דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מענק אוניברסלי

כלכלת הקורונה / המענקים למשפחות אושרו סופית, התשלומים עבור ילדים בראשון הקרוב

מליאת הכנסת אישרה את החוק בקריאה שנייה ושלישית | הביטוח הלאומי ישלים את איסוף חשבונות הבנק ומדגיש: יש להיזהר ממתחזים שינסו לאסוף פרטים

עו"ד מאיר שפיגלר מנכ"ל הביטוח הלאומי (צילום: מיכל פתאל)
עו"ד מאיר שפיגלר מנכ"ל הביטוח הלאומי (צילום: מיכל פתאל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

חוק המענק החד פעמי למשפחות אושר היום (רביעי) סופית במליאת הכנסת, בתמיכת 68 חברי כנסת וללא מתנגדים. החוק מעניק לכל אזרח בוגר 750 שקלים, ולאזרחים עם ילדים 500 שקלים על כל ילד עד הילד הרביעי, ו-300 שקלים על כל ילד נוסף.

לפי החוק, אזרחים שזכאים לקצבת סיעוד, נכות או הבטחת הכנסה, מובטלים מעל גיל 67, עולים חדשים נזקקים וקשישים מקבלי השלמת הכנסה יקבלו 750 שקלים נוספים. חיילים משוחררים עד שנה מהשחרור יקבלו 500 שקלים נוספים. מי שהכנסתו השנתית ב-2019 עולה על 640 אלף ש"ח יקבל את המענק עבור ילדיו בלבד.

תכנית המענקים: כמה יקבל כל אחד? (עיצוב: אידאה, Shuterrstock)
תכנית המענקים: כמה יקבל כל אחד? (עיצוב: אידאה, Shuterrstock)

המוסד לביטוח לאומי הודיע כי המענק עבור הילדים מתחת לגיל 18 ייכנס לחשבונות הבנק של ההורים ביום ראשון הקרוב. יתר המענקים יועברו בימים שלאחר מכן.

הביטוח הלאומי ממשיך לאסוף את נתוני חשבונות הבנק של יתר האזרחים, וכעת ברשותו מעל ל-5.3 מיליון חשבונות בנק, מתוך כ-6 מיליון חשבונות. אזרח שיידרש אימות של פרטי חשבון הבנק שלו יקבל פנייה באמצעות מסרון (SMS) שיודיע לו כי עליו לעדכן או לאמת את פרטי החשבון. האמצעים שיעמדו לרשות האזרחים לעדכון פרטי חשבון הבנק הם: באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, מוקד טלפוני שמספרו יפורסם בהמשך, ובמידת הצורך, הגעה לסניפים.

בביטוח הלאומי מדגישים כי לא יתקשרו לאנשים טלפונית ולא יישלח קישור בסלולרי על מנת למנוע ״פישינג״ או ניצול של גורמים פליליים המעוניינים לאסוף מידע. במידה ומתקבלת פנייה שכזו, יש לפנות למשטרה.

אזרחים שאין ברשותם חשבון בנק יוכלו להגיע לכל סניף של בנק הדואר, להזדהות, ולקבל את התשלום במזומן.

מאיר שפיגלר, מנכ״ל הביטוח הלאומי אמר: ״פרויקט בסדר גודל של מענק לכל אזרח, מעולם לא היה במחוזותינו. עובדי הביטוח הלאומי ממשיכים לעבוד במתכונת חירום מאז מרץ, בעמידה במשימות הלאומיות, מתוך מודעות לגודל השעה והשליחות שבצידה. הכספים יועברו לרשות הזכאים בפעימות עד שאחרון האזרחים יקבל את המענקים המגיעים לו״​.

המענק אושר כשבועיים לאחר שהוצג לראשונה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתחילה תוכנן המענק להיות אוניברסלי – 750 ש"ח לכל אזרח, ו-500 ש"ח לכל ילד עד הילד השלישי. עקב התנגדויות שעלו הוא עבר תיקונים, והוחרגו ממנו מקבלי הכנסות גבוהות. בנוסף הוחלט כי מקבלי קצבאות שונות יקבלו מענק כפול. אתמול (שלישי) סוכם כי ישולם מענק על כלל הילדים, והתוספת לחיילים המשוחררים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!