוכלו להפעיל חוגים, פעולות והתנדבות, אך לא במסגרת של קייטנות.

הפעילות תוכל להתקיים עד עשרה משתתפים במבנה סגור ועשרים משתתפים בקבוצה בשטח פתוח, עד שש קבוצות סך הכל. בנוסף לכך, ניתן יהיה לקיים לינה בסמינרים והכשרות מדריכים, שנקטעו בעקבות סגירת הפעילות לפני שלושה שבועות, אך על המדריכים בסמינרים להיות קבועים, והקבוצות יחוייבו להיות במרחק של לפחות 100 מטר אחת מהשנייה.

פעילות תנועות הנוער לתלמידי כיתה ה' ומעלה הופסקה בבת אחת לפני כחודש על ידי משרד הבריאות בעקבות העלייה בגל התחלואה, ועצרה בפתאומיות את כלל מפעלי הקיץ. התנועות פנו לשר אלקין בדרישה לאפשר את שגרת הפעילות לכלל החניכים, כולל אלו שמעל כיתה ה', על פי תקן התו הסגול, בהפרדת הפעילות החינוכית, כפי שהמדינה מאפשרת בהפעלת בתי הכנסת ובתי הספר של החופש הגדול

"המאמץ שלנו לאפשר את הפעילות של תנועות הנוער נשא פרי", מסר השר אלקין "הפעילות הזו תאפשר לבני הנוער לבוא לידי ביטוי, לחזק את עולם הערכים ולתרום לחברה בחופשת הקיץ בתקופת הקורנה, ותסייע לתנועות הנוער וארגוני הנוער להמשיך את הפעילות הסדירה שלהם".

מיה גבע, רכזת הנוער העובד והלומד, בירכה על ההחלטה: "מדריכי התנועה עובדים סביב השעון כדי לתת מענה לילדים ובני הנוער בישראל בתקופה המורכבת הזו. אנו מברכים על ההחלטה. זו התקופה להעצים את בני הנוער בישראל, להעניק להם מסגרת לפעילות ולאפשר להם לעבור את הקיץ בצורה המיטבית האפשרית ובד בבד ולגייס את מדריכי התנועות למשימות הלאומיות הרבות שעל סדר היום."

במועצת תנועות הנוער בירכו על החלטת השר אלקין ואמרו כי "מאות אלפי החניכים והחניכות שלנו חיכו לבשורה שהם יוכלו לחזור הביתה – לעוגן החברתי והחינוכי שלהם",  לצד הברכות, תנועות הנוער עדיין נאבקות על הקיצוץ המסתמן בתקציב שלהם, שיגיע לסכומים של 20 מליון שקלים, ועל הדרישה להעביר את 30% מהתקציב כהמקדמות, אותו הן דורשות כדי להצליח להפעיל את שנת הפעילות בספטמבר. "כעת נמשיך לרכז את המאמץ בהבטחת המשך הפעילות והבטחת התקציבים לפעילות וארגוני הנוער פי שהיה בשנת 2019" נמסר מהמועצה.

השבוע נתן משרד החינוך, שתנועות הנוער היו תחת אחריותו עד ליוני האחרון, הבטחה להחזר כספים בעבור מסעות לפולין רק לבתי הספר ומעל ל-500 חניכים שנרשמו למסע פברואר בתנועות הנוער, לא יהיו זכאים, נכון לשעה זו, להחזר. בתנועות הנוער מדווחים על עשרות הורים שפנו בכעס במהלך היום לתנועות בדרישה לקבלת הכספים, שהחזרתם מצויה באחריות המשרד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!