דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מענק אוניברסלי

כלכלת הקורונה / הסכמה על תכנית המענקים: 500 ש"ח עד הילד הרביעי, ו-300 ש"ח על כל ילד נוסף

שר האוצר ישראל כ"ץ (הליכוד) ויו"ר ועדת הכספים משה גפני (יהדות התורה) סיכמו על הרחבת המענקים למשפחות מעבר ל-3 ילדים בכל משפחה כפי שנקבע במקור | החוק יאושר היום סופית בוועדה ובמליאה | גפני: "הכסף יעבור לחשבונות הבנק בימים הקרובים"

יו"ר ועדת הכספים הנבחר, ח"כ משה גפני (יונתן זינדל / פלאש90)
יו"ר ועדת הכספים הנבחר, ח"כ משה גפני (יונתן זינדל / פלאש90)
יונתן קירשנבאום

שר האוצר ישראל כ"ץ (הליכוד) סיכם עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) כי תכנית המענקים למשפחות תורחב ותכלול מענק עבור כלל הילדים במשפחה, ולא רק עבור שלושה ילדים כפי שקבעה הצעת החוק המקורית. לפי הסיכום, על הילד הראשון עד הילד הרביעי יועברו למשפחה 500 שקלים על כל אחד מהילדים, ומהילד החמישי ואילך יועברו 300 שקלים נוספים על כל ילד. בנוסף סוכם כי חיילים משוחררים בשנה הראשונה לשחרורם יקבלו תוספת מענק של 500 ש"ח, בנוסף ל-750 ש"ח שמקבל כל אדם מגיל 18.

ח"כ גפני הודיע כי ועדת הכספים תתכנס בזמן הקרוב לאישור המתווה, והחוק יעלה בהמשך היום לקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. עוד אמר גפני כי "הכסף ייכנס לחשבונות הבנקים של האזרחים בימים הקרובים".

הסיכום עם כ"ץ מגיע לאחר שהבוקר (שלישי) הוא הודיע ששינוי הצעת החוק נעשה ללא התייעצות איתו. "לא דיברתי עם איש, לא הודעתי על שינוי בנוסח הממשלה או כל דבר אחר". הכוונה לשינוי החוק הוצגה בישיבת ועדת הכספים, בה אמר יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) כי הממשלה תתמוך בתשלום מענקים עבור כלל הילדים.

"משפחות ברוכות ילדים לא צריכות לשלם על כך שהן ברוכות ילדים", אמר זוהר, "הממשלה למיטב ידיעתי והבנתי תסכים לכך. יש כאן החלטה שרציתי להביא אותה גם בשם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיתוף כל חברות הקואליציה. אנחנו מיטיבים עם האזרחים, היוזמה הזו בין שהגיעה מכל אחד מחברי הכנסת פה, היא יוזמה חיובית שעוזרת לאזרחי ישראל. אני מקווה שנוסח החקיקה יתקדם לפי הנוסח הזה".

בהצהרה המקורית שהציג זוהר נאמר כי על הילד הרביעי יזכו ההורים למענק של 500 שקלים, על החמישי והשישי 250 שקלים, ועל כל ילד החל מהשביעי 166 שקלים נוספים. מענקים אלו יתווספו למענקים שכבר סוכמו בסך 500 שקלים על כל אחד משלושת הילדים הראשונים במשפחה.

ועדת הכספים החלה לדון בחוק, אך ההצבעה עליו נדחתה בעקבות בקשת ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) להכרזה על 'נושא חדש' – הליך שמאפשר לעכב הצבעה על חוק שנוסחו המקורי השתנה, באישור ועדת הכנסת. חברי הוועדה להפסקה, בה נבחנו הצעות נוספות שהובילו לסיכום המעודכן, הכולל גם הגדלת המענק לחיילים משוחררים.

השינוי במתווה המענקים נעשה לאחר שח"כ גפני, יו"ר ועדת הכספים, דרש להעביר את הכספים לכלל הילדים ואיים שלא להעביר את חוק התכנית הכלכלית, שהוועדה אמורה לאשר היום (שלישי) לקראת דיון במליאה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!