דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארקיע

כלכלת הקורונה / עובדי ארקיע הפגינו מול בעלי החברה, יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "תכניסו יד לכיס"

העובדים דורשים מהנהלת החברה להחזיר את טיסות הפנים לפעילות מידית, ולקחת הלוואה בערבות מדינה, שתאפשר את הפעלת החברה. זליכה: "למי שמנהל יש אחריות"

הפגנה של ארקיע (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנה של ארקיע (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי ארקיע הפגינו הבוקר (ד') בהרצליה מול משרדי בעלי השליטה בחברה, האחים נקש, כנגד המשך השבתת החברה ובדרישה להחזרת הקו לאילת לפעילות.

העובדים מוחים על כך שהחברה מושבתת לחלוטין ונמנעת מלהשיב גם את הטיסות הפנים ארציות כפי שעשתה חברת ישראייר. באיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות טוענים כי ההנהלה נמנעת מפתיחת הקו לאילת ומתנה את פתיחתו בפתיחת השמיים גם לטיסות בין לאומיות, כשהיא מעדיפה להשאיר את 540 עובדי החברה בחל"ת.

עוד טוענים עובדי החברה, כי הבעלים, האחים נקש, בחרו לקבל הלוואה של כ-100 מיליון דולרים בערבות המדינה לטובת הצלת עסקי המלונאות שברשותם, אך מסרבים להעמיד את הערבויות לטובת הלוואה בסך 130 מיליון דולר בערבות מדינה של 75% לטובת ארקיע המעסיקה כ-540 עובדים.

"אני מכיר רק דבר אחד, עובדות. לך עכשיו לבנק קח את הכסף. תכניס יד לכיס ותוציא כסף". קרא יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי לעבר יו"ר ארקיע, אבי חורמרו "יש חברה אחת שבהדממה בישראל: ארקיע. אל על עובדת. ישראייר עובדת. למה אנחנו לא? העובדים נתנו את החלק שלהם ונותנים אותו כל יום. ההסתדרות הודיעה: נעביר מיליון וחצי דולר לחברה שתפתח את שעריה".

לעובדים אמר אדרי: "הפחתתם שכר, נפרדתם מחברים טובים. את חלקכם אתם נותנים כל יום. נשאר חלקה של משפחת נקש שתת חזרה. נגיע לכל מקום וגם לחול אם צריך. מי שחשב שלא תהיה סולידריות על ארקיע טועה ומטעה. והראשונים שיכנסו יהיו נמל אילת".

הפגנת עובדי ארקיע מול משרדי הבעלים בהרצליה (צילום: ניצן צבי כהן)
הפגנת עובדי ארקיע מול משרדי הבעלים בהרצליה (צילום: ניצן צבי כהן)

 

 

עליזה בלאיש, יו"ר ועד עובדי ארקיע אמרה: "האחים נקש מייבשים את החברה במתכוון. איך ייתכן שהמתחרים שלנו כבר טסים, ואנחנו עדיין על הקרקע עם כמעט כל העובדים בחל"ת?  אנחנו קוראים לבעלי החברה לזכור שמאחורי השמות יש אנשים, משפחות ומותג מפואר. לא נשב בחיבוק ידיים ונראה את הבית שלנו קורס".

חורמרו המשמש כמנכ"ל ג'ורדאש, חברת האחזקות של האחים נקש בעלי השליטה בארקיע יצא אל המפגינים ואמר "באתי לפה לשוחח אתכם. אני אתכם וחושב שהמחאה שלכם לגיטימית. חייבים להבין שלא אנחנו בנינו את הקורונה. בימים אלו אנחנו עושים את כל המאמצים הנדרשים להפעיל לפחות את הטיסות לאילת.

"לפני יומיים היינו במשרד האוצר, ואחרי הפגישה היינו אצל זליכה בבית וכתבנו מתווה עליו אנחנו עובדים יומם וליל במאמץ לחזור להפעיל את החברה. אם הדברים יסתדרו תוך שבועיים מהיום נחזיר את הטיסות לאילת".

"אנחנו רוצים כסף בבנק ועבודה בפועל" הגיב לדבריו פרופ' ירון זליכה, המכהן כיו"ר תאגיד עובדי ארקיע המחזיק ב-30% ממניות החברה. "עם מילים לא הולכים לבנק. למר חורמרו אני אומר אל תמרח 540 משפחות – הכסף בבנק, לך תקח אותו. אתם יכולים ללכת עכשיו לבנק דיסקונט, לחתום על ערבות ולקחת 130 מיליון שקלים. למי שמנהל יש אחריות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!