דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

בעיות בתקשורת / משרד התקשורת בוחן: בדיקת כיסוי הסלולר על ידי אפליקציה

המשרד פרסם בקשה לקבלת הצעות מחברות פרטיות לאפליקציה מסוג זה | על רקע הידרדרות הכיסוי הסלולרי בישראל, השאלה הגדולה היא מה הם יעשו עם המידע הזה

קליטה סלולרית בפלאפון (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
קליטה סלולרית בפלאפון (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משרד התקשורת בוחן שימוש באפליקציה שתתוקן בפלאפונים כדי למדוד את רמת הכיסוי הסלולרי ואת חווית המשתמש. ההחלטה לטפל בנושא הקליטה מעידה אולי על שינוי לטובה, ביחס לנסיגת המשרד מאחריות על הרשת הסלולרית בשנים האחרונות. עם זאת, הרבה מהבעיות כבר ידועות לכל, כך שהשאלה הגדולה שנותרה פתוחה היא מה יעשה המשרד איתן.

משרד התקשורת פרסם היום (רביעי) בקשה לקבלת מידע בנוגע ל"בחינת מערכת למדידת כיסוי סלולרי וחווית משתמש, על בסיס אפליקציה המותקנת במכשיר הנייד".  אפליקציות כאלו כבר קיימות, דוגמת SPEEDTEST, של חברת OOKLA, או של חברת OPEN SIGNAL, אך רק חלק מהנתונים שלהן מתפרסמים לכל דורש.

המשרד איננו מעוניין בפיתוח מערכת כזו, אלא מבקש לרכוש אפליקציה שתוכל להעניק לו תמונת מצב מדויקת על איכות הכיסוי ברשתות הסלולר השונות בזמן אמת או קרוב לכך.

מגישים ההצעות נדרשים לפרט לא רק את היכולות הטכנולוגיות שלהם, אלא גם פרטים לגבי סוג והיקף המידה שייאסף, מה תהיה ההשפעה על פרטיות המשתמשים ובאילו אופנים המידע יאובטח.

הרצון של משרד התקשורת במקור מידע עצמאי ואמין לגבי איכות הקליטה ברשתות הסלולר מסמל שינוי לטובה. אף על פי כן, פיתוח אפליקציה כזו אינו מספיק. עדיין יהיה צורך לשכנע מספיק בעלי מכשירים בישראל להתקין אפליקציה של משרד התקשורת במכשיר הנייד שלהם, והצלחה בהיקף ההתקנות איננה דבר מובן מאליו.

חלק גדול מבעיות הקליטה כבר ידועות 

למשרד יש אמצעי בדוק ויעיל לזיהוי של בעיות קליטה, שלא מצריך מערכת טכנולוגית עתידית שתותקן על טלפונים, והוא פשוט מאוד  – תלונות של לקוחות שמגיעות למשרד. כך המשרד מכיר את בעיות הקליטה במזרח ירושלים, בחלקים מכבישי הנגב ובאתרים נוספים.

המשרד גם מכיר את מפת פריסת אנטנות הסלולר של כלל החברות, המדווחת גם למשרד להגנת הסביבה. כך הוא יודע כי הפריסה עברה צמצום של אלפי מתקנים בשנים האחרונות, פעולה שהחלה בהובלת גולן טלקום, שפירקה את רשת הסלולר שהחלה להקים, בניגוד לרישיונה.

בחלק מהאתרים עם בעיות קליטה בנגב, חברות הסלולר מתקשות לפרוס אנטנות, לאור הריחוק מרשת החשמל, והעובדה כי גנרטורים ופנלים סולריים שהותקנו בעבר כמקור כח לאנטנות פשוט נגנבו.

עם זאת, משרד התקשורת קבע תיקונים ברישיונות חברות הסלולר לפיהן היקף הפריסה הסלולרית הקיים הוא מספיק, ולאחרונה גם תיקון נוסף, שהתיר לחלק מהחברות לספק כיסוי מופחת עוד יותר.

כך שגם לאחר זיהוי מדוייק של האזורים בעלי קליטה גרועה בכל רשתות הסלולר, לא ניתן לדרוש מחברות הסלולר לשפר את הקליטה, ללא עדכון הסטנדרט הנדרש מהן ברישיון. במילים אחרות, השאלה איננה כמה מידע ייאסף בארכיוני משרד התקשורת, אלא עד כמה יהיו מוכנים להשתמש בו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!