דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מוזיאון ישראל

עובדים במאבק / עובדי מוזיאון ישראל הפגינו: "ההנהלה מתנה את פתיחת המוזיאון בקיצוץ בשכרנו"

לטענת העובדים, ההסכמות עם ההנהלה מתחילת הקורונה הופרו, וכעת היא מנצלת את מצוקתם לכפיית מהלכים חד צדדיים

עובדי מוזיאון הדגל של ישראל מוחים על כך שהוצאו לחל"ת בחודש מרץ ולא הוחזרו לעבודה מאז (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי מוזיאון הדגל של ישראל מוחים על כך שהוצאו לחל"ת בחודש מרץ ולא הוחזרו לעבודה מאז (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי מוזיאון ישראל בירושלים הפגינו הבוקר (שלישי) מול הכניסה למוזיאון שנסגר מחודש מרץ לקהל הרחב ולא נפתח, תוך שהוא מותיר מאות עובדים בחל"ת. לטענת העובדים, הנהלת המוזיאון מנצלת את מצוקתם, ומתנה את פתיחת המוזיאון בהסכמתם לקיצוץ בשכרם.

העובדים שהפגינו נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "זה לא כל כך נעים לראות מוזיאון סגור", "אנחנו לא שקופים" ו"מפסיקים לשתוק". ההסתדרות במרחב ירושלים ויו"ר ועד עובדי המוזיאון, גיורא אלון, מתריעים כי אם הנהלת המוזיאון לא תתעשת, לא יהיה מנוס מהכרזת סכסוך עבודה במוזיאון ונקיטת צעדים ארגוניים.

כ-270 עובדי המוזיאון, מתפקידים שונים, הוצאו לחל"ת באמצע חודש מרץ. בניגוד להסכמים שנחתמו בין הנהלת המוזיאון להסתדרות במרחב ירושלים, ההפרשות הפנסיוניות של העובדים לא הופקדו לעובדים, ולא הוקמה קרן סיוע לעובדים נזקקים. בהסתדרות טוענים גם כי אין כיום מניעה לפתיחת המוזיאון, בהתאם להנחיות 'התו הסגול', בדומה ליתר המוזיאונים הגדולים בישראל שכבר נפתחו לקהל הרחב.

עשרות עובדי מוזיאון ישראל – המוזיאון הגדול והחשוב במדינה – הפגינו היום במחאה על כך שההנהלה מאיימת לפגוע בתנאי…

Posted by ‎Histadrut – ההסתדרות החדשה‎ on Tuesday, July 28, 2020

לטענתם, ההנהלה מתנה את פתיחת המוזיאון בהסכמת העובדים לקיצוצים בשכרם. העובדים דורשים מתנגדים למהלך חד צדדי שכזה, בלא הידברות, ומציינים כי מבדיקה שערכה נציגות העובדים באמצעות היועץ הכלכלי עמי כהן, נמצא כי בשלב זה מצבו הכלכלי של המוזיאון איננו מצדיק קיצוץ בשכר העובדים, שכן תכנית ההבראה שמבקשת הנהלת המוזיאון לבצע תותיר אותו בעודפים כספיים. המשמעות היא שבניגוד לטענת המוזיאון, ניתן להימנע מפגיעה בעובדים, שכבר תרמו למוזיאון ארבעה חודשי חל"ת.

את ועד העובדים מלווה מזכיר האיגוד המקצועי רפי מיוחס ממרחב ירושלים בהסתדרות, ויו"ר המרחב דני בונפיל. בהסתדרות מדגישים כי עד כה נהגה נציגות העובדים באחריות, וביקשה לשבת למו"מ לפתרון המשבר ולהחזיר את העובדים לעבודה סדירה, כפי שהוסכם ערב משבר הקורונה.

מוזיאון ישראל נפתח בשנת 1965 והוא אחד המוזיאונים הגדולים במזרח התיכון, ומחזיק כחצי מיליון פריטי אמנות, ביניהן יצירות של אמנים ישראלים, אמנים מהעולם ופריטי ארכיאולוגיה. המוזיאון מופעל על ידי חברה מעורבת בבעלות בחלקים שווים של ממשלת ישראל, עיריית ירושלים, הסוכנות היהודית, אקדמיה בצלאל, האוניברסיטה העברית, בית הנכות בצלאל וקרן היכל הספר. מנכ"ל המוזיאון הוא עידו ברונו.

תגובת מוזיאון ישראל: "הנהלת המוזיאון נלחמת על כל אחד ואחת מעובדיה והגישה כבר לפני כחודש וחצי מתווה לפיו יתאפשר לפתוח את המוזיאון בחודש אוגוסט ולהחזיר את כל העובדים. זאת ללא פיטורין וללא פגיעה בזכויותיהם הסוציאליות, תוך הפחתת שכר מינימלית, בממוצע כ-5%. אנו קוראים לוועד העובדים ולהסתדרות לסיים את המו"מ בהקדם ולאפשר את פתיחת המוזיאון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!